Croolick Napisano 8 Październik 2007 Share Napisano 8 Październik 2007 wie ktoś może jak zrobić materiał witrażu? chodzi mi o taką sytuacje: jest kościół, ma gdzieś tam witraż w oknie, świeci w niego słonko i wtedy na przeciwnej ścianie (lub na podłodze) pojawia się tak jakby "projekcja" tego witrażu. Wiem że można by zrobić trik z opcją projekcji bitmapy ze światła ale chciałbym wiedzieć czy da sie zrobić taki "prawdziwy" witraż. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 8 Październik 2007 Share Napisano 8 Październik 2007 Wszystko sie da zrobić, o ile dobrze pamiętam to chyba da się uzyskać taki efekt tworząc materiał raytrace i wrzucając bitmapę (kolorowy witraż) do kanału transparency. Oczywiście światło musi mieć włączone cienie typu raytrace. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 8 Październik 2007 Share Napisano 8 Październik 2007 Jak vray to żaden matriał raytrace. W opcjach materiału zaznaczamy affect shadows dla refraction i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Croolick Napisano 8 Październik 2007 Autor Share Napisano 8 Październik 2007 hehe, zrobiłem, działa ale.... płaszczyzna z obrazkiem jeest negatywem - odwróciło mi kolory :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 9 Październik 2007 Share Napisano 9 Październik 2007 A sorry nie wiedziałem że to V-ray bo posta zobaczyłem na głównej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Croolick Napisano 9 Październik 2007 Autor Share Napisano 9 Październik 2007 ok, wporzo. tylko nie wiem czemu ten cień na innym obiekcie jest negatywem :/ jesli odwróce kolory map w materiale witrażu to cień ok ale za to witraż jest negatywem. czemu?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 9 Październik 2007 Share Napisano 9 Październik 2007 A do którego slotu ładujesz ten kolor? Do refraction? Tam nie wsadzaj :) Refraction daj czarno - białe a kolor daj na difuse. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Croolick Napisano 9 Październik 2007 Autor Share Napisano 9 Październik 2007 czyli w kanale refraction ma być maska (coś w rodzaju kanału alfa obrazka) a ten "waściwy" obrazek ma być w diffuse? o to chodzi?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 9 Październik 2007 Share Napisano 9 Październik 2007 Dokładnie o to chodzi. Przynajmniej tak mi się wydaje ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Croolick Napisano 9 Październik 2007 Autor Share Napisano 9 Październik 2007 ok, to też działa.. ale zauważyłem że jeśli oświetle swoją sceną przez VRaySun to nie działa na nim Volume Light - to przeżyje bo można w sumie użyć zwykłego światła kierunkowego z mapą cieni ale i tu mam problem: Volume Light nie działa na VRayShadow tylko na Shadow Map. I albo bede miał snop światła albo "kolorowy" cień z witrażu. Więc czy trzeba sie przygotować na compositing czy jednk jest szansa?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 9 Październik 2007 Share Napisano 9 Październik 2007 Vray i volumetria się nie lubią. Łatwiej to zrobić w postprodukcji. Nawet evermotion tutorial do tego wypuścił o ile pamiętam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Croolick Napisano 9 Październik 2007 Autor Share Napisano 9 Październik 2007 hehe własnie go czytałem ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się