Napisano 29 Wrzesień 200717 l jak chce na kolor blina nałożyć texture to wyskakuje mi taki error: // Warning: Failed to open texture file:(ścieżka dostępu) textura ta jest dosyc duz około 60mb, czy to moze byc od tego? sprzęt to athlon 64 3000+ 1gb ram radek 800pro
Napisano 29 Wrzesień 200717 l Ważniejsza jest rozdzielczość. W maya max to 8k(dokładnie to chyba 8150px x 8150px). Spróbuj włączyć Disable File Load, a jak nie pomoże i jest za duża, to będziesz musiał ją podzielić i odpowiednio te części nałożyć. Pozatym sprawdź format(kompatybilność).
Napisano 29 Wrzesień 200717 l Autor zmiejszyłem jakosc i ma rozmiar około 8mb i tez nie dziala, tak jak mowisz bo jej rozdzielczosc to 16kx4k. format jpg tez nie dziala jak zrobie disable file load bede dzielic
Napisano 8 Październik 200717 l ja użyłem raz mapki 9000x2000 i nie było najmniejszego problemu tyle że to był jpg i zajmował prawie 2 mb :D większość zajmowały chmurki i takie tam co do twojego problemu to może weź przekonwertuj na format mentala .map z wiersza poleceń przez imf_copy i daj flagę -r żeby mental nie ładował całej mapki na raz do ramu tylko brał małe porcje :)
Napisano 9 Październik 200717 l Autor e, ja i tak mam narazie przerwe z tą scenką do czasy zakupienia nowego sprzętu pewnie, zobacz to
Napisano 9 Październik 200717 l no 1 gb ramu to troszke mało jak xp i goła majka potrafią 800mb pożreć to na scenkę a tym bardziej render wiele nie zostaje :( możesz zoptymalizować scenkę w mental ray globals a dostajesz się tam przez outlinera z wyłączonym DAG only lub wpisując select mentalrayGlobals; openAEWindow; tu są opcje rendera ale więcej niż w zwykłych render globlas gdzie niektóre są poukrywane memory limits dajesz tyle ile możesz zostawiając miejsce dla majki, na system itd. BSP- size większ wartości= mniej pamieci potrzebnej do renderowania ale jest wolniej; Depth wyższe wartości = szybszu render ale więcej pamieci zużywa, przy z byt wyskokiej wartości mogą pojawić się problemy z motion blurem dla statycznych renderów można użyć optymalnych wartości z output window average depth i average leaf size, przy animacjach te wartości się zmieniają w zależności od tego co się dzieje na scenie więc warto je podbić więcej poczytaj sobie w helpie lub necie możesz jeszcze zrenderować scenkę z wiersza poleceń bez uruchamiania majki to zaoszczędzi min 300 mb
Napisano 9 Październik 200717 l Autor thx za info, jutro zobacze jak to dziala ps. tylko tak naprawde ja nie zaczolem jeszcze renderowac, bo mi sie komp zacina przy samym nakładaniu textury na materiał( nie wczyta nawet):D
Napisano 9 Październik 200717 l aha no to chyba mogiła ;) zawsze możesz scenka od razu w ASCI w notatniku pisać a potem z wiersza poleceń rendernąć :) (joke)
Napisano 10 Październik 200717 l hahaha :D mniej więcej :D musisz trochę ramu dokupić i powinno poleciec dalej
Napisano 25 Październik 200717 l to nie wina sprzetu, tylko formatu. Umieść gdzies plik textury to powiem Ci co jest nie tak. p.
Napisano 26 Październik 200717 l Autor teoretyczne jest lepiej bo sie załączyła do materialu, telko że niby istnieje na budynku, ale w rzeczywistości na budynku jest zupełnie inna textura(uzyłem jej do śróbek od śmietnika) albo pokazuje sie// Error: Image conversion (to IFF) failed edit: a jak zrobie targa to jest tak samo jak jpeg czyli dupa runtime error
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto