Napisano 22 Październik 200717 l Witam ... mam problem ze znalezieniem narzedzia ktore pomoze mi wyrownac luk w scianie. Rysunek jest stworzony w acad a nastepnie zrobiony import do 3ds. W acad wszystko wyglda ladnie natomiast w 3ds mam zamiast rownego gladkiego luku - kilka zalaman w scianie. jak ladnie wyprofilowac ten luczek? zalaczam obrazek
Napisano 22 Październik 200717 l spróboj modyfikator smooth ale to też idealnie nie załatwi sprawy...
Napisano 22 Październik 200717 l Witam ... Ja załatwił bym to tak. Podzieliłbym tą scianę na trzy różne obiekty .. przed lub po imporcie do 3dmax'a . Dlaczego ? Jesli zastosujesz smooth wyokrągli on Tobie wszyskie powierzchnie ... a tak bedziesz miał ostre krawędzie ściany i ładny łuk ... oczywiście z parametrami smooth ostrożnie 45 załatwi powinno załtawić sprawe .. a juz najłatwiej to stworzyć tą ściane w 3dmax'ie i za pośrednictwem Boolin "wywiercić " otwór :)
Napisano 22 Październik 200717 l Jak to editable poly to zaznacz krawędzie na łuku (te 6 w poprzek sciany) i daj im chamfer kilka razy. W ten sposób wygładzisz tylko łuk.
Napisano 22 Październik 200717 l Autor ech nie dziala chamfer ...cala sciana sie wygladza a nie luk . cos probuje dalej
Napisano 22 Październik 200717 l U mnie działa może to wina siatki twojej ściany zrób żeby nie było polygonów większych niż czworokąty. Innymi słowy połącz vertexy leżące na łuku krawędziami z jakimś vertexem na krawędziach ściany.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto