Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, nie wiem czy to odpowiedni dział ale zaryzukuję :)

Chciałbym się zająć robieniem w maxie domów (narazie exteriory, potem interiory) ale nie wiem skąd brać pomysły na budynki. Przede wszystkim potrzebne mi są szczegółowe wymiary budynku bo na oko może to wyjść nieproporcjonalnie. Może macie jakieś swoje źródła oprócz swoich głów? Jakieś strony or something?

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 20
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

^^ proponuje skanowac albumy i czasopisma, gdzie umieszczają rzuty i przekroje. potem jako referencje do cada lub maxa i jazda:) jeśli nie masz dostępu do żadnych projektów to tylko taki pomysl mi do głowy przychodzi

pozdrawiam

Napisano

pytasz o wyobraznie :/ no jej sie nie nauczysz niestety...co do robienia budynkow na oko to w maxie ustaw sobie jednostki na metry. ale niebardzo rozumiem ta "nieproporcjonalnosc"?

Napisano

Jeżeli chodzi o nieproporcjonalnośc to chodziło mi o to, że nie wiem np. w jakiej odległości od krawędzi ściany czy końca ściany (pioniowo) ma znajdować się okno, a także jakie mają być wymiary okna. Moze proporcjonalność złe słowo ale nie potrafiłem znaleźć lepszego :)

Ale chyba opieracie się na jakichś planach? Jako, że jestem początkujący to wolałbym na początku opierać się na planach żeby uniknąć błędów konstrukcyjnych w przyszłości kiedy to będę opierał się wyłącznie na wyobraźni.

Napisano

Prawdopodobnie jak będziesz się opierał tylko na ogólnych zasadach i wymiarach to z budynku wyjdzie kiszka. Jak by to było takie proste to architekci by mieli wszystkie problemy z głowy. Proponuję na początek zrobić kopię istniejącego budynku. Ściągnij sobie plany, albo szybciej zeskanuj z jakiegoś albumu o architekturze i jedziesz.

Napisano

Problem w tym, że właśnie nie umiem znaleźć żadnych planów na Internecie. A żadnych albumów o architekturze nie posiadam. Znacie jakieś strony?

Napisano

W necie ciężko troche znaleźć budynki z rzutami i przekrojami, chociaż jak poszukasz to coś będzie. Albumy z architekturą dostaniesz w każdej bibliotece, tam też powinien być skaner. Jak nie potrzebujesz architektury wysokich lotów to na stronach z domkami typowymi są też rysunki z których zbudujesz model, tylko potem jak będziesz to pokazywał w necie to może zapukać do ciebie autor tego projektu. Dlatego polecam zrobić coś z klasyki architektury.

Napisano

kb projekt bym nie polecał kiedyś wygrali ponoć sprawe w sadzie za to ze ktoś inny im otoczenia z renderków podpieprzył :) ponoć dość dużo wygrali.. choć do treningu i z adnotacja że to nie twoje projekty to chyba wszystko jedno :)

Napisano

Łukasz dzięki :) Ja też szukałem ale nic konkretnego nie znalazłem.

Maverick, to będzie tylko i wyłącznie do treningu. Zresztą i tak by się nie dowiedzieli że robię ich projekt :P

Napisano

chetnie bym pomogl, ale musze skomentowac, sorry - jak chcesz sie zajmowac architektura, skoro nie masz najmniejszego o niej pojecia? Pytam z prostego powodu - klient wiedzac, ze ejstes specjalista pominie niektore szczegoly, a Ty z wiedza, jaka masz w tym momencie ni ebedziesz w stanie zrobic porzadnej, rzeczywistej wizki.

 

Wierze, ze potrafisz sie bawic w 3d, ale brakuje Ci podstawowych wiadomosci. Ja bym wzial najpierw "poradnik majstra budowlanego" do reki, zamiast brac sie za plany, na ktorych (mowimy o katalogach) oczywiste rzeczy sa czesto pomijane, a jak pominiesz je na wizce, to bedzie problem, bo klient moze nie odebrac...

Napisano

Kaluuu - jesli moj powyzszy post uwazasz za gnojenie, to daleko sie zagolopowales chlopie :) Z reguly jestem pomocny, co mozesz pewnie zobaczyc po innych moich postach - i w tym przypadku koledze doradzilem od czego powinien zaczac, bo zdarza mi sie byc zarowno wykonujacym takie modele (do wlasnych projektow), jak i zamawiajacym (rowniez do wlasnych, gdy czasu brak, a deadline ciasny) - z jakoscia jest roznie, a wiedza domoroslych wizualizatorow siega czesto dolnej granicy (sorry, ale wysokosc stolu, srednia wielkosc okna, ramy okiennej, przekroje rynien, grubosci szkla itp to podstawy - nikt nie kaze w pozyzszym poscie liczyc powierzchni okna w zaleznosci od wpuszczanego swiatla do pomieszczenia...). Tak wiec dobra rada, a nie gnojenie - wyszkol sie w podstawach, postudiuj jak budowane sa domy i na pewno bedziesz wiedzial jaka jest grubosc sciany dzialowej (dazy sie raczej do standaryzowania tego wymiaru), konstrukcyjnej, jaka jest grubosc podciagu, jak gleboko jest opuszczony jako minimum, grubosci typowych stropow i scian zewnetrznych etc. Wiedzac te podstawy, nie bedziesz mial problemu ze zrobieniem jakiegokolwiek modelu, a wiezba dachowa to bedzie pikus - nawet z glowy.

 

Kaluuu - jasne, wiedza boli, nie? Lepiej podac na tacce do przerysowania?

Napisano
Kaluuu - jasne, wiedza boli, nie? Lepiej podac na tacce do przerysowania?

Ja nic takiego nie napisałem i nie czepiam się Ciebie... poprostu zauważyłem, że na tym forum wszyscy po sobie jeżdżą... a mnie to nie złości tylko śmieszy :)

Napisano

VoNd, te szczegóły o których mówisz typu rozmiar okna, szerokość ściany itp. to ważne rzeczy, wiem o tym. Ale odkąd jest google życie staje się łatwiejsze :P

Jasne, że poszukam coś na ten temat w necie zanim wezme się porządnie za robienie domków. Narazie chciałbym technicznie to opanować bo jestem poczatkujący w 3d.

 

Kaluuu, jeśli sądzisz, że na tym forum wszyscy po sobie jeżdżą to ty chyba nie widziałeś innych for :) To jest naprawdę porządne :)

Najbardziej śmieszny mnie to jak ktoś da np. fajowy render super samochodu i znajdzie się kilku którzy mówią, że tam z tyłu przy światełku jest leciutkie odgięcie siatki :P

Napisano
Najbardziej śmieszny mnie to jak ktoś da np. fajowy render super samochodu i znajdzie się kilku którzy mówią, że tam z tyłu przy światełku jest leciutkie odgięcie siatki :P

Tak... właśnie o to mi chodzi... w najlepszych projektach znajdą zawsze jaką wadę :p

Napisano
Tak... właśnie o to mi chodzi... w najlepszych projektach znajdą zawsze jaką wadę :p

 

bo każdy najlepszy projekt też ma wady...zawsze gdzieś sie popełni błąd...a to, że na tym forum wytkną Ci nawet najbardziej absurdalne niedoróbki to jest to chyba największą zaletą tego forum...I nikogo, kto już w grafice troche siedzi, ani nie smieszy, ani nie dziwi takie wytykanie błędów....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności