Jump to content

Wykorzystywanie tekstur do renderowania


Guest Twister

Recommended Posts

Guest Twister

Szukałem ale nie znalazłem nigdzie i mam pytanie. Umiem już tworzyć zaawansowane modele, ale mam problem z renderowaniem szczególnie jeśli chodzi o wykorzystywanie tekstur. Tekstury są na jednym pliku, ale jak można wyszczególnić dany materiał z pliku ? Najlepiej pokaże na przykładzie o co mi chodzi:

 

Obiekt:

 

80834892on3.jpg

 

Tekstura:

 

89470939co9.jpg

 

Wynik końcowy:

 

35514459dt9.jpg

Proszę o dokładną instrukcję jak mogę takie coś zrobić, gdyż bez tego nie mogę dalej pracować.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 10
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Modyfikator Unwrap UVW i jedziesz. Sprawa prosta nie jest jak nie masz pojęcia o mapowaniu. Generalnie modyfikator ten służy do mapowania obiektów czyli przypisywania elementom siatki współrzędnych uv (rozkładania siatki obiektu no płasko) i później jak będziesz miał siatkę pociętą i rozłożoną w edytorze to renderujesz ją do bitmapki i używasz jako podkład do malowania textury. Poszukaj sporo jest tutoriali w necie a najprościej -skorzystaj z pomocy maxa.

Link to comment
Share on other sites

Guest Twister

OK mam jeszcze jedno pytanie. Mam taki modelik:

 

a1mj2.jpg

 

i chciałbym na nim użyć unwarp uvw, jednakże nie łączyć go za pomocą funkcji attach ,gdyż potrzebuję, wszystkich części osobno, a kiedy będą połączone nie będę mógł robić animacji do każdej z części osobno. Jak zrobić żebym mógł jeden plik z teksturą stworzyć, który by obejmował cały model ? Jeżeli jest to nie możliwe bez połączenia, to jak zrobić takie połączenie, abym potem mógł modyfikować osobno każdą część modelu (potrzebuje tego do animacji)

Link to comment
Share on other sites

a w ogóle potrafisz mapować w Unwarpie? możesz zatachochwać wszysto zmapować i potem zdetachować np. możesz też tą samą teksture na wszystkie obiekty nałożyć i potem dopiero sie bawić w unwarpie

 

Umiem już tworzyć zaawansowane modele

ten wyżej to jeden z nich? ;)

Link to comment
Share on other sites

pierwszego pytania nie czaje wogole, bo jak widac wszystko jest juz zmapowane :| no ale coż, sobota rano jest wiec moze sie myle....natomiast co do 2 pytania to zwyczajnie mapujesz tak samo jak wczesniej (bo jak widze to jednak umiesz) a pozniej "detach" na czesciach ktore chcesz animowac, wsio :]

 

Edit: oOo, wlasnie piecet to napisał juz :D:D:D

Link to comment
Share on other sites

Guest Twister

TO nie jest moj model (ten pierwszy). Ok połączyłem wszystko i kiedy rozłączam to wtedy, przestaje mi renderować mapę i caly obiekt jest czarny. Dodatkowo jak mogę "rozłożyć" całą siatkę ze wszystkich stron ? Mam na myśli to że jak biorę UW i mam widok siatki tylko z góry, a bym chciał żeby siatka była pokazana z każdej strony.

Link to comment
Share on other sites

ale jak zmapujesz objekt to >convert to editable poly i dopiero zdetachuj

co do unwarpa to poszukaj jakiegoś tutka napewno gdziej jest, a taki objekt jak wyżej jest łatwo zmapować bo to jest tylko bardziej skomplikowany box, więc mniej więcej robisz tak że zaznaczasz poly które tworzą płaszczyzne, bąć mają między sobą mnałe kąty, wciskasz planar, potem któryś align, potem wyłączasz palnar, wcisksz Edit, skalujesz i przemieszczasz tą czerwoną siatke jak Ci pasuje, albo możesz np. zaznaczyć wszystkie poly, wcisnąć edit i tam na górze gdziej jest takie chyba Flatten maping czy jakos tak i wciskasz to i Ci samo byle jak rozłoży siatke, z owalnymi kształtami zamiast planar dajesz cylindrical itd.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy