delf77 Napisano 8 Październik 2007 Share Napisano 8 Październik 2007 Witam . Mam pytanko - czy da sie zrobic material w Vrayu ktory spowoduje ze bedzie zanikajace odbicie ? przyklad - jest podloga . na niej stoi stol . (podloga ma ten material ktorego szukam) . odbicie w podlodze jest takie ze widac np nogi stolu a juz nie widac blatu . cos na zasadzie zakresu odbicia - od 0 ( poczatek ) do X ( dystans odbicia ) zalozenia - nie mowie o rozmytym odbiciu bo to wychodzi jako tako . chodzi mi o odbicie nierozmyte ale zanikajace ( ala lustro w ktorym widac tylko to co blisko a nie to co daleko ) odpowiednikiem tego w scanline jest defaultowy material , w difuse - raytrace i tam jest do wyboru - falloff - linear i zakres ( range x - y ) Pytanie - czy jest co takiego w VRAY ? ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 8 Październik 2007 Share Napisano 8 Październik 2007 chyba mówisz o zwykłym efekcje fresnela. http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/material_params.htm tam sobie zobacz "Fresnel reflections" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delf77 Napisano 8 Październik 2007 Autor Share Napisano 8 Październik 2007 a nie jest tak ze fresnel ustawia sile odbicia ? a mi chodzi o to zeby bylo odbite przy obiekcie a nieodbite gdzies daleko . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
troglodyta Napisano 8 Październik 2007 Share Napisano 8 Październik 2007 chodzi ci o glossines. jeśli dasz parametr zbliżony do jedynki np 0,95 to to elementy najbliżej odbijającej powierzchni będą się odbijały, a im dalej od niej będą rozmazane. Im mniejszy ten parametr tym bardziej jest wszystko rozmyte. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delf77 Napisano 8 Październik 2007 Autor Share Napisano 8 Październik 2007 nie chodzi o rozmazanie - przeczytaj uwaznie pierwszy post - ma byc idealnie jak lustro tylko ze odbicie zanika ( linernie ) a nie jest rozmywane . glossines wiem jak dziala .. dobrze widac ten efekt w opisanym przykladzie w scanline Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
troglodyta Napisano 8 Październik 2007 Share Napisano 8 Październik 2007 Przepraszam, nie doczytałem do końca. Nawet spróbowałem cos takiego uzyskać (próbowałem władować jakieś mapy fallof do refleksji) ale nic nie wyszło. Sam jestem ciekaw jak coś takiego zrobić w V-rayu. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamil.ochel Napisano 8 Październik 2007 Share Napisano 8 Październik 2007 no to tak. Włączasz fresnel reflections, kliknij L koło fresnel reflections. wszystkie glossinesy na 1.0, a w mapę fresnel ior (1.6) wrzucasz falloff i odwracasz w nim kolory. Nie udało mi się tą metodą uzyska idealnego lustra, ale możliwe że start dobry :P. Jak wykombinujesz to napisz Pozdrawiam \/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 8 Październik 2007 Share Napisano 8 Październik 2007 W rzeczywistości takie zjawisko nie zachodzi. W vrayu nie widziałem żeby był bias/decay dla odbic, więc raczej ciężko coś wykombinować. Niby mozna by użyć na obiektach nielustrzanych materiału override, i do zakładki reflection override dać blenda - w głównej zakładce materiał prawidłowy, w następnym slocie materiał idealnie czarny i jako maske falloff w trybie distance blend - cholera wie - może zadziała :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polka dot Napisano 8 Październik 2007 Share Napisano 8 Październik 2007 spróbuj pokazać fotografię na której widać efekt którego uzyskania metody zawzięcie poszukujesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamil.ochel Napisano 8 Październik 2007 Share Napisano 8 Październik 2007 polka dot > nie pokaże bo w naturze takie zjawisko nie ma miejsca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delf77 Napisano 9 Październik 2007 Autor Share Napisano 9 Październik 2007 w naturze to zjawisko nie zachodzi , tak jak wiele efektow ktore mozna uzyskac na komputerze , programach graficznych czy samym maxie oraz idac dalej - w vravu tak wiec fotografii nie pokaze bo wielu rzeczy nie da sie pokazac ;) problem jest taki ze w scanline mozna to uzyskac a w vrayu ? kamil . lukne na Twoja metode ale na razie watpie co do jej skutecznosci ;) dzieki na razie , o efektach niebawem ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delf77 Napisano 9 Październik 2007 Autor Share Napisano 9 Październik 2007 kamil.ochel - efekt dziala w konkretnym przypadku - jesli patrzymy na obiekt ( prawie rownolegle do lustra )ktory jest daleko to odbija i zatraca odbicie , ale jesli patrzymy na obiekt tjby z gory ( prawie prostopadle do lustra ) to odbicia nie ma ( w sumie na logike to ma to powiazanie z tym kiedy sie odbija rownolegle a zanika im bardziej patrzymy w dol ( czyli prostopadle ) - ale namieszalem , mam nadzieje ze wiadomo o co chodzi metoda jakas jest ale ciezko kontrolowac takie zanikanie no to szukam dalej , moze komus sie tez uda wpasc na jakis trop Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 9 Październik 2007 Share Napisano 9 Październik 2007 A sprawdzałeś to co opisałem? Edit: No w sumie metoda taka jak opisałem - materiały w scenie zbijasz do multisuba (oprócz lustra), zamieniasz go na vrayoverride material. Do slotu reflection ładujesz vrayblendmat. Do vray blend mat ładujesz jako głowny material multisuba ze sceny, do kolejnego slotu materiał do którego chcesz mieć blend w scenie a na maske dajesz gradient ramp radialny. Jak potrzebujesz zanikania sferycznego to dajesz dwie gradient rampy połączone przez vraycomptexture i multiplikujesz je. Z tym że musza mieć oddzielne kanały mapowania i być ustawione na krzyż do siebie. mapowanie musi mieć środek na środku lustra. Tutaj szybki test na "płaskim mapowaniu" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamil.ochel Napisano 9 Październik 2007 Share Napisano 9 Październik 2007 tylko nie tak to ma wyglądać o ile dobrze zrozumiałem pierwszy posta delfa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
3grosze Napisano 10 Październik 2007 Share Napisano 10 Październik 2007 ja proponuje tak: chcesz odbić stół 1. masz stół 2. powierzchnia, w której się będzie odbijać 3. kopiujesz stół - ma być dokładnie w tym samym miejscu 4. nadajesz kopii stołu mapę przezroczystość-gradient czarnobiały z dołu do góry // żeby to było w miare ok trzeba będzie prawdopodobnie odhaczyć w materiale opcję dwustronną 5. w opcjach obiektu stołu-oryginału dajesz, żeby nie był odbijalny 6. w opcjach obiektu stołu-kopii dajesz, żeby nie był widziany przez kamerę, ale zostawiasz żeby był odbijalny prawdopodobnie coś z tego będzie ;-) teraz nie mam jak sprawdzić czy zadziała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delf77 Napisano 10 Październik 2007 Autor Share Napisano 10 Październik 2007 Hynol - proponuje zebys przetestowal ten material ktory opisalem w scanline)nie o to chodzi co napisales - to powinno zanikac tak ze to co jest blisko lustra jest widoczne a to co jest dalej ( gora tych slopow ) jest coraz bardziej niewodoczne .. .. to co zrobiles to jest bardziej na zasadzie atmosfery - im dalej w glab tym bardziej niewidoczne .... 3grosze - a jesli masz 300 obiektow to je kopiujesz? wlasnie chodzio taki material a nie lopatologicznie x 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
3grosze Napisano 10 Październik 2007 Share Napisano 10 Październik 2007 jeśli masz 300 obiektów, to piszesz w pierwszym poście że masz 300 obiektów ;-) zresztą zrobisz jak uważasz, chciałem pomóc - przepraszam :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delf77 Napisano 10 Październik 2007 Autor Share Napisano 10 Październik 2007 nie mam ani 3 ani 300 . wiem ze mozna wiele rzeczy robic na wiele sposobow . mnie tutaj chodzi o material ktory ma odbijac tak a nie inaczej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 10 Październik 2007 Share Napisano 10 Październik 2007 No to zamiast czarnego materiału w slocie dajesz materiał przezroczysty. Efekt końcowy będzie ten sam. Jako że i tak musisz mieć depth color tła określony. Jako że robiłem na czarnym tle, to uważam że efekt jest dokładnie taki sam jak w scanlinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misoni Napisano 10 Październik 2007 Share Napisano 10 Październik 2007 jesli chodzi o falloff to tyle..:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 10 Październik 2007 Share Napisano 10 Październik 2007 Tyle że to jest zależność od kąta patrzenia a nie od odległości - tutaj akurat wszystko wygląda dobrze, ale jakbyś dodał obiekty daleko w tyle to juz dobrze nie będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delf77 Napisano 11 Październik 2007 Autor Share Napisano 11 Październik 2007 misoni ;) , jesli to dziala bez lopatowlogii to pieknie - teraz tylko pytanie - czy ta powierzchnia musi byc biala ? i jak wplywa to rozswietlenie na efekt - chcailbym np przypisac taki material to materialu podlogi - np parkiet - zadziala bez takich przebarwien ? hynol - jest zaleznosc taka jak napisalem - to co blisko lustra widoczne - im dalej ( wierzcholek slupka ) mniej widoczne - zanika odbicie przy plaskiej powierzchni // faktycznie moze jeszcze wplywac na to kat patrzenia - juz to testowalem wczesniej / misoni a jesli patrzysz prawie z pionu widac zanik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 11 Październik 2007 Share Napisano 11 Październik 2007 Zależność jest zupełnie inna niż napisałeś bo nie ma znaczenia odległość obiektu od powierzchni tylko kąt odbicia - taki fresnell z inną charakterystyką. Akurat w teście wszystko wygląda cacy, bo jest tak ustawione żeby wyglądało cacy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 23 Październik 2007 Share Napisano 23 Październik 2007 imo delfowi chodzi o fresnela tylko jeszcze o tym nie wie :D (najlepiej dać w reflection mapę fallof i będzie pełna kontrola nad efektem) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 23 Październik 2007 Share Napisano 23 Październik 2007 Raczej nie o fresnela, tylko o decay odbić bo to daje inne wyniki w scanlinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jesus Napisano 23 Październik 2007 Share Napisano 23 Październik 2007 jeśli mozesz miec osobny blat to w ustawieniach obiektu dlaVray mozesz odchaczyć Visible in reflections. Wtedy w lustrze obiektu nie będzie wcale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AGmakonts Napisano 23 Październik 2007 Share Napisano 23 Październik 2007 imho szybciej i wygodniej zrobić to na passach i w szopie sobie podgumować refleksy;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
troglodyta Napisano 24 Październik 2007 Share Napisano 24 Październik 2007 wpadłem na jeden jeszcze pomysł który się nawet sprawdza. Jako mapę refleksji trzeba wsadzić V-ray dirt. Trzeba pobawić się ustawieniami tak że jasny kolor ma być na styku z podłożem a ciemny im wyższy obiekt. Daje to mniej więcej efekt znikania odbicia.... http://img204.imageshack.us/my.php?image=zanikanielb9.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
araye Napisano 12 Grudzień 2007 Share Napisano 12 Grudzień 2007 ciekawy wątek ale jak zrobic przy jednoczesnym zanikaniu odbicia jego rozmazanie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się