Gość michlord Napisano 22 Wrzesień 2007 Share Napisano 22 Wrzesień 2007 Wydano nową wersję blendera 2.45 Zmiany: http://www.blender.org/development/release-logs/blender-245/ Download: http://www.blender.org/download/get-blender/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KLICEK Napisano 22 Wrzesień 2007 Share Napisano 22 Wrzesień 2007 normalnie szok jak ten program sie szybko rozwija :) jak tylko pojawi sie pod niego cos co potrafi renderowac w czasie krotszym niz maxwell to odrazu sie na niego przerzucam :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 22 Wrzesień 2007 Share Napisano 22 Wrzesień 2007 Ach, gdyby ktoś pomyślał o vrayu dla Blenderka, to za 600$ ma się program o mocy maxa czy majki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość michlord Napisano 22 Wrzesień 2007 Share Napisano 22 Wrzesień 2007 Ja dzięki temu sofcikowi się na linuxa przeprowadziłem ;) Dużo bardziej lubię w nim modelować i teksturować niż w maksie, ale renderera oceniam jako taki troche kiepski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KLICEK Napisano 22 Wrzesień 2007 Share Napisano 22 Wrzesień 2007 Michlord hehe lubie takie okreslenia :D "taki troche kiepski" ;) niestety rendery opensorsowe sa tragiczne i nie wazne czy to toxic czy yafrej czy inny, wszystkie sa o kant d... ;) albo i gorzej, gdyby nie to juz dawno maxa usunal bym z dysku, oczywiscie jest rozwiazanie ;) kupic renderamana hehe, ale czuje ze nie ogarnalbym go wiec poczekam az ludzie z vreja domysla sie ze blender to przyszlosc ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ex3 Napisano 22 Wrzesień 2007 Share Napisano 22 Wrzesień 2007 Nawet nie próbujcie go ściągać, jest mocno zabugowany. Mi co jakieś 2h pracy sypał bluscreenami i crashował kompa. Poprzednie wersje są o wiele stabilniejsze. A co do VRaya dla blendera to może kiedyś nastanie taki piękny dzień. A jak ktoś chce i lubi może sobie mentalem renderzyć :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecet Napisano 22 Wrzesień 2007 Share Napisano 22 Wrzesień 2007 jak jest z nurbsami w blenderze? lepsze niż w maxsie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość michlord Napisano 22 Wrzesień 2007 Share Napisano 22 Wrzesień 2007 pecet Ja o nurbsach tyle wiem, że są w blenderze, a jakie one są to sam możesz sprawdzić (co to jest ściągnąć 11mb??) Według mnie nie można oceniać softu na podstawie tego co się usłyszy, powinno się to przetestować. EX3qtor Nawet nie próbujcie go ściągać, jest mocno zabugowany. Mi co jakieś 2h pracy sypał bluscreenami i crashował kompa. Poprzednie wersje są o wiele stabilniejsze. A co do VRaya dla blendera to może kiedyś nastanie taki piękny dzień. A jak ktoś chce i lubi może sobie mentalem renderzyć :) Dlaczego twierdzisz, że jest zabugowany bardziej niż wcześniejsze wydania. Na stronie blendera pisze, ze ta wersja to są ogólnie poprawki tych błędów. Może masz coś źle z kompem, bo bluescreeny to się pokazują jak masz skopany ram itp. Jak program ma bład to się tylko wiesza ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
araneus Napisano 22 Wrzesień 2007 Share Napisano 22 Wrzesień 2007 Modelowanie i UV w Blenderze są dobre, moim zdaniem lepiej sie pracuje niż w maxie. Nurbsy to nie to co Rhino niestety i podobnie jak w maxie sa cienko rozwiązane. Co do rendererów to najlepsze są w tej chwili Indigo (odpowiednik maxwella) i Kerkythea. Yafray jest najlepiej zintegrowany z Blenderem, niestety nieco został w tyle, chociaz niedlugo ma ukazac sie nowa wersja (już jest testowy Yaf(a)ray - wyglada obiecująco). Jest też eksporter do mentala. Wiem, wiem, to wszystko wyglada biednie przy komercyjnych rendererach, ale wkrótce ma sie ukazac wersja standalone vraya... A pod koniec roku ma być blender 2.50 :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KLICEK Napisano 22 Wrzesień 2007 Share Napisano 22 Wrzesień 2007 z tym modelowaniem w blenderze to kurcze ... no ja bym nie nazwal "dobrze" ;) modeluje sie gorzej niz w maxie a max to chyba jeden z najgorszych modelerow ;) ale do wszystkiego mozna sie przyzwyczaic :D Bledner bedzie ok jak tylko pojawi sie szybki i zintegrowany silnik renderujacy nie ma sie co oszukiwac ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ex3 Napisano 22 Wrzesień 2007 Share Napisano 22 Wrzesień 2007 Klicek co ty gadasz, w blenderze się świetnie modeluje, ja próbowałem w Mayi i Maxie i zdecydowanie najlepiej mi się modeluje w blenderze (ale to oczywiście moja opinia i mogę się mylić :) ) michlord- twierdzę tak ponieważ 2.44 działała beż żadnego problemu, przesiadłem się na 2.45 i się sypał i wróciłem do 2.45 i jest znowu bajka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
araneus Napisano 23 Wrzesień 2007 Share Napisano 23 Wrzesień 2007 z tym modelowaniem w blenderze to kurcze ... no ja bym nie nazwal "dobrze" ;) modeluje sie gorzej niz w maxie a max to chyba jeden z najgorszych modelerow ;) ale do wszystkiego mozna sie przyzwyczaic :D Bledner bedzie ok jak tylko pojawi sie szybki i zintegrowany silnik renderujacy nie ma sie co oszukiwac ;) "dobrze" - dobre mialo być - przejęzyczenie ;) Modelowanie, jak już wspomniałeś, to kwestia przyzwyczajenia. Jeden lubi maxa, drugi blendera, ktoś inny wingsa ;). Ale to dyskusja o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą ;) Z tym rendererem to racja - musi byc dobry zintegrowany silnik, inczej to mordęga nie renderowanie. Mam nadzieję, że wersja 2.5 wreszcie rozwiąże ten problem 2.50 This release will bring back focus on work on the UI and tools: - recode of core event structure in Blender (the own window manager) - create a uniform API for access to tools (hot keys, buttons, menus, ...) Result of that work will enable for example: - Customizable key maps - Macros - Tutorial recording - Construction history - (Custom) Toolbars, Pie menus, ... And needed is design work on: - where are we putting tools in UI (toolbars, extending the headers for tools? vertical headers?) - refresh and redesign of button panels - icon redesign - file browser refresh Other projects for 2.50: - add canvas and/or 'region of interest or tile optimizer' in composite - node refactor -> plugin api (bob) - render export api (aqsis, yafray, prman, povray, mental ray, ...) - rigid body construction set (tools oriented) - cloth - particle refresh - fast hair render - GSOC projects .... Release date unknown, hopefully october/november 2007? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_michal Napisano 23 Wrzesień 2007 Share Napisano 23 Wrzesień 2007 A porządnych ngonów, jak nie było, tak nie ma :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się