Skocz do zawartości

animacja 3d: Prosba o oceny i podpowiedzi


godas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich po raz pierwszy tutaj.

 

Robie animacje postaci. Jest to zwalisty, ciezko poruszajacy sie a jednoczesnie silny demon. Animacje walk i run mozna obejrzec pod ponizszym linkiem:

 

http://www.mediafire.com/abc?fgjul1aebml

 

Problem w tym, ze wg bossa:

"Generalnie fajne te animki, ale jak to czesto u Ciebie duzy koles biega i chodzi jakos tak smiesznie. Naprawde trudno mi powiedziec dokladnie co zmienic, ale te animki chodzenia/biegania kojarza sie z jakims takim wesolym biegiem przelajowym, a nie wielka rozjuszona bestia, ktora chce kogos dopasc. Nie jest to raczej kwestia samej umiejetnosci animowania - bo pozostale animacje sa albo fajne, albo bardzo fajne. Ale ten nieszczesny bieg i chodzenie w przypadku tym nie moze byc taki "lekki". Prawdopodobnie chodzi glownie o balansowanie masa i cialem, nadanie postaci mniej komiksowego charakteru (w tej chwili ciagle budzi skojarzenia z kreskowkami, gdzie postacie w czasie biegu tak troche karykaturalnie bujaja sie na boki, a moze u nas powinno to bardziej balansowac gora/dol albo przod/tyl) - postaraj sie poprawic walk i run, jesli sam nie dostrzegasz co moze byc nie tak, to sprobuje pogadac z jakims specem zeby znalazl konkretne bledy w zalozeniu tych animacji, ale mam nadzieje ze sam tez cos wymyslisz."Jak myslicie co trzeba zmienic? Za wszelkie podpowiedzi dziekuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Wg mnie nieźle bo ta postać wygląda dosyć topornie i ciężko będzie z niej wydobyć dynamiczną, ładną animację.

Wydaje mi się, że animacja biegu powinna być jednak szybsza, owszem postać ma sporo pancerza i wyjątkowo wielgachny ogon niepasujący zupełnie do postaci chodzącej na 2 nogach ale wygląda to trochę jak na zwolnieniu. W ogóle nie balansujesz miednicą na boki. Człowiek jak chodzi to przenosi ciężar ciała raz na prawą nogę raz na lewą (wydaje mi się że tu właśnie tkwi problem) a u Ciebie tego nie ma.

I przy bieganiu nie otwiera się i nie zamyka tak dłoni jakby zagarniał na siebie powietrze.

Z boku widzę też, że nie wysuwasz nóg do przodu przy stawianiu stopy a potem nie zostawiasz jej za sobą. Nie ma po prostu wybicia.

Poza tym w chodzie odczuwam wrażenie jakby przemieszczał się z wielkim mozołem, jakby miał problem z oderwaniem nogi i postawieniem kolejnego kroku. A chodziło chyba o postać, która ma ogrom siły i nie takie rzeczy dżwiga. Wg mnie za bardzo przy chodzie ruszasz tułowiem przod tył no i znowu nie rusza się miednica na boki. Głowę też bym dał wyżej bo jak patrzy na ziemię to jakby już siły nie miał.

Myślę, że postać nie dostanie właściwego balansu jak się nie zmniejszy wagi ogona. Teraz to przez niego musisz tak przechylać postać do przodu dla równowagi. Ewentualnie możnaby spróbować podnieść i zakręcić ogon tak żeby zbliżyć go do ciała i zmniejszyć przeciwwagę ale decyzja i przetestowanie tego należy już do ciebie.

 

Pozdrawiam

DaveBorck

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heja postaram sie rzucic jakies sugestie, co pierwsze wpadaja mi w oko:

 

Walk - pierwsza sprawa - to calkowity brak przenoszenia ciezaru ciala z nogi na noge. To bardzo razi. Do tego postac ma mechanike skradajacej sie postaci. Tulow jest odginany jako jedna calosc i bardzo duze "wahniecia" przod tyl. Podczas nawet ciezkiego chodu glowa sie rusza niewiele. Powienien byc tez przechylony do przodu, bo teraz to wyglda na relaksujacy spacer w ciezkich butach. Warto stosowac opoznienia w ruchu, np jesli tulow robi ruch w gore, to ruch w gore np glowy jest lekko opozniony. W przeciwnym wypadku ruch wyglada bardzo robotycznie i szablonowo. Sprobuj tez najpierw postawic noge na ziemi a potem tam przenosic ciezar ciala a nie robic to w tym samym momencie, jak jest teraz. Zwroc tez uwage na kopyta. U zwierzat (hehe i potworow pewnien tez) przy podnoszeniu i przenoszeniu nogi w przod kopyta sie dosc mocno zginaja "pod spod" a u ciebie sa prawie w tej samej pozycji przez caly czas. No i mogl by isc nieco szybciej.

 

Run - Tutaj w sumie podobnie z brakiem przenoszenia ciezaru ze strony na strone (biodra ruszaja sie tylko gora dol idealnie w linii, to niemozliwe u zywej postaci), to samo z kopytami - ale za to lepiej juz z glowa :) Tutaj za to z rekami jest problem, bo robia nie wiadomo czemu takie "zagarniajace" do przodu ruchy. A powinno byc raczej odwrotnie - ruch bardziej zgieta reka do przodu, a powrot moze byc szerzej. Do tego ruch postaci (bioder) jest za linearny, troche jak by biegal pod woda. Sprobuj sobie popatrzyc na trajektorie odbijajacej sie pilki i podobna krzywa wykreslic dla bioder. Jesli potem jeszcze przyspieszyc bieg o nawet polowe, to bedzie cacy :)

To tyle na szybko...

 

Acha i uwazaj z wrzucaniem na publik rzeczy z produkcji (domyslam sie ze to giera), najczesciej firmy za takim dzialaniem nie przepadaja...

 

PZdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności