Skocz do zawartości

Can't write bitmap / aplication fatal error i inne koszmary


Synthax

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem nowy komputerek. Quad i 4 giga ramu. Wszystko chodzi.. chodziło do czasu super. Aż ustawiłem wielkość renderu na 4000pixli. Wyskoczył max i jego bład jednoczesny z zamknieciem programu. Wczeniej mniejsze rozdzialczosci rzedu 3000 liczyły się bez problemu na tej konfiguracji.

Druga rzecz, że zdarza sie że po wyrenderowaniu obrazka nie moge go zapisac. Bo jak wybiore *.png to frame buffer pisze, że "can't write bitmap"

 

Co trzeba poustwiać w maxie lub systemie (mam wina 32 bity i reinstalki wole unikać na 64bity) aby te błędy się nie z d a r z a ł y.

 

Myślałem że kupiłem rakiete, a tu szykuje sie Challenger...

 

acha plik ma 7000000 poly ale wiele warstw jest wygaszonych. A i może ktoś z z Was wie jak wyrzucać warstwy i obiekty na nich w Maxie?

 

Serdecznie pozdrowienia dla Rendermanów!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

32bitowy xp i tak Ci nie smiga na 4Gb ramu.. co najwyzej 3gb jak ustawisz swicha. Sprawdz czy na BimapPager będzie działało (ustawienia maxa i tam włącz bitmapPager)

Ja i tak bym tobie radził przesiąść się na 64bity, bez problemy będziesz renderował takie rozdziałki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! Ustawiłem defaultowy bitmap pager i ruszył na 5000. Ale przy 8000 wyskoczył. Myśle że narazie te 5000 wystarczy z warientem cropowym: )

64 pewnie kiedys wgram,,,

 

No chyba że mozna tego pagera jakoś przestwić korzystniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba renderować do .vrimg wtedy się tak nie zdarzy.

edit: z tego co widzę w helpie, być może w nowej wersji da się też renderować prosto do .exr, ale nie jestem pewna czy wtedy można sobie też ustawiać warstwy.

 

Pod ustawieniami Common trzeba dać jakąś bardzo małą rozdzielczość (40x30),

potem w ustawieniach Renderer Vraya pod Frame Buffer ustawić tak (v znaczy haczyk, o że wyłączyć):

 

v enable built-in FB

o render to memory FB

o get resolution from max

=> tu ustawić rozdzielczość

v render to v-ray raw image file

 

więcej informacji:

http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/vfb_index.html

http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/tools_vrimg2exr.htm

http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/troubleshooting.htm#ram

 

no i jeszcze w zakładce system można conieco poustawiać:

http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/render_params_system.htm

np. mniejsze region division oraz ustawienia pod Raycaster params.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności