deha21 Napisano 17 Wrzesień 2007 Napisano 17 Wrzesień 2007 Od wczoraj uzywam Vraya i chciałem sobie dziś potestowac materiały. Znalazłem tutka na temat chromu: http://www.tu-world.com/3dsmax/3dsmax_tutorial_01.php Robiłem dokładnie tak jak tam jest i wychodzi mi takie coś: Myślę, ze problem tkwi w tym, że muszą być jakieś obiekty żeby mogło się coś odbić lub też mapa HDRI. Postawiłem inny obiekt w poblizu i niby się odbija ale na czarno :( Jestem poczatkujący więc proszę o dokładnie wyjaśnienie i szybką pomoc :) Pozdrawiam
Robertus Napisano 17 Wrzesień 2007 Napisano 17 Wrzesień 2007 po 1 to zwieksz w materialu ilosc wzajemnych odbic do np. 5. masz teraz czarne bo ten parametr odpowiada za ich glebie. to samo jest ze szklem. parametr jest pod fresnele na gorze (nazwa mi wypadla z glowy) jesli chodzi o odbicia to odpowiedziales sobie sam, albo HDR albo jakies studio.
deha21 Napisano 17 Wrzesień 2007 Autor Napisano 17 Wrzesień 2007 Chodzi o IOR? Zmieniałem chyba wszystko co się da i dalej to samo :( Wrzucam plik z maxa 8, moze komuś będzie się chciało pokombinować: http://download.yousendit.com/F7FD76E639DAA662
deha21 Napisano 17 Wrzesień 2007 Autor Napisano 17 Wrzesień 2007 Nic nie daje :( Coś mam może spieprzone z maxem.
Robertus Napisano 17 Wrzesień 2007 Napisano 17 Wrzesień 2007 a nie zduplikowales tego materialu czasem i edytujesz kopie nie przypisana do obiektu? daj ew. screena okna materialu bo niemam w czym otworzyc pliku :)
Robertus Napisano 17 Wrzesień 2007 Napisano 17 Wrzesień 2007 uff :) przy chromie odznacz fresnela i opusc depth do 5. fresnel i tak duzy IOR daja czarny material. IOR'a zostaw na zwyklym poziomie 1.6. jesli nie dzial to juz niewiem. reszta w materiale jest okej.
deha21 Napisano 17 Wrzesień 2007 Autor Napisano 17 Wrzesień 2007 Zmieniłem. Dalej nie działa :( Kurde chyba mam coś spieprzone. Dziwne, że w tutorialu z takim ustawienie było wszystko ok.
Robertus Napisano 17 Wrzesień 2007 Napisano 17 Wrzesień 2007 zrob na nowej scenie chrom z tego tutka : http://cg-india.com/Tutorials/V-Ray/3dsMax_tutorial_SL_01.html musi dzialac :)
Hynol Napisano 17 Wrzesień 2007 Napisano 17 Wrzesień 2007 uff :) przy chromie odznacz fresnela i opusc depth do 5. fresnel i tak duzy IOR daja czarny material. IOR'a zostaw na zwyklym poziomie 1.6. To ciekawe jest niezmiernie, bo to niskie wartości będą działały nieprawidłowo. Im wyższa wartość IOR tym mniejszy wpływ fresnela na odbicia. Chrom osobiście ustawiam jako fresnell, IOR 24, Ward, Difuse: czarny. Glossiness na 0,99. A co do sceny to nic dziwnego że źle to wygląda jak nie ma enviromentu, cieni ani niczego na podłożu.
Robertus Napisano 17 Wrzesień 2007 Napisano 17 Wrzesień 2007 ciut zle sie wyrazilem :) oczywiscie te parametry nie daja czarnego materialu ale tutaj mogly taki efekt powodowac. IOR bez fresnela i tak niema znaczenia a jesli juz fresnel to masz racje co do duzej jego wartosci. Niemniej nie uzywam F wogole przy chromach i rezulalty sa bardzo dobre.
Hynol Napisano 17 Wrzesień 2007 Napisano 17 Wrzesień 2007 Bo w zasadzie nie powinno się go włączać dla metali nie pokrytych warstwą lakieru ochronnego. Stosuje raczej z przyzwyczajenia a nie konieczności.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się