Napisano 12 Wrzesień 200717 l witam, mam dziwna sprawe z textura na prostym obiekcie. na obrazku wszystko widac. mapowanie to box, zreszta na cylindrycznym to samo. A unwrapa chcialbym ominac. Pytanie co zrobic zeby bylo dobrze. dzieki!
Napisano 12 Wrzesień 200717 l Wybierz cylindrycal i ustaw gizmo (taki pomaranczowy cylinder co sie pojawi) pionowo zebypokrywało się mniej więcej z wymiarami daszku. i najwazniejsze odznacz 'cap'
Napisano 12 Wrzesień 200717 l Autor tylko ze wtedy mam taki efekt kurczenia sie dachowek, co mozna by z tym zrobic. domyslam sie ze to wszsytko do unwrapa sie wsprowadza, ale nie chcialbym sie tym razem w to bawic. pzdr!
Napisano 12 Wrzesień 200717 l Na to juz nic nie poradzisz tylko unwrap ci zostaje. Ale to nic trudnegoteraz tak jak masz kliknij prawym i convert to - editable poly, potem tak jak dales uvw mape dajesz unwrapa i w edytore unwrapajedziesz od góry i po linii skalujesz werteksy zeby byly ciasniej. To wszystko zadna filozofia, musisz je po prostu ułożyć w taką piramidkę jak masz kształt z boku
Napisano 12 Wrzesień 200717 l (Soad ale do tego będzie musiał zaokrąglić texturę z dachówkami.)Niestety do tego trzeba unwrapa. Ale zawsze jest drugie wyjście ale do tego trzeba pokombinować. Podziel daszek pionowo na segmenty o wysokości dachówki i nadaj polygonom każdego segmentu oddzielne id i nałóż materiał multisubobject. Teraz dla każdego id użyj oddzielnego mapowania cylindrycznego. Każdy rząd dachówek będzie mapowany oddzielnie i będziesz mógł dostosować szerokość/ilość dachówek w rzędzie.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto