Skocz do zawartości

error nie moge otworzyc textury


BARTUS000

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ważniejsza jest rozdzielczość. W maya max to 8k(dokładnie to chyba 8150px x 8150px).

Spróbuj włączyć Disable File Load, a jak nie pomoże i jest za duża, to będziesz musiał ją podzielić i odpowiednio te części nałożyć. Pozatym sprawdź format(kompatybilność).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja użyłem raz mapki 9000x2000 i nie było najmniejszego problemu tyle że to był jpg i zajmował prawie 2 mb :D większość zajmowały chmurki i takie tam

 

co do twojego problemu to może weź przekonwertuj na format mentala .map z wiersza poleceń przez imf_copy i daj flagę -r żeby mental nie ładował całej mapki na raz do ramu tylko brał małe porcje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no 1 gb ramu to troszke mało jak xp i goła majka potrafią 800mb pożreć to na scenkę a tym bardziej render wiele nie zostaje :(

 

możesz zoptymalizować scenkę w mental ray globals a dostajesz się tam przez outlinera z wyłączonym DAG only lub wpisując

 

select mentalrayGlobals;

openAEWindow;

 

2005989950201694740_rs.jpg

 

tu są opcje rendera ale więcej niż w zwykłych render globlas gdzie niektóre są poukrywane

 

memory limits dajesz tyle ile możesz zostawiając miejsce dla majki, na system itd.

 

BSP- size większ wartości= mniej pamieci potrzebnej do renderowania ale jest wolniej;

Depth wyższe wartości = szybszu render ale więcej pamieci zużywa, przy z byt wyskokiej wartości mogą pojawić się problemy z motion blurem

dla statycznych renderów można użyć optymalnych wartości z output window average depth i average leaf size, przy animacjach te wartości się zmieniają w zależności od tego co się dzieje na scenie więc warto je podbić

 

 

więcej poczytaj sobie w helpie lub necie

 

 

możesz jeszcze zrenderować scenkę z wiersza poleceń bez uruchamiania majki to zaoszczędzi min 300 mb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoretyczne jest lepiej bo sie załączyła do materialu, telko że niby istnieje na budynku, ale w rzeczywistości na budynku jest zupełnie inna textura(uzyłem jej do śróbek od śmietnika)

albo pokazuje sie// Error: Image conversion (to IFF) failed

 

edit: a jak zrobie targa to jest tak samo jak jpeg czyli dupa runtime error

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności