Napisano 20 Sierpień 200717 l Hej Problem tyczy sie nie tyle techniki wykonania bo to juz wiem czym chce ale jak :) Mam taka mapke ornamentu jak tu: i teraz powiedzcie jak najlepiej z tego zrobic mapke pod displacment. Wiem ze pewnie to bardzo proste i latwe i wogole o bzdury pytam ale jakos nie moge sobie poradzic. Jak wrzucam to do dispa to cos tam wychodzi ale sa oczywiscie krzaki na krawedziach itp. Probowalem roznie to pofiltrowac w shopie ale jakos nie moge sobie poradzic. Czy ktos moglby mi pomoc?
Napisano 20 Sierpień 200717 l z tego tak jak jest teraz nie zrobisz displacementa żadnymi filtrami, ponieważ na displacement wystające części muszą być bielsze niż wklęsłe, a na tym obrazku np. ściana ma tą samą jasność co najbardziej wystające elementy. włożyłabym to jako mapkę do zbrusha albo podobnego programu i wysculptowała wypukłości pokaż co uzyskałeś dotąd. jeśli są to problemy z siatką, to nie zagęszczać (chyba że próbujesz to robić na jednym poligonie, wtedy tak, myślę że na to bym wzięła jakieś 12x8 przedziałek) ale inaczej (lepiej) ustawić displacement (zależnie czym renderujesz). czym renderujesz?
Napisano 20 Sierpień 200717 l displesment tutaj wiele Ci nie da raz to co napisała panna Anna a dwa, to zauważ, że masz tu elementy, które są nad innymi vide liście i nie wyjdzie Ci to poprawnie
Napisano 20 Sierpień 200717 l huzdebos: zageszczenie mi nie pomoze Ania: Racje masz z tymi jasniejszymi i ciemniejszymi elementami. Moze uda mi sie to jakos popedzelkowac w photoshopie. Zobacze. Tez bym wrzucil to do zbrusha i wysculptowal. Nawet wiecej, juz to zrobilem. Tylko ze nic mi nie wychodzi z tego. Jakos w zbrushu jestem kompletne beztalencie. Cos tam moge wyskulptowac ale nie wychodzi mi to. Nie pokaze co juz mam bo tak naprawde to nic nie mam co by bylo troche bliskie temu co bym chcial uzyskac. Mam tylko jakies dziwne poszarpane wypuklosci spowodowane wlasnie tymi blednymi jasno ciemniejszymi obszarami. A renderuje w vrayu. Chcialem zaprzac vray displacement to tego. 3grosze: displacement da duzo ale z dobra mapka do tego. I taka mapke wlasnie chce stworzyc.
Napisano 20 Sierpień 200717 l Sebastian Ozga: Dzieki ale tak tego zrobic nie da rady. Tak jak pisala Ania i tak jak pisalem wczesniej straszne krzaczory wowczas wychodza. Sprawdz sam jesli masz chwilke czasu.
Napisano 20 Sierpień 200717 l już tak kiedyś próbowałem na skróty na automacie w zbrushu zrobić ornament, nic z tego to strasznie źle wygląda bo światło daje cienie na bok nie zawsze czym ciemniej tym głębiej, można tylko proporcje sobie wyprowadzić miejsca na podobnych poziomach wypukłości krawędzie, ja robiłem na podstawie zdjęcia taką czarną białą mapkę którą w zbrush wsadzałem w alfa i jako maska używałem wyciągałem co trzeba i rzeźbiłem, tylko co później z tymi milonami poligonów, ja ostatnio męczę się i robię low poly a tak wyglądał ornament podczas modelowania :) już proporcje były i krawędzie tylko te delikatności formy trzeba wyprowadzić
Napisano 21 Sierpień 200717 l Jeśli bardzo Ci zależy, żeby to wyglądało identycznie, jest sposób na to, żeby zrobićna mapie: Najpierw zaznaczasz te poly, gdzie ma być ornament, dajesz MS i dopiero displace. Troszkę długo się renderuję (wiadomo dlaczego), ale sprawdzałem i działa.
Napisano 21 Sierpień 200717 l Touch: :) claude: no wlasnie z zbrushem to jest ten problem. Nawet jak gdyby mi sie udalo to wyskulptowac to potem moj komp powie "NIE" przy duzym projekcie. A to jest bardzo duzy projekt. Sebastian Ozga: pokombinuje i jak bede mial cos sensownego to wrzuce tak dla ciekawostki tu na forum. Dzieki Wam za uwage :)
Napisano 27 Sierpień 200717 l Od kilku dni zaczynam macać Vray'a, jest tam coś takiego jak Vray Displace (czy jakoś tak). Sam automatycznie zagęszcza siatkę w miejscu , gdzie są drobniejsze szczegóły. Wstawiłem tą przerobioną mapkę i wychodzi bardzo ładnie.
Napisano 27 Sierpień 200717 l Panowie. Jak to zrobicie zbrushem, to przecież nie wprowadzajcie tego high poly do maxa. Oczywiście że wtedy max wywali ślepia na wierzch i się dalej nie ruszy. Wysculptowawszy w zbrushu, należy w tymże programie wypalić mapkę displacement, i tą potem użyć w maxie. Najlepiej na low poly siatce na której te większe wypukłości już są.
Napisano 27 Sierpień 200717 l Ania dobrze mówi powinieneś wymodelować w maxie jakiś uproszczony model tego ornamentu(nie jest przecież taki skomplikowany) wysculptować w zbrushu i dla tego modelu wypalić mapkę displacement którą póżniej nałożysz na zrobiony w maxie model.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto