Napisano 4 Listopad 200717 l Witam. Na prostej scence testuje sobie vraya i mam problem z Catmull-Rom. Generalnie bardzo podoba mi sie, ze przy pomocy tego filtu udaje mi sie wyciagnac tak wiele detali, ale cos dziwnego dziej sie z oknami. Te czarne linie-kontury wygladaja bardzo nienaturalnie. Na innych filtrach tego nie ma, ale tez znikaja detale. Inny problem mam z przerwa miedzy oknami, ktora jest przerywana linia, a powinna byc cala ciemna linia. Korzystam z brute foce + LC. Oraz z Adaptive DMC + Catmull-Rom. W DMC Sampler ustawilem schlick samling, po kótrym troche lepiej renderuje mi ta szczeline miedzy oknami (tak jak na zalaczonym obrazku), ale nadal nie jest najlepiej. Bardzo zalezy mi na jeszcze jakis uwagach. Staram sie wydobyc z obrazka jak najwiecej smaczkow. Troche czasu zajelo mi szukanie ustawien, zeby cienie od krzesla i stołu spowodowane envirementem byly widoczne. Przy IRR + LC na ustawieniach HI otrzymywalem rozmazane plamy dlatego uzylem Bute Force (QMC). Czy mozna te cienie jeszcze jakos wzmocnic? Pozdrawiam
Napisano 4 Listopad 200717 l Color mapping - subpixel mapping on powinien pomóc na czarne obwódki. Szczelina to kwestia samplingu i jego jakości.
Napisano 4 Listopad 200717 l Autor Dzieki Hynol!!! Subpixel podzialal i nie ma juz obwodek, ale nie wiem jeszcze co zrobic z ta szczelina w onkie. Tych samplingow jest tak duzo, ze nie wiem, za ktory sie zabrac. Korzystalem z brute foce (32 samplingi) i light cachu. Render trwal 1godz wiec wydawalo mi sie, ze to sa dosc mocne ustawienia. Dla proby zrobilem render IRR + Brute Force i szczelina zrobila sie czarna, ale na scianach pojawily sie grzybki mimo ustawienia IRR na very High.
Napisano 4 Listopad 200717 l Sprawdź czy nie masz tam pokrywających się polygonów, a potem czy w scenie nie ma przypadkiem standardowych materiałów - ostatnio miałem podobny błąd przy QMC właśnie przez to (materiał). ile tych sampli LC masz?
Napisano 4 Listopad 200717 l Ja bym to gryzł IRR + LC mimo wszystko. sampling LC na 1000/0,01 + adaptive tracing. Global sampler adaptive subdivision 0 - 3 i powinno być git. I szybciej.
Napisano 4 Listopad 200717 l Autor No wlasnie mecze to LC. Ustawilem Samle size na 0,001, Subdivs na 1000 i troche sie porpawilo, ale nadal nie jest dobrze. Sprobuje porady Hynola i dam znac. Dzieki
Napisano 4 Listopad 200717 l zwiększ antyaliasing i ustaw bias na 0,001 w global switches aha i podziel sie modelem ramy obrazowej jak mozesz:) [email protected]
Napisano 5 Listopad 200717 l Autor Hynol. nie wiem czy dobrze zrozumialem, ale czy zamiast Adapive DMC mam zmienic na Adaptive Subdivizion, a pozniej Adaptive subdivision image sampler ustawic Min rate na 0, a Max rate na 3? Nie moge znalezc tego "Global sampler adaptive subdivision" AGmakonts. nie bardzo wiem od czego jest skrot AO Zbychowaty. Jak mam zwiekszyc antyaliasing? Adaptive DMC image sampler mam na 2 i 6. Ramke to darmowy model z tej dosyc popularnej stronki: http://archidom.net/ddd/mod_raz6.htm
Napisano 5 Listopad 200717 l Hynol. nie wiem czy dobrze zrozumialem, ale czy zamiast Adapive DMC mam zmienic na Adaptive Subdivizion, a pozniej Adaptive subdivision image sampler ustawic Min rate na 0, a Max rate na 3? Nie moge znalezc tego "Global sampler adaptive subdivision" Tak - zamiast qmc sampler daj adaptive z min 0 max 3. AO to skrót od ambient occlusion. Chodziło chyba o AA - antyaliasing.
Napisano 5 Listopad 200717 l W DMC Sampler ustaw global subdiv na 0.01, adaptative na 1 ; W AA na Adapive DMC (min 0, max 16, clr treshold 0.01), GI na brute + LC
Napisano 5 Listopad 200717 l Autor Master Kiełbaster. Dzieki za ustawienia. Chyba podzialaly. Szczelina juz jest widoczna. Moglaby byc troche ciemniejsza, ale to chyba jest poprawne fizycznie...chyba. Jutro porobie wiecej prob, zeby zrozumiec dzialanie tych ustawien. Hynol. Nie wiem dlaczego, ale jak ustawiam IRR + LC to mam tylko jedno Prepass. W RC3 na ustawieniach Very High mialem 4, a w 1.5 SP1 domyslnie jest cos innego ustawione. Czy gdzies to mozna zmienic? Dlaczego zaproponowales Adaptive Subdivision? Z moich testow zauwazylem, ze Adaptive DMC wyciaga wiecej szczegolow. No chyba, ze cos zle ustawilem. I czy przy pomocy IRR + LC da sie wyciagnac tak dokladne cienie jak z Brute Force + LC ? Jeszcze jedno pytanie dotyczace drugiego obrazka. Jakimi parametrami trzeba sie poslugiwac, zeby uzyskac w renderingu taki efekt jak na tym zdjeciu. Chodzi mi o to, ze sciany sa bielutkie, nie ma przepalen, a jednoczesnie kanapa jest bardzo wyrazna, widac najdrobniejsze cienie i szczegoly w tylnym planie. I generalnie cienie sa bardzo wyrazne, a u mnie jakos tak ponuro.
Napisano 6 Listopad 200717 l Ja używam Adaptive subdivision tam gdzie się da żeby przyspieszyć rendering - przy animacjach kluczowe. Passy dla IRR - daj sobie custom - masz min/max rate - -4 do -1 powinno być ok na początek.
Napisano 7 Listopad 200717 l albo do 2 obrazka sprobuj z tym : http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/vray_overridemtl.htm http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/examples_vray_overridemtl.htm
Napisano 7 Listopad 200717 l Autor Hynol. Dziwna rzecz z tym IRR. Wprowadzilem wszystkie ustawienia od nowa do mojej sceny i nadal mam tylko jedne prepass. To chyba jakis bug Vraya. Bede musial przkopiowac scene do nowego pliku i po sprawie. I generalnie dzieki za pomoc :) AGmakonts. Czy jest mozliwe, zeby w LWF nie bylo przepalen w oknie? Z toturiali wyczytalem, ze najlepiej to dziala z linera multiply, ktore sila, zeczy powoduje przepalnia. 4maxwell. Dzieki za pomoc. VRayOverrideMtl jest dosyc interesujace, ale musze to jeszcze dobrze przetestowac.
Napisano 7 Listopad 200717 l Spróbuj wybrać Scanline'a jako renderer, a potem znów Vraya. Poustawiaj wszystko i spróbuj znów czy tylko jeden prepass jest :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto