Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam to znowu ja ;]

 

Posiadam scenkę w której mam sporo obiektów z MS i na nich włączyłem opcje aby MS był przy renderze. I troszkę nie kumajet jednej rzeczy: Otóż włączam render to robi się przygotowanie tych obiektów sporo bo z np. 2-3 min ale to za pierwszym razem później max robiąc render przygotowywał się tylko kilkadziesiąt sekund, a ramu zabieram w jednym i drugim przypadku tyle samo.

 

Czy max zapisuje sobie do jakiegoś pliku stan przygotowanych siatek obiektów że tak robi, czy jak ? ;)

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

A nie lepiej używać turbosmooth jest na pewno szybszy a efekt identyczny. A co do pytania to napisz w czym renderujesz bo np. mental ray nie jest zintegrowany z maxem jak np. scanline i najpierw tłumaczy scenę na zrozumiały dla siebie język i przez to renderowanie geometrii trwa dłużej. Skoro różnica między pierwszym renderem a następnymi jest znaczna to wynikałoby z tego że renderer przechowuje informacje o obiektach i materiałach w scenie ale nie wiem na 100%.

Napisano
bo np. mental ray nie jest zintegrowany z maxem jak np. scanline

 

hmm...to coś nowego bo od maxa 6 mental ray jest zintegrowany z 3ds maxem.

 

 

Zartor: pewnie tak. tak jak każdy program nie może trzymać takich wartości w pamięci tylko składuje w virtualnych dyskach itp. sprawdź podczas przygotowania do renderingu czy dysk ci pracuje. jeśli tak masz swoją odpowiedź, jeśli nie... też już coś wiesz.

Napisano

Tweety; hmm...to coś nowego bo od maxa 6 mental ray jest zintegrowany z 3ds maxem.

 

 

Zacytuję kawałek artykułu na temat Mental Raya autorstwa Adama Guzowskiego:

 

"Mental Ray - jest zewnętrznym (czytaj: odrębnym) programem, służącym do przetwarzania przestrzennej sceny 3D, na obraz "widzialny" - czyli 2D. Mental Ray nie integruje się z programem do grafiki 3D (wyjątkiem jest pakiet Softimage|XSI), tak, jak to robią inne alternatywne "renderery" (V-Ray, Brazil czy FinalRender). Mental Ray czeka na gotowy opis sceny, następnie dokonuje konwersji całej sceny (czyli opisu siatek, świateł, textur, itp.). Następnie, po zebraniu wszelkich informacji i rozdzieleniu zadań, główny silnik (wraz z innymi podprogramami) dokonuje generowania obrazu 2D"

 

 

To że mental jest w maxie od wersji 6 nie znaczy że jest z tym programem w pełni zintegrowany o to mi chodziło.

Napisano

sprawdź proszę datę tego artykułu. pisany był pod stand alone Mental Ray do maxa 5. od maxa 6 mental ray jest zintegrowany z maksem w pełnym tego słowa znaczeniu.

Napisano
  • Autor

Aż miło patrzeć jak staracie się ustalić fakty dla mnie :) Bardzo dziękuje. Chyba rzeczywiście mental gdzieś sobie to zapisuje.

 

Tomala - Tak, renderuje w mentalu i w takim razie chciałbym się dowiedzieć czym różni się turbo smooth od MS bo przecież czymś musi się różnić ;] Może znasz odpowiedź ?

Napisano

Nie będę się kłócił o to, czy jest zintergowany, czy nie, ale podejrzewam, że i tak po naciśnięciu przycisku render, "maxowy" opis sceny jest transkrybowany do formatu mentala (sceny mentala mają rozszerzenie mi) i dopiero wtedy wysyłany jest do silnika renderującego. Pewnie nie powstaje plik *.mi na dysku (a nawet jeśli powstaje to jest usuwany po zakończeniu renderingu) tylko wszystko wędruje od razu do RAM (lub swapa, gdy nie dość RAM).

 

Jeśli panowie z mental images pisali program, który na podstawie opisu sceny właśnie z plików *.mi generuje filnalny obrazek, nie sądzę, by po integracji mentala z dowolnym innym softem to się zmieniło. Wszystko dzieje się automatycznie i nie trzeba w notatniku tworzyć plików mi, ani samodzielnie kompilować shaderów, ale dane wejściowe programu renderującego są niezmienne. Tak samo jak wyjście, tyle że jest kierowane do framebuffera maxa a nie np. do pliku na dysku.

 

Pewnie własnie o to chodziło Zator'owi, gdy pisał, że nie jest tak zintegorany z maxem, jak scanline.

Napisano

Turbosmooth miał być niby zoptymalizowany pod kontem szybkości jest to uproszczona wersja meshsmooth używa jednego subdivision method i jest to nurms (w ms masz trzy do wyboru). Jak dasz go na samą górę w stosie modyfikatorów i zaznaczysz explicit normals to ponoć jest szybszy od ms. W maxie 7 widziałem tą różnicę ale jak dzisiaj robiłem testy na sphere to różnicy nie było. Sprawdź sam bo nie jestem pewien.

Napisano
  • Autor

Piotrek - Ja to tylko założyłem temat i własnej opinii nie posiadam jedynie co to spostrzeżenia ;) Ale bardzo dziękuje za odpowiedź.

 

Tomala - a sprawdzę sobie przy okazji czy jest jakaś różnica ale mnie się jakoś nurbsowa metoda nie podoba - nie do wszystkich obiektów - raczej używam tej drugiej (nie klasik :P )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności