Skocz do zawartości

Wykorzystywanie tekstur do renderowania


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Szukałem ale nie znalazłem nigdzie i mam pytanie. Umiem już tworzyć zaawansowane modele, ale mam problem z renderowaniem szczególnie jeśli chodzi o wykorzystywanie tekstur. Tekstury są na jednym pliku, ale jak można wyszczególnić dany materiał z pliku ? Najlepiej pokaże na przykładzie o co mi chodzi:

 

Obiekt:

 

80834892on3.jpg

 

Tekstura:

 

89470939co9.jpg

 

Wynik końcowy:

 

35514459dt9.jpg

Proszę o dokładną instrukcję jak mogę takie coś zrobić, gdyż bez tego nie mogę dalej pracować.

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Modyfikator Unwrap UVW i jedziesz. Sprawa prosta nie jest jak nie masz pojęcia o mapowaniu. Generalnie modyfikator ten służy do mapowania obiektów czyli przypisywania elementom siatki współrzędnych uv (rozkładania siatki obiektu no płasko) i później jak będziesz miał siatkę pociętą i rozłożoną w edytorze to renderujesz ją do bitmapki i używasz jako podkład do malowania textury. Poszukaj sporo jest tutoriali w necie a najprościej -skorzystaj z pomocy maxa.

Napisano

Czyli mniej więcej najpierw "nakładam" tekstury, a potem eksportuje je do jednego pliku ?

Napisano

? eee najpierw mapujesz obiekt np unwrapem pozniej w unwrapie uzywasz opocji do wyrenderowania tej uwalki i teraz ta uwalke odpalsz np w PS i malujesz texturke pozniej ta texture wrzucam na model ktory wczesniej zmapowales :]

Gość Twister
Napisano

OK mam jeszcze jedno pytanie. Mam taki modelik:

 

a1mj2.jpg

 

i chciałbym na nim użyć unwarp uvw, jednakże nie łączyć go za pomocą funkcji attach ,gdyż potrzebuję, wszystkich części osobno, a kiedy będą połączone nie będę mógł robić animacji do każdej z części osobno. Jak zrobić żebym mógł jeden plik z teksturą stworzyć, który by obejmował cały model ? Jeżeli jest to nie możliwe bez połączenia, to jak zrobić takie połączenie, abym potem mógł modyfikować osobno każdą część modelu (potrzebuje tego do animacji)

Napisano

a w ogóle potrafisz mapować w Unwarpie? możesz zatachochwać wszysto zmapować i potem zdetachować np. możesz też tą samą teksture na wszystkie obiekty nałożyć i potem dopiero sie bawić w unwarpie

 

Umiem już tworzyć zaawansowane modele

ten wyżej to jeden z nich? ;)

Napisano

pierwszego pytania nie czaje wogole, bo jak widac wszystko jest juz zmapowane :| no ale coż, sobota rano jest wiec moze sie myle....natomiast co do 2 pytania to zwyczajnie mapujesz tak samo jak wczesniej (bo jak widze to jednak umiesz) a pozniej "detach" na czesciach ktore chcesz animowac, wsio :]

 

Edit: oOo, wlasnie piecet to napisał juz :D:D:D

Gość Twister
Napisano

TO nie jest moj model (ten pierwszy). Ok połączyłem wszystko i kiedy rozłączam to wtedy, przestaje mi renderować mapę i caly obiekt jest czarny. Dodatkowo jak mogę "rozłożyć" całą siatkę ze wszystkich stron ? Mam na myśli to że jak biorę UW i mam widok siatki tylko z góry, a bym chciał żeby siatka była pokazana z każdej strony.

Napisano

ale jak zmapujesz objekt to >convert to editable poly i dopiero zdetachuj

co do unwarpa to poszukaj jakiegoś tutka napewno gdziej jest, a taki objekt jak wyżej jest łatwo zmapować bo to jest tylko bardziej skomplikowany box, więc mniej więcej robisz tak że zaznaczasz poly które tworzą płaszczyzne, bąć mają między sobą mnałe kąty, wciskasz planar, potem któryś align, potem wyłączasz palnar, wcisksz Edit, skalujesz i przemieszczasz tą czerwoną siatke jak Ci pasuje, albo możesz np. zaznaczyć wszystkie poly, wcisnąć edit i tam na górze gdziej jest takie chyba Flatten maping czy jakos tak i wciskasz to i Ci samo byle jak rozłoży siatke, z owalnymi kształtami zamiast planar dajesz cylindrical itd.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności