Napisano 24 Wrzesień 200717 l Mam problem z wyświetlaniem reflection na modelu, jeszcze wczoraj było ok, a dzisiaj coś kliknąłem i został się tylko specular :/ A tak przy okazji kolejny problem to dziwne wyświetlanie normalki, tzn światło jest tam gdzie powinien znajdować się cień :0 a normalki jak nie było tak nie ma. POradźcie jak wyświetlić refleksy kozystajac z shaderów, tzn jak poradzic sobie z cubemapą itp. I czy w material managerze te "kulki" z materiałami są niewidoczne gdy wybiore jako materiał dx shader?
Napisano 24 Wrzesień 200717 l co do normalek, musisz zaznaczyć "normal enable" żeby działały. a z reflection to nie wiem.
Napisano 24 Wrzesień 200717 l Nie robiłes czegoś z tym normalem? W photoshopie, albo może liczyłeś go jeszcze raz? Może Ci się invertnął któryś kanał, albo Red, albo Green. Może w opcjach normala da się wybrać 'zwrot' normalmapy? Nie znam niestety tych nowych maxów to ciężko mi powiedzieć, ale tak to wygląda.
Napisano 24 Wrzesień 200717 l Autor W renderach wszystko wychodzi ok, tylko z viewportem mam taki dziwny problem :/
Napisano 24 Wrzesień 200717 l Jeśli dobrze pamiętam to w CrazyBump jest opcja do odwracania "osi" w normalkach, i po tym zabiegu światło powinno się wyświetlać prawidłowo.. +edit: no chyba że to chodzi o coś innego ale ja się nie znam :)
Napisano 24 Wrzesień 200717 l Autor ups.. tamten render był zwyłączoną normalką... tutaj jest właściwy:
Napisano 24 Wrzesień 200717 l Jeśli shader nie ma możliwości flipnięcia osi dla któregoś z kanałów normalki, to zadowalajace rezultaty daje poprostu invert tego kanału w photoshopie.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto