Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam problem z wyświetlaniem reflection na modelu, jeszcze wczoraj było ok, a dzisiaj coś kliknąłem i został się tylko specular :/

09242007110448mu8.th.jpg

A tak przy okazji kolejny problem to dziwne wyświetlanie normalki, tzn światło jest tam gdzie powinien znajdować się cień :0 a normalki jak nie było tak nie ma.

POradźcie jak wyświetlić refleksy kozystajac z shaderów, tzn jak poradzic sobie z cubemapą itp.

I czy w material managerze te "kulki" z materiałami są niewidoczne gdy wybiore jako materiał dx shader?

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

co do normalek, musisz zaznaczyć "normal enable" żeby działały.

a z reflection to nie wiem.

Napisano

Nie robiłes czegoś z tym normalem? W photoshopie, albo może liczyłeś go jeszcze raz? Może Ci się invertnął któryś kanał, albo Red, albo Green. Może w opcjach normala da się wybrać 'zwrot' normalmapy? Nie znam niestety tych nowych maxów to ciężko mi powiedzieć, ale tak to wygląda.

Napisano
  • Autor

W renderach wszystko wychodzi ok, tylko z viewportem mam taki dziwny problem :/

Napisano

Jeśli dobrze pamiętam to w CrazyBump jest opcja do odwracania "osi" w normalkach, i po tym zabiegu światło powinno się wyświetlać prawidłowo..

 

+edit: no chyba że to chodzi o coś innego ale ja się nie znam :)

Napisano
  • Autor

ups.. tamten render był zwyłączoną normalką... tutaj jest właściwy:

09242007140148ew5.th.jpg

Napisano

Jeśli shader nie ma możliwości flipnięcia osi dla któregoś z kanałów normalki, to zadowalajace rezultaty daje poprostu invert tego kanału w photoshopie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności