Napisano 22 Wrzesień 200717 l Witam jak w temacie probuje stworzyc mloda kobieca twarz,ale niestety nie moge sobie z tym poradzic,prosze was o jakies rady itp. poprawki bede tu umieszczal.
Napisano 22 Wrzesień 200717 l http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34695 Polecam przejrzeć ten wątek i pooglądać siatki ;) Daj jeszcze zdjęcie z boku tej pani dla porównania z modelem bo mi się troszkę długie to czoło wydaje.
Napisano 22 Wrzesień 200717 l Autor niemam boku ;] bok jest od innej juz nawet niemam jej ;/ korzystalem z 50 roznych dlatego juz niewiem jak mam to zrobic;/ dzieki za stronq sprzyda sie:d tylko jeszcze jak mozesz to powiedz mi czemu w perspektywie tak dziwnie wyglada? zreszta ogolnie jakbys mogl zarysowac co powinienem zmienic bylbym wdzieczny;)
Napisano 22 Wrzesień 200717 l Znajdz sobie jakies refki przod i bok, a najlepiej jeszcze pare zdiec poglądowych. Z boku to wygląda bardzo nie naturalnie, czoło dluuugie i wypłaszczone, szczęka jakas taka krótka i ciężka. Masz tez mase niepotrzebnych trójkątów i n-gonów, michlord dobrze mowi zebys sie siatką przyglądał.
Napisano 22 Wrzesień 200717 l 1. Najpierw popracuj nad siatka, polecam skopiowac ktoras z tego watku od michlorda. 2. Musisz wiecej obserwowac niz modelowac po to zebys zrozumial jak zbudowany jest nos czy usta. Dopoki nie zrozumiesz nie bedziesz potrafil odtworzyc tego. 3. Musisz przykladac wieksza uwage do szczegolow - wokol ust i z boku glowy sa brzydkie nierownosci. Jak nad tym popracujesz to dopiero mozesz probowac robic ladna kobieca twarz bo to bardziej kwestia proporcji i zrozumienia budowy bryly glowy niz modelowania poszczegolnych elementow. Powodzenia :)
Napisano 29 Wrzesień 200717 l Autor mam nadzieje ze wygladato juz lepiej ? prosze o dalsze podpowiedzi
Napisano 29 Wrzesień 200717 l Uszy są nawet fajne, ale jeszcze trzeba popracować nad nosem. Ogólnie widać postęp.
Napisano 29 Wrzesień 200717 l No siatka lepsza ale nadal masz sporo niepotrzebnych troj- i pieciokatow, nawet jeden szesciokat i to na czubku nosa :) Ksztalt glowy z przodu fajny ale nie wiem czy to perspektywa czy nie. Modelujesz z takim materialem? Zmien na polyskliwy (+-spec 50 gloss 20) i zobacz czy te wielokaty powoduja znieksztalcenia. Twarz wyglada spoko, popracuj nad ksztaltem czaszki z profilu i poszczegolnych czesci twarzy (oczy, nos, usta). Dawaj screeny w perspektywie bo tak bedziesz to renderowac a nie w izometrycznym. Tak w ogole to czy ten temat nie powinien byc w wipie?
Napisano 29 Wrzesień 200717 l Pewnie, że jest lepiej, ale jak chcesz zrobić naprawdę ładny model twarzy to najwięcej uwagi poświęć oczom. Bo jak oczy są skopane, to nie ważne jak ładna będzie reszta twarzy i tak całokształt będzie się prezentować miernie. Ale ogólnie widać postęp i to jest najważniejsze ! Jedziesz dalej ! :) Pozdrawiam
Napisano 29 Wrzesień 200717 l Autor dzieki wszystkim ze jestescie ze mna ,dzieki wam jest taki efekt ;] jest troche tych trojkatow pewnie tez duzo bledow,mam zamiar zrobic jakas animke, z troche wieksza iloscia modeli,ale niechce narazie nic zdradzac bo nawet niewiem czy dojdzie do animacji,jak sa problemy z organika ;/ pozdrawiam PS:dalsze poprawki juz jutro ;) chyba ze mnie jeszcze dzis cos wezmie ;]
Napisano 1 Październik 200717 l Popracuj nad dłońmi - dodaj nadgarstki i trochę odchudź paluchy - szczególnie kciuk. Stopy do wymiany - to chyba nie miał być niziołek ? :) Popracuj nad umiejscowieniem kolan i ich kształtem. Poza tym, to kość łokciowa i promieniowa jest za płaska, jest też za bardzo zeskalowana w dół w stosunku do ramienia. Wrzuć jeszcze widok z boku całej postaci to będzie można więcej dojrzeć. Ogólnie to jest nieźle - wdzianka mi się podobają, brzuch fajnie Ci wyszedł, oraz szyja - tyle, że tutaj więcej będzie można zobaczyć jak wrzucisz ten widok z boku :). Jedziesz dalej ! ;). Pozdrawiam
Napisano 1 Październik 200717 l Autor dzieki za rady ,poprawie wrzuce wiecej narazie to co pozmienialem ps:jest za niska??
Napisano 5 Październik 200717 l Autor mam pytanie odnosnie rigowania , skorzystalem z bipeda,ale niewiem czemu srodkowa czesc nie przesowa bipeda do przodu,wydaje mi sie ze powina przesunac gorna czesc biped'a a stopy pozostawic ? chodzi mi o ta czesc PS:sorry ze pisze tutaj a nie w animacji ale niechce zakladac kilka nascie watkow ;) pozdrawiam
Napisano 5 Październik 200717 l mam pytanie odnosnie rigowania , skorzystalem z bipeda,ale niewiem czemu srodkowa czesc nie przesowa bipeda do przodu,wydaje mi sie ze powina przesunac gorna czesc biped'a a stopy pozostawic ? Część którą zaznaczyłeś to miednica (pelvis bodajże to sie przy bipedzie nazywa) a do przesuwania całego bipeda jest ten czerwony obiekt z twojego obrazka w okolicach miednicy. Powinien się on nazywać bip01 jak masz jednego bipeda w scenie. Do niego zlinkowane są wszystkie kości możesz to sprawdzić klikając na niego dwa razy lewym przyciskiem myszy.
Napisano 7 Październik 200717 l Autor Tomala dzieki za pokierowanie,narazie testy z animacji sprawdzam czy dam rade zanimowac postac,wiem,wiem ruchy do d^^^ ale trudno najwyzej przy filmie je sprobuje udoskonalic wszystkim dzieki za pomoc zabieram sie za nastepny model ;) najwyzej bede pytal w tym temacie zeby nie smiecic ;) http://www.badongo.com/vid/494667 pozdrawiam