BARTUS000 Napisano 29 Wrzesień 2007 Napisano 29 Wrzesień 2007 jak chce na kolor blina nałożyć texture to wyskakuje mi taki error: // Warning: Failed to open texture file:(ścieżka dostępu) textura ta jest dosyc duz około 60mb, czy to moze byc od tego? sprzęt to athlon 64 3000+ 1gb ram radek 800pro
peteRlo Napisano 29 Wrzesień 2007 Napisano 29 Wrzesień 2007 Ważniejsza jest rozdzielczość. W maya max to 8k(dokładnie to chyba 8150px x 8150px). Spróbuj włączyć Disable File Load, a jak nie pomoże i jest za duża, to będziesz musiał ją podzielić i odpowiednio te części nałożyć. Pozatym sprawdź format(kompatybilność).
BARTUS000 Napisano 29 Wrzesień 2007 Autor Napisano 29 Wrzesień 2007 zmiejszyłem jakosc i ma rozmiar około 8mb i tez nie dziala, tak jak mowisz bo jej rozdzielczosc to 16kx4k. format jpg tez nie dziala jak zrobie disable file load bede dzielic
Destroyer Napisano 8 Październik 2007 Napisano 8 Październik 2007 ja użyłem raz mapki 9000x2000 i nie było najmniejszego problemu tyle że to był jpg i zajmował prawie 2 mb :D większość zajmowały chmurki i takie tam co do twojego problemu to może weź przekonwertuj na format mentala .map z wiersza poleceń przez imf_copy i daj flagę -r żeby mental nie ładował całej mapki na raz do ramu tylko brał małe porcje :)
BARTUS000 Napisano 9 Październik 2007 Autor Napisano 9 Październik 2007 e, ja i tak mam narazie przerwe z tą scenką do czasy zakupienia nowego sprzętu pewnie, zobacz to
Destroyer Napisano 9 Październik 2007 Napisano 9 Październik 2007 no 1 gb ramu to troszke mało jak xp i goła majka potrafią 800mb pożreć to na scenkę a tym bardziej render wiele nie zostaje :( możesz zoptymalizować scenkę w mental ray globals a dostajesz się tam przez outlinera z wyłączonym DAG only lub wpisując select mentalrayGlobals; openAEWindow; tu są opcje rendera ale więcej niż w zwykłych render globlas gdzie niektóre są poukrywane memory limits dajesz tyle ile możesz zostawiając miejsce dla majki, na system itd. BSP- size większ wartości= mniej pamieci potrzebnej do renderowania ale jest wolniej; Depth wyższe wartości = szybszu render ale więcej pamieci zużywa, przy z byt wyskokiej wartości mogą pojawić się problemy z motion blurem dla statycznych renderów można użyć optymalnych wartości z output window average depth i average leaf size, przy animacjach te wartości się zmieniają w zależności od tego co się dzieje na scenie więc warto je podbić więcej poczytaj sobie w helpie lub necie możesz jeszcze zrenderować scenkę z wiersza poleceń bez uruchamiania majki to zaoszczędzi min 300 mb
BARTUS000 Napisano 9 Październik 2007 Autor Napisano 9 Październik 2007 thx za info, jutro zobacze jak to dziala ps. tylko tak naprawde ja nie zaczolem jeszcze renderowac, bo mi sie komp zacina przy samym nakładaniu textury na materiał( nie wczyta nawet):D
Destroyer Napisano 9 Październik 2007 Napisano 9 Październik 2007 aha no to chyba mogiła ;) zawsze możesz scenka od razu w ASCI w notatniku pisać a potem z wiersza poleceń rendernąć :) (joke)
Destroyer Napisano 10 Październik 2007 Napisano 10 Październik 2007 hahaha :D mniej więcej :D musisz trochę ramu dokupić i powinno poleciec dalej
BARTUS000 Napisano 10 Październik 2007 Autor Napisano 10 Październik 2007 e ja juz teraz zbieram na full zestaw nie na jedną kość
bareja Napisano 25 Październik 2007 Napisano 25 Październik 2007 to nie wina sprzetu, tylko formatu. Umieść gdzies plik textury to powiem Ci co jest nie tak. p.
BARTUS000 Napisano 25 Październik 2007 Autor Napisano 25 Październik 2007 chodzi ci o to ze nie powinno byc jpg?
bareja Napisano 25 Październik 2007 Napisano 25 Październik 2007 a sprobuj dac tiffa z color mode na rgb / 8bit
BARTUS000 Napisano 26 Październik 2007 Autor Napisano 26 Październik 2007 teoretyczne jest lepiej bo sie załączyła do materialu, telko że niby istnieje na budynku, ale w rzeczywistości na budynku jest zupełnie inna textura(uzyłem jej do śróbek od śmietnika) albo pokazuje sie// Error: Image conversion (to IFF) failed edit: a jak zrobie targa to jest tak samo jak jpeg czyli dupa runtime error
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się