Blowy Napisano 15 Październik 2007 Napisano 15 Październik 2007 Witam. Mam taki problem, powiedzmy ,że chce zrobić w 3ds sciane z boxa tekstura nałożona to jakieś cegły i pozniej na ten obiekt z tą teksturą ponownie chce nałożyć tekstury tagów, grafitti, brudu itp. Zależy mi na tym aby bezposrednio w maksie ustalac rozmieszczenie tych dodatkowych tekstur na obiekcie. Pewnie można już całą teksture cegieł + graffiti,tagi + brud przygotować w Photoshopie i potem całość nałożyć unwrapem. Ale własnie chodzi mi o to aby te dodatkowe mapy umieszczac bezprosrednio w maksie. Wiem ,że może troche zakrecilem ale staram sie wyjasnic problem najdokladniej. Pozdrawiam
Ania Napisano 15 Październik 2007 Napisano 15 Październik 2007 mix map lub blend material, rozmieszczenie sterujesz czarnobiałą mapką
Blowy Napisano 15 Październik 2007 Autor Napisano 15 Październik 2007 ok fajnie, najlepiej mi to wyszło opcją mix map ale ta druga tekstura rozkłada mi sie na wszystkich bokach a chce aby była tylko na jednym :/ aha i czy można nałożyć tylko jeden dodatkowy materia ł ?
Hynol Napisano 15 Październik 2007 Napisano 15 Październik 2007 Kolejne warstwy nakładasz na innych kanałach UVW. Co do reszty pytania nie wiem o co Ci chodzi.
Blowy Napisano 15 Październik 2007 Autor Napisano 15 Październik 2007 a mogę prosić o wytłumaczenie wątku o kanałach UVW i jak je zastosować ? Sorry jeśli pytanie jest banalne ale każdy kiedyś zaczynał ;)
Hynol Napisano 15 Październik 2007 Napisano 15 Październik 2007 Mapowanie UVW (rozkład siatki względem tekstury) ma przypisany kanał - UVW channel. Nakladając kolejne mapowanie możemy ustalić numer kanału - to znaczy dodać jakby kolejne mapowanie bez ingerencji w już istniejące kanały. Następnie musimy w opcjach bitmapy ustawić z jakiego kanału ma ona korzystać. W twoim przypadku jeżeli mur ma UVW 1, to nadajesz kolejny uvw mapping, zmieniasz channel na 2. W opcjach bitmapy grafiti (czy co tam ma być na murze) ustawiasz również channel na 2. Po więcej info zapraszam do maxowego helpa. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się