Napisano 2 Październik 200717 l Szukam, szukam i nic takiego tu nie mogę znaleźć, a więc zapytam. Jak zrobić ślad po poruszającym się obiekcie? Nie będę się rozpisywał co chcę zrobić, chodzi mi tylko o: - rysuję linie i sphere -łącze, animuje ruch po linii Jak zrobić aby linia była dopiero widoczna po przejściu kuli??
Napisano 2 Październik 200717 l Np pluginem Ghost Trails http://www.gamasutraexchange.com/FullPreview/Index.cfm/ID/240482
Napisano 2 Październik 200717 l Da się chyba zrobić bez pluginów zależy jaki ślad chcesz zrobić tu masz napisane jak zrobić najprostszy: włącz maxa, zakładka Help>tutorials>animation>animating a pen.
Napisano 2 Październik 200717 l Autor Hmm z helpem by dobrze było ale nestety w dziewiątce tego co piszesz nie ma w tutkach, a w 8 nie mam pliku helpa :/. Znalazłem coś takiego: "Chyba najwygodniej i najszybciej będzie zrobić to tak: - rysujesz ścieżkę w kształcie wykresu - po ścieżce standardowo puszczasz kulkę - tworzysz cylinder o dość dużej liczbie podziałów wysokości (nawet 100) - stosujesz do niego modyfikator path deform i przez 'pick path' wybierasz w nim stworzoną ścieżkę - teraz jeśli wszystko poszło gładko, to przy zmianie wysokość cylindra w jego parametrach, powinien się rysować wykres" Zrobiłem tak jak jest napisane i kiszka bo nie działa :/. MOze ktoś wie o co chodzi?
Napisano 2 Październik 200717 l a zdeformował się ;)??? Jeśli tak to teraz na cylinder nadaj materiał i animuj gradient na opacity ;)
Napisano 2 Październik 200717 l Nie trzeba animować gradientu pobaw się parametrem stretch. A ten tutorial jest w maxie 9 ale nie w helpie tym co pod f1 tylko na zakładce help > tutorials.
Napisano 3 Październik 200717 l Autor Dziękuję za pomoc, wszystko działa jak powinno i może w końcu skończe tą prace ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto