Skocz do zawartości

Pomysły na budynki


deha21

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nie wiem czy to odpowiedni dział ale zaryzukuję :)

Chciałbym się zająć robieniem w maxie domów (narazie exteriory, potem interiory) ale nie wiem skąd brać pomysły na budynki. Przede wszystkim potrzebne mi są szczegółowe wymiary budynku bo na oko może to wyjść nieproporcjonalnie. Może macie jakieś swoje źródła oprócz swoich głów? Jakieś strony or something?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 20
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Jeżeli chodzi o nieproporcjonalnośc to chodziło mi o to, że nie wiem np. w jakiej odległości od krawędzi ściany czy końca ściany (pioniowo) ma znajdować się okno, a także jakie mają być wymiary okna. Moze proporcjonalność złe słowo ale nie potrafiłem znaleźć lepszego :)

Ale chyba opieracie się na jakichś planach? Jako, że jestem początkujący to wolałbym na początku opierać się na planach żeby uniknąć błędów konstrukcyjnych w przyszłości kiedy to będę opierał się wyłącznie na wyobraźni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie jak będziesz się opierał tylko na ogólnych zasadach i wymiarach to z budynku wyjdzie kiszka. Jak by to było takie proste to architekci by mieli wszystkie problemy z głowy. Proponuję na początek zrobić kopię istniejącego budynku. Ściągnij sobie plany, albo szybciej zeskanuj z jakiegoś albumu o architekturze i jedziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W necie ciężko troche znaleźć budynki z rzutami i przekrojami, chociaż jak poszukasz to coś będzie. Albumy z architekturą dostaniesz w każdej bibliotece, tam też powinien być skaner. Jak nie potrzebujesz architektury wysokich lotów to na stronach z domkami typowymi są też rysunki z których zbudujesz model, tylko potem jak będziesz to pokazywał w necie to może zapukać do ciebie autor tego projektu. Dlatego polecam zrobić coś z klasyki architektury.