Peke Napisano 24 Październik 2007 Napisano 24 Październik 2007 witam Program 3ds max * mam po to aby wykorzystać go tylko do napisów 3d...chyba że później się podszkole to coś lepszego będę wymyślał więc tak...tworzę sobie napis 3d...biorę free camera...dodaję drugą kamerę...łączę te kamery takim czymś samym co w przypadku efektu wybuchu łączy się jakby kierunek wypadania cząstek...coś takiego...dupa...renderuje mi tylko okno które mam zaznaczone a ruchu kamery nie ma... zobaczyłem na dole taką linijkę z klatkami...zacząłem się bawić tutaj...kombinuję z auto i różnymi duperelami, przesuwanie kamery...próbuję jakąś "animację" zrobić ale nadal tylko pokazuje to zaznaczone okno... jak ja mam to zrobić żeby ruch kamery ładnie wyglądał? chcę wykorzystać kamerę do takiego czegoś...widzimy przód napisu(frontowa strona), kamera się zbliża i obkręca się za napisem że widać tył napisu...a później przechodzi dalej i znowu widać stronę frontową czytałem sporo tutoriali o 3ds maxie i tylko są jakieś dla zaawansowanych uzytkowników a nie dla laików... z góry dziękuję za pomoc Pozdrawiam
pecet Napisano 24 Październik 2007 Napisano 24 Październik 2007 nie do końca rozumie co napisałeś, ale może zrób tak: -stwórz direct camera, żeby target był przy napisie -stwórz linie (spline) po której ma "iść" kamera - poszukaj tutoriala o animowaniu po ścieżce;)
palmer Napisano 24 Październik 2007 Napisano 24 Październik 2007 ja sie nauczylem z tego "tutka" http://www.cadtutor.net/dd/studio/walkm5/walkm5.html
kamil.ochel Napisano 24 Październik 2007 Napisano 24 Październik 2007 Kliknij prawym przyciskiem myszki na nazwie aktywnego viewportu i wybierz Views > Camera01. Pozdrawiam
Peke Napisano 24 Październik 2007 Autor Napisano 24 Październik 2007 dzieki wam za odpowiedzi ale kamila była najtrafniejsza;p dzieki jeszcze raz...wszystko jak na razie jest dobrze
deshu Napisano 25 Październik 2007 Napisano 25 Październik 2007 jezeli tobie chodzi o animacje, to musisz wyrenderowac cała sekwencje klatek (aktualnie w renderze (zakładka common setings) masz zaznaczone single frame, linijke nizej jest mozliwosc wpisania przedziału klatek, badz poszczególnych klatek.) Aby moc obejrzec ten render musisz przed renderowaniem zaznaczyc opcje automatycznego zapisywania jako plik, w tym przypadku polecam zapisanie jako avi na liscie kodekow wybrac uncompresed - to zapewnia zero straty jakosc. tak otrzymany plik obrabiasz w innym programem. Np: VirtualDub (freeware) W wypadku dłuzszych animacji ta metoda nie zadziala gdyz pliki avi maja limit 2gb. Wtedy zalecam renderowac wszystkie klatki jako .jpg badz .png. Max sam stworzy plik sekwensowy ktory moza otworzyc w np. vdubie, dzieki niemu zostana wczytane po kolei wszystkie wyrenderowane klatki.
Peke Napisano 25 Październik 2007 Autor Napisano 25 Październik 2007 znaczy się ja bardzo szczegółowo zapoznałem się z tym renderowaniem i całymi jego opcjami...w virtualdubie też jestem obeznany ze względu na moje zainteresowania wcześniejsze...dla mnie było trudne poruszenie tej kamery żeby mi wyrenderowało to co kamera widzi a nie to co zaznacze chciałbym jeszcze skorzystać tego tematu do drugiego problemu ze strony http://www.vray-materials.de/ pościągałem różne materiały...w folderze znajdują się 3 pliki...JPEG , drugi otwierany jest przez winampa(chociaż nic nie odtwarza) a trzeci z rozszerzeniem PNG...który z tych plik trzeba wkleić i gdzie mam to zrobić?
Peke Napisano 25 Październik 2007 Autor Napisano 25 Październik 2007 piszę post pod postem bo edytowany post nie przesuwa tematu na pierwszą lokatę więc może nie wszyscy wiedzą że mam inny problem;p
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się