Napisano 15 Październik 200717 l Witam. Mam taki problem, powiedzmy ,że chce zrobić w 3ds sciane z boxa tekstura nałożona to jakieś cegły i pozniej na ten obiekt z tą teksturą ponownie chce nałożyć tekstury tagów, grafitti, brudu itp. Zależy mi na tym aby bezposrednio w maksie ustalac rozmieszczenie tych dodatkowych tekstur na obiekcie. Pewnie można już całą teksture cegieł + graffiti,tagi + brud przygotować w Photoshopie i potem całość nałożyć unwrapem. Ale własnie chodzi mi o to aby te dodatkowe mapy umieszczac bezprosrednio w maksie. Wiem ,że może troche zakrecilem ale staram sie wyjasnic problem najdokladniej. Pozdrawiam
Napisano 15 Październik 200717 l mix map lub blend material, rozmieszczenie sterujesz czarnobiałą mapką
Napisano 15 Październik 200717 l Autor ok fajnie, najlepiej mi to wyszło opcją mix map ale ta druga tekstura rozkłada mi sie na wszystkich bokach a chce aby była tylko na jednym :/ aha i czy można nałożyć tylko jeden dodatkowy materia ł ?
Napisano 15 Październik 200717 l Kolejne warstwy nakładasz na innych kanałach UVW. Co do reszty pytania nie wiem o co Ci chodzi.
Napisano 15 Październik 200717 l Autor a mogę prosić o wytłumaczenie wątku o kanałach UVW i jak je zastosować ? Sorry jeśli pytanie jest banalne ale każdy kiedyś zaczynał ;)
Napisano 15 Październik 200717 l Mapowanie UVW (rozkład siatki względem tekstury) ma przypisany kanał - UVW channel. Nakladając kolejne mapowanie możemy ustalić numer kanału - to znaczy dodać jakby kolejne mapowanie bez ingerencji w już istniejące kanały. Następnie musimy w opcjach bitmapy ustawić z jakiego kanału ma ona korzystać. W twoim przypadku jeżeli mur ma UVW 1, to nadajesz kolejny uvw mapping, zmieniasz channel na 2. W opcjach bitmapy grafiti (czy co tam ma być na murze) ustawiasz również channel na 2. Po więcej info zapraszam do maxowego helpa.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto