Skocz do zawartości

[software]Blender 2.45


Gość michlord

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gość michlord

Ja dzięki temu sofcikowi się na linuxa przeprowadziłem ;)

Dużo bardziej lubię w nim modelować i teksturować niż w maksie, ale renderera oceniam jako taki troche kiepski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michlord hehe lubie takie okreslenia :D "taki troche kiepski" ;) niestety rendery opensorsowe sa tragiczne i nie wazne czy to toxic czy yafrej czy inny, wszystkie sa o kant d... ;) albo i gorzej, gdyby nie to juz dawno maxa usunal bym z dysku, oczywiscie jest rozwiazanie ;) kupic renderamana hehe, ale czuje ze nie ogarnalbym go wiec poczekam az ludzie z vreja domysla sie ze blender to przyszlosc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie próbujcie go ściągać, jest mocno zabugowany.

Mi co jakieś 2h pracy sypał bluscreenami i crashował kompa.

Poprzednie wersje są o wiele stabilniejsze.

A co do VRaya dla blendera to może kiedyś nastanie taki piękny dzień.

A jak ktoś chce i lubi może sobie mentalem renderzyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość michlord

pecet

 

Ja o nurbsach tyle wiem, że są w blenderze, a jakie one są to sam możesz sprawdzić (co to jest ściągnąć 11mb??)

Według mnie nie można oceniać softu na podstawie tego co się usłyszy, powinno się to przetestować.

 

EX3qtor

Nawet nie próbujcie go ściągać, jest mocno zabugowany.

Mi co jakieś 2h pracy sypał bluscreenami i crashował kompa.

Poprzednie wersje są o wiele stabilniejsze.

A co do VRaya dla blendera to może kiedyś nastanie taki piękny dzień.

A jak ktoś chce i lubi może sobie mentalem renderzyć :)

Dlaczego twierdzisz, że jest zabugowany bardziej niż wcześniejsze wydania. Na stronie blendera pisze, ze ta wersja to są ogólnie poprawki tych błędów.

Może masz coś źle z kompem, bo bluescreeny to się pokazują jak masz skopany ram itp. Jak program ma bład to się tylko wiesza ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modelowanie i UV w Blenderze są dobre, moim zdaniem lepiej sie pracuje niż w maxie. Nurbsy to nie to co Rhino niestety i podobnie jak w maxie sa cienko rozwiązane.

Co do rendererów to najlepsze są w tej chwili Indigo (odpowiednik maxwella) i Kerkythea. Yafray jest najlepiej zintegrowany z Blenderem, niestety nieco został w tyle, chociaz niedlugo ma ukazac sie nowa wersja (już jest testowy Yaf(a)ray - wyglada obiecująco). Jest też eksporter do mentala. Wiem, wiem, to wszystko wyglada biednie przy komercyjnych rendererach, ale wkrótce ma sie ukazac wersja standalone vraya...

A pod koniec roku ma być blender 2.50 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym modelowaniem w blenderze to kurcze ... no ja bym nie nazwal "dobrze" ;) modeluje sie gorzej niz w maxie a max to chyba jeden z najgorszych modelerow ;) ale do wszystkiego mozna sie przyzwyczaic :D

 

Bledner bedzie ok jak tylko pojawi sie szybki i zintegrowany silnik renderujacy nie ma sie co oszukiwac ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klicek co ty gadasz, w blenderze się świetnie modeluje, ja próbowałem w Mayi i Maxie i zdecydowanie najlepiej mi się modeluje w blenderze (ale to oczywiście moja opinia i mogę się mylić :) )

michlord- twierdzę tak ponieważ 2.44 działała beż żadnego problemu, przesiadłem się na 2.45 i się sypał i wróciłem do 2.45 i jest znowu bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym modelowaniem w blenderze to kurcze ... no ja bym nie nazwal "dobrze" ;) modeluje sie gorzej niz w maxie a max to chyba jeden z najgorszych modelerow ;) ale do wszystkiego mozna sie przyzwyczaic :D

 

Bledner bedzie ok jak tylko pojawi sie szybki i zintegrowany silnik renderujacy nie ma sie co oszukiwac ;)

 

"dobrze" - dobre mialo być - przejęzyczenie ;)

 

Modelowanie, jak już wspomniałeś, to kwestia przyzwyczajenia. Jeden lubi maxa, drugi blendera, ktoś inny wingsa ;). Ale to dyskusja o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą ;)

 

Z tym rendererem to racja - musi byc dobry zintegrowany silnik, inczej to mordęga nie renderowanie. Mam nadzieję, że wersja 2.5 wreszcie rozwiąże ten problem

 

2.50

 

This release will bring back focus on work on the UI and tools:

 

- recode of core event structure in Blender (the own window manager)

- create a uniform API for access to tools (hot keys, buttons, menus, ...)

 

Result of that work will enable for example:

 

- Customizable key maps

- Macros

- Tutorial recording

- Construction history

- (Custom) Toolbars, Pie menus, ...

 

And needed is design work on:

 

- where are we putting tools in UI (toolbars, extending the headers for tools? vertical headers?)

- refresh and redesign of button panels

- icon redesign

- file browser refresh

 

Other projects for 2.50:

 

- add canvas and/or 'region of interest or tile optimizer' in composite

- node refactor -> plugin api (bob)

- render export api (aqsis, yafray, prman, povray, mental ray, ...)

- rigid body construction set (tools oriented)

- cloth

- particle refresh

- fast hair render

 

- GSOC projects

 

....

 

Release date unknown, hopefully october/november 2007?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności