Ardeni Napisano 24 Wrzesień 2007 Share Napisano 24 Wrzesień 2007 Mam problem z wyświetlaniem reflection na modelu, jeszcze wczoraj było ok, a dzisiaj coś kliknąłem i został się tylko specular :/ A tak przy okazji kolejny problem to dziwne wyświetlanie normalki, tzn światło jest tam gdzie powinien znajdować się cień :0 a normalki jak nie było tak nie ma. POradźcie jak wyświetlić refleksy kozystajac z shaderów, tzn jak poradzic sobie z cubemapą itp. I czy w material managerze te "kulki" z materiałami są niewidoczne gdy wybiore jako materiał dx shader? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 24 Wrzesień 2007 Share Napisano 24 Wrzesień 2007 co do normalek, musisz zaznaczyć "normal enable" żeby działały. a z reflection to nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ardeni Napisano 24 Wrzesień 2007 Autor Share Napisano 24 Wrzesień 2007 Model z wyłaczoną normalką: Model z Normalką ON: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_michal Napisano 24 Wrzesień 2007 Share Napisano 24 Wrzesień 2007 Nie robiłes czegoś z tym normalem? W photoshopie, albo może liczyłeś go jeszcze raz? Może Ci się invertnął któryś kanał, albo Red, albo Green. Może w opcjach normala da się wybrać 'zwrot' normalmapy? Nie znam niestety tych nowych maxów to ciężko mi powiedzieć, ale tak to wygląda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ardeni Napisano 24 Wrzesień 2007 Autor Share Napisano 24 Wrzesień 2007 W renderach wszystko wychodzi ok, tylko z viewportem mam taki dziwny problem :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tony M. Napisano 24 Wrzesień 2007 Share Napisano 24 Wrzesień 2007 Jeśli dobrze pamiętam to w CrazyBump jest opcja do odwracania "osi" w normalkach, i po tym zabiegu światło powinno się wyświetlać prawidłowo.. +edit: no chyba że to chodzi o coś innego ale ja się nie znam :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ardeni Napisano 24 Wrzesień 2007 Autor Share Napisano 24 Wrzesień 2007 ups.. tamten render był zwyłączoną normalką... tutaj jest właściwy: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przybysz Napisano 24 Wrzesień 2007 Share Napisano 24 Wrzesień 2007 Jeśli shader nie ma możliwości flipnięcia osi dla któregoś z kanałów normalki, to zadowalajace rezultaty daje poprostu invert tego kanału w photoshopie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się