Gość ant-3d Napisano 20 Sierpień 2007 Napisano 20 Sierpień 2007 Hej Problem tyczy sie nie tyle techniki wykonania bo to juz wiem czym chce ale jak :) Mam taka mapke ornamentu jak tu: i teraz powiedzcie jak najlepiej z tego zrobic mapke pod displacment. Wiem ze pewnie to bardzo proste i latwe i wogole o bzdury pytam ale jakos nie moge sobie poradzic. Jak wrzucam to do dispa to cos tam wychodzi ale sa oczywiscie krzaki na krawedziach itp. Probowalem roznie to pofiltrowac w shopie ale jakos nie moge sobie poradzic. Czy ktos moglby mi pomoc?
huzdebos Napisano 20 Sierpień 2007 Napisano 20 Sierpień 2007 moze zagesc siatke i bedzie ladniejszy displacement pzdrw
Ania Napisano 20 Sierpień 2007 Napisano 20 Sierpień 2007 z tego tak jak jest teraz nie zrobisz displacementa żadnymi filtrami, ponieważ na displacement wystające części muszą być bielsze niż wklęsłe, a na tym obrazku np. ściana ma tą samą jasność co najbardziej wystające elementy. włożyłabym to jako mapkę do zbrusha albo podobnego programu i wysculptowała wypukłości pokaż co uzyskałeś dotąd. jeśli są to problemy z siatką, to nie zagęszczać (chyba że próbujesz to robić na jednym poligonie, wtedy tak, myślę że na to bym wzięła jakieś 12x8 przedziałek) ale inaczej (lepiej) ustawić displacement (zależnie czym renderujesz). czym renderujesz?
3grosze Napisano 20 Sierpień 2007 Napisano 20 Sierpień 2007 displesment tutaj wiele Ci nie da raz to co napisała panna Anna a dwa, to zauważ, że masz tu elementy, które są nad innymi vide liście i nie wyjdzie Ci to poprawnie
Gość ant-3d Napisano 20 Sierpień 2007 Napisano 20 Sierpień 2007 huzdebos: zageszczenie mi nie pomoze Ania: Racje masz z tymi jasniejszymi i ciemniejszymi elementami. Moze uda mi sie to jakos popedzelkowac w photoshopie. Zobacze. Tez bym wrzucil to do zbrusha i wysculptowal. Nawet wiecej, juz to zrobilem. Tylko ze nic mi nie wychodzi z tego. Jakos w zbrushu jestem kompletne beztalencie. Cos tam moge wyskulptowac ale nie wychodzi mi to. Nie pokaze co juz mam bo tak naprawde to nic nie mam co by bylo troche bliskie temu co bym chcial uzyskac. Mam tylko jakies dziwne poszarpane wypuklosci spowodowane wlasnie tymi blednymi jasno ciemniejszymi obszarami. A renderuje w vrayu. Chcialem zaprzac vray displacement to tego. 3grosze: displacement da duzo ale z dobra mapka do tego. I taka mapke wlasnie chce stworzyc.
Sebastian Ozga Napisano 20 Sierpień 2007 Napisano 20 Sierpień 2007 Może nie jest to doskonałe, ale może się przydać:
Gość ant-3d Napisano 20 Sierpień 2007 Napisano 20 Sierpień 2007 Sebastian Ozga: Dzieki ale tak tego zrobic nie da rady. Tak jak pisala Ania i tak jak pisalem wczesniej straszne krzaczory wowczas wychodza. Sprawdz sam jesli masz chwilke czasu.
Touch Napisano 20 Sierpień 2007 Napisano 20 Sierpień 2007 Modeluj;) Trochę Ci zejdzie, ale jaka satysfakcja za to;P
claude Napisano 20 Sierpień 2007 Napisano 20 Sierpień 2007 już tak kiedyś próbowałem na skróty na automacie w zbrushu zrobić ornament, nic z tego to strasznie źle wygląda bo światło daje cienie na bok nie zawsze czym ciemniej tym głębiej, można tylko proporcje sobie wyprowadzić miejsca na podobnych poziomach wypukłości krawędzie, ja robiłem na podstawie zdjęcia taką czarną białą mapkę którą w zbrush wsadzałem w alfa i jako maska używałem wyciągałem co trzeba i rzeźbiłem, tylko co później z tymi milonami poligonów, ja ostatnio męczę się i robię low poly a tak wyglądał ornament podczas modelowania :) już proporcje były i krawędzie tylko te delikatności formy trzeba wyprowadzić
Sebastian Ozga Napisano 21 Sierpień 2007 Napisano 21 Sierpień 2007 Jeśli bardzo Ci zależy, żeby to wyglądało identycznie, jest sposób na to, żeby zrobićna mapie: Najpierw zaznaczasz te poly, gdzie ma być ornament, dajesz MS i dopiero displace. Troszkę długo się renderuję (wiadomo dlaczego), ale sprawdzałem i działa.
Gość ant-3d Napisano 21 Sierpień 2007 Napisano 21 Sierpień 2007 Touch: :) claude: no wlasnie z zbrushem to jest ten problem. Nawet jak gdyby mi sie udalo to wyskulptowac to potem moj komp powie "NIE" przy duzym projekcie. A to jest bardzo duzy projekt. Sebastian Ozga: pokombinuje i jak bede mial cos sensownego to wrzuce tak dla ciekawostki tu na forum. Dzieki Wam za uwage :)
Sebastian Ozga Napisano 27 Sierpień 2007 Napisano 27 Sierpień 2007 Od kilku dni zaczynam macać Vray'a, jest tam coś takiego jak Vray Displace (czy jakoś tak). Sam automatycznie zagęszcza siatkę w miejscu , gdzie są drobniejsze szczegóły. Wstawiłem tą przerobioną mapkę i wychodzi bardzo ładnie.
Ania Napisano 27 Sierpień 2007 Napisano 27 Sierpień 2007 Panowie. Jak to zrobicie zbrushem, to przecież nie wprowadzajcie tego high poly do maxa. Oczywiście że wtedy max wywali ślepia na wierzch i się dalej nie ruszy. Wysculptowawszy w zbrushu, należy w tymże programie wypalić mapkę displacement, i tą potem użyć w maxie. Najlepiej na low poly siatce na której te większe wypukłości już są.
Tomala Napisano 27 Sierpień 2007 Napisano 27 Sierpień 2007 Ania dobrze mówi powinieneś wymodelować w maxie jakiś uproszczony model tego ornamentu(nie jest przecież taki skomplikowany) wysculptować w zbrushu i dla tego modelu wypalić mapkę displacement którą póżniej nałożysz na zrobiony w maxie model.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się