Wichur Napisano 9 Październik 2007 Napisano 9 Październik 2007 meczylem go pare dni bo pierwszy raz zrobilem czlowieka ;D nauczylem sie tez obslugi unfolda, ale gorzej z bodypaintem
Ardeni Napisano 9 Październik 2007 Napisano 9 Październik 2007 Spodnie do wymiany/poprawy, spróbujk zrobić spodnie z fotek, jakieś kanty na boku, szwy itp. Imo te spodnie jakieś za bardzo rurkowate są, poszerz je też troszke by były luźniejsze.
Wichur Napisano 9 Październik 2007 Autor Napisano 9 Październik 2007 Ok, postaram sie poprawic... detalami tez musze popracowac :) a textury robilem ze zdjec
giorgione Napisano 9 Październik 2007 Napisano 9 Październik 2007 głowie też przydałby się lifting i bardziej detaliczna tekstura
Wichur Napisano 9 Październik 2007 Autor Napisano 9 Październik 2007 jest to moje pierwsze podejscie do postaci, mile widziane wskazowki jak co zrobic zeby ladnie wygladalo
Levus Napisano 9 Październik 2007 Napisano 9 Październik 2007 Na texturze plamy na szyi wyglądają na chamskiego clone brusha, wygląda to nie najle... żle. Podejście słuszne ale musisz trochę bardziej nad tym panować bo się zrobiła paćka. Postaraj się tak nie rozmywać ważnych elementów. Na głowę poświęciłeś zdecydowanie za mało miejsca. Zwykle poleca się od 1/2 do przynajmniej 1/4 całego texa, a u Ciebie buty zajmują więcej miejsca niż twarz. Zdaje się, że ma za nisko kolana. Gość tak z oczu wygląda dość młodo, natomiast brodę ma kanciastą jak stary zakapior. Na przyszłość zapodaj siateczkę i rzuty ortograficzne (front, bok), lepiej ocenić proporcje. Hm, i wydaje mi się, że wygodniej by Ci było pracować na początku na texturze 1024 na całą postać, można łatwiej zaobserwować jakie błędy e mapowaniu się popełnia, na co należy uważać, jaki utrzymywać poziom szczegółu. A na mniejszych trzeba bardzo uważać, gdyż można łatwo zgubić detal. pozdro!
Wichur Napisano 9 Październik 2007 Autor Napisano 9 Październik 2007 Na texturze plamy na szyi wyglądają na chamskiego clone brusha, wygląda to nie najle... żle. Podejście słuszne ale musisz trochę bardziej nad tym panować bo się zrobiła paćka. Postaraj się tak nie rozmywać ważnych elementów. Na głowę poświęciłeś zdecydowanie za mało miejsca. Zwykle poleca się od 1/2 do przynajmniej 1/4 całego texa, a u Ciebie buty zajmują więcej miejsca niż twarz. Zdaje się, że ma za nisko kolana. Gość tak z oczu wygląda dość młodo, natomiast brodę ma kanciastą jak stary zakapior. Na przyszłość zapodaj siateczkę i rzuty ortograficzne (front, bok), lepiej ocenić proporcje. Hm, i wydaje mi się, że wygodniej by Ci było pracować na początku na texturze 1024 na całą postać, można łatwiej zaobserwować jakie błędy e mapowaniu się popełnia, na co należy uważać, jaki utrzymywać poziom szczegółu. A na mniejszych trzeba bardzo uważać, gdyż można łatwo zgubić detal. pozdro! Dzieki za dosc dluga wypowiedz :) otoz tak, zaczne od konca :D Pracuje na rozdzialce 1024x1024 tylko do forum zmniejszylem. Model twarzy ma bledy i wyglada dosc dziwnie tylko szkoda mi bylo wyrzycic to co juz zaczalem a chce sie nauczyc :D Musialbym porobic i porobic. Textury mam ze zdjec ale jak widze postacie np. Mario'a bo sie zastanawiam jak on to robi, ze wszystko jest "idealne" a mi nie wychodzi :) no ale coz to zalezy od lat praktyki. Jedynie co mi sie podoba w tym modelu/texture to buty :D chyba najlepiej mi wyszly, bo jeansy nie sa dopracowane bo mam starszego PS'a i nie mam opcji "wrap" co mialem w ps9cs2, lecz nie jestem az tak do tego przekonany czy ktos tego uzywa. ale jest pomocne. Dlatego moze mi ktos wyjasni jak fajnie wykonac texture lub jakis tutek gdzie jest ladnie opisane pokazane itp :) Na stronie "Ben Mathis'a" jest duzo tutkow ale jakos tak do konca nie rozumiem ich... moze dlatego, ze wszystkich nie sciagnalem. uff.
Levus Napisano 9 Październik 2007 Napisano 9 Październik 2007 Znaczy tak, na pewno warto oglądać tutki, w dziale z tutkami jest video by donMario, więc się dowiesz na pewno sporo. Dlaczego buty wyszły fajnie? Bo są ostre i kontrastowe, reszta jest dość mdła, czasem trzeba wyostrzać pewne elementy (masz w shopie sharpena, smartsharpena i wiele innych funkcji proceduralnej manipulacji), trzeba uważać co się robi przy blendowaniu warst, ponieważ nakładające się pikselki bardzo często powodują rozmycie. Jeśli nie robisz normali daj na model jakieś 80% self ilumination i wtedy oceniaj texture i rób podmalówki, cieniowanie. Nie zapominaj o oświetleniu, o cieniowaniu, to jest bardzo ważne. O ambient occlusion czy global ilumination wypalonym do textury. Z AO choćby możesz sobie np. wykonać kilka warstw kolorystycznych i w ten sposób cieniować blendująć je w różnym stopniu i kontraście. Ocziwiście nie należy przesadzać bo można osiągnąć efekt zupełnie odwrotny od oczekiwanego. Czasem to, co na texturze wygląda conajmniej dziwnie lub wręcz źle, na modelu może robić piorunujące wrażenie. Nie ma uniwersalnego tutoriala jak wykonać texturę, każdy uczy się na błędach, stopniowo wprowadzając do pracy nowo poznane metody, a z czasem używając swoich własnych (lub odwrotnie:). A wrapa używam np ja:p Sorki, że tak chaotycznie namotałem ale jakoś nie moge myśli pozbierać:/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się