ebola Napisano 10 Wrzesień 2007 Napisano 10 Wrzesień 2007 Mam mały i banalny problem jak sądzę dla większości z zarejestrowanych tu forumowiczów, ale nie mam czasu na szukanie materiałów bo czas mnie nagli (praca) muszę zrobić całą animację wraz z opisem algorytmu wykrywającego krawędzie w obrazie na środę tj 12.09. Pytanie jak w temacie - Jak powielić ruch kuli po elipsie, a dokładniej to tak: -rysuje elipsę i kulę -łączę te dwa obiekty przez "path constraints" Teraz kula porusza się po elipsie ale ja chcę aby jeszcze elipsa obracała się w przeciwną stronę wskazówek zegara, a cała trasa była widoczna po wyrenderowaniu. Bez tego nie mogę ruszyć z całą resztą, a czas ucieka. Max na moim PC to 9-ka. Dźwięczny wielce za pomoc będę.
piotrek Napisano 10 Wrzesień 2007 Napisano 10 Wrzesień 2007 Po prostu zaanimuj obrót elipsy wokół jednej z osi.
ebola Napisano 10 Wrzesień 2007 Autor Napisano 10 Wrzesień 2007 Nie do końca o to mi chodzi, więc może to zobrazuję. Wszystkie linie powinny być widoczne podczas animacji. Kula porusza sie po elipsie (zaznaczona w białym prostokącie) i przesuwa się tak jakby została przekręcana w lewo (elipsa).
uncle Napisano 10 Wrzesień 2007 Napisano 10 Wrzesień 2007 o to ci chodzi?? http://uncle.magma-net.pl/cos.max
ebola Napisano 11 Wrzesień 2007 Autor Napisano 11 Wrzesień 2007 Prawie tak bo ogólna koncepcja jest OK, ale linie trajektori ruchu elipsy powinny być widoczne tak jak na załączonym przeze mnie skriniecały nawet po renderingu. To ma wyglądać identycznie jak na moim obrazku z tą różnicą że kula ma się poruszać jak u Ciebie.
Tomala Napisano 11 Wrzesień 2007 Napisano 11 Wrzesień 2007 Jak chcesz żeby linie się renderowały to zaznacz opcję enable in rendering czy coś takiego i za pomoca parametru thickness ustaw grubość linii (wszystkie te opcje są w panelu modify przy zaznaczonej linii oczywiście).
ebola Napisano 11 Wrzesień 2007 Autor Napisano 11 Wrzesień 2007 Ok dzięki a jak zrobić aby to tak wyglądało jak na moim skrinie? Robił mi to wykładowca który jest nieosiągalny. Mam to na dysku ale muszę to opisać i nie mam pojęcia jak on to zrobił :-/
uncle Napisano 11 Wrzesień 2007 Napisano 11 Wrzesień 2007 ogolnie to 1. robisz elipse ze splajna 2. robisz kulke 3. ustawiasz ta kulke gdzies na elipsie 4. w trajectiories wybierasz convert from i wybierasz elipse 5. potem obracasz ta elipse (splajna) iles tam razy zeby sie krecila w okol wlasnej osi 6. na koncu przypinasz kulke do elipsy narzedziem "select and link" (3cia ikonka w main toolbar od lewej) 7.a na koniec zaznaczas pileczke, wchodzisz w trajectory i dajesz convert to i masz tor lotu renderowalny
ebola Napisano 2 Październik 2007 Autor Napisano 2 Październik 2007 Dziekuję wszystkim za pomoc ale mi raczej chodziło o coś takiego: Modelowanie rozpoczynamy od narysowania elipsy w zakładce Create/Shape zaznaczamy Ellipse i oknie Top rysujemy chciany obiekt. Następnym krokiem jest skopiowanie elipsy, teraz z pasa głównego narzędzi wybieramy opcję Select and Rotate i przy zaznaczonym obiekcie (w naszym wypadku elipsie) w oknie układu współrzędnych położenia w kolumnie Z: wpisujemy np. 25 poczym czynność tą powtarzamy, aż nasza ida zamknie okrąg pamiętając aby podaną wartość zwiększać razy dwa przy każdej nowej elipsie. Teraz wybierając linie obrysowujemy nasz kształt w ten sposób w jaki ma sie poruszać obiekt. Rysujemy Sphere i z zakładki Animation/Contraints wybieramy Path Contraint (oczywiście sphera musi być zaznaczona) i przyłaczamy sphere do lini. Podziekowania dla Mlodego z EV
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się