Jump to content

Problemy z rigowaniem 3ds max


Qjon

Recommended Posts

Zrobiłem postać która ma przypominać rycerza (pierwsza rzecz którą robe w maxie wię jest jak jest). Próbowałem wstawić bipeda, dopasowywałem envelope (czy jak to sie mówi), lecz nagolenniki mają ochraniacze na kolana, a te są traktowane jako uda przez bipeda, więc dziwnie się wyginają. Tutaj znalazłem coś na ten temat. Chodzi o podmienianie części bipeda na meshe modelu. Tak więc utworzyłem mesh podudzia razem z nagolennicą kopiując polygony. Skopiowałem ten mesh w curve editor (jak w tutorialu) i wkleiłem na właściwe miejsce w bipedzie. Efekt był taki że ta część bipeda ... zniknęła. pivot został a części nie ma. Czy może mi ktoś pomóc? Chciałbym wiedzieć dlaczego tak sie dzieje i czy jakoś mogę zrigować tą postać.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 5
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

zlinkowanie podziałało ale jest problem. czasami ciało przechodzi przez zbroje (naramienniki).

a czy da sie odlinkowywać tylko poszczególne elementy? bo jak będe dawał miecz to też zlinkuje, a w tutorialu było że odlinkowuje wszystkie.

i gdzie ustawić w opcji renderu żeby nie renderowało bipeda? czy trzeba go na końcu ukryć?

Link to comment
Share on other sites

odlinkowanie jest obok linkowania a żeby nie renderowało ustawia się w propertisach obiektu. A długości poszczególnych elementów trzeba robić przez skalowanie w trybie figure mode (W bipedzie zakładka motion tam taki obrazek ludzika, zdaje się) polecam F1.

Link to comment
Share on other sites

heh już doszedłem do wszystkiego :P a z odlinkowaniem chodziło mi o co innego. oglądałem na youtube tutorial i autor mówiąc o linkowaniu stwierdził (albo tylko takie wrażenie odniosłem), że odlinkowanie działa na wszystkie zlinkowane obiekty. Ale kiedy spojrzałem na przycisk zrozumiałem że tylko zaznaczone. A z renderowaniem poradziłem sobie chowając bipeda przed renderowaniem, ale będe korzystał z opcji. Dziękuje za pomoc. Pozostało mi jedynie ćwiczyć, bo narazie nOOb konkretny jestem i nie zaciekawie moja praca wygląda.

 

Jedynie na koniec chciałbym poprosić o link do jakiegoś tutorialu dotyczącego teksturowania, ponieważ nie moge sobie z tym poradzić.

Link to comment
Share on other sites




×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy