Luchu Posted December 26, 2003 Share Posted December 26, 2003 huh coś tu mało postów :) ale do rzeczy. Chciałem was zapytac jakie sa najlepsze usawienia w maxie (czyli w light trace\'rze :) i w reszcze maxowego wyposazenia) aby otrzymac jak najlepsze światło dzienne :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamkos Posted January 5, 2004 Share Posted January 5, 2004 od kiedy jest exposure control w enviroment to prawie kazde ustawienie swiatel mozna odpowiednio stunningowac. stosuje sie to zarowno do przeswietlenia jak i do niedoswietlenia. jedyne na co musisz uwazac to stosunek swiatla slonecznego do gi - czyli w maxie skylighta. zbyt mocne swiatlo sloneczne poglebi cienie i spowoduje ze we wnekach bedzie bardzo ciemno - prawie czarno, natomiast zbyt mocne skylight da wrazenie zachmurzonej pogody. efekt ten jeszcze bardziej spoteguje uzycie duzego arealight jako slonca, aby cienie byly rozmazane. wszystko zalezy zatem od tego jaki efekt chcesz osiagnac i jaka jest konstrukcja twojej sceny. do wizualizacji najlepiej stosowac zloty srodek - troche tego - troche tamtego, bez popadania w extrema. sorry za ogolnikowe potraktowanie pytania, ale jak juz napisalem konkretne ustawienia zaleza od tego co chcesz otrzymac i jak skonstruowana jest twoja scena. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamkos Posted January 5, 2004 Share Posted January 5, 2004 zapomnialem napisac - jezeli twoja scena jest pomieszczeniem, do ktorego swiatlo wpada musisz uwazac aby gi mialo dostateczna ilosc odbic - zbyt mala ilosc spowoduje ze swiatlo nie dotrze do wszystkich zakamarkow i jasno bedzie tylko przy oknach. aby szybciej sie liczylo, musisz miec stosunkowo duze powierzchnie przez ktore wpada swiatlo - duze okna itp. jesli mozesz, to oszukuj - wylaczaj rzucanie gi dla nie widocznych scian, szyb itp. staraj sie aby twoje pomieszczenie mialo dostateczna ilosc dziur, przez ktore slonce moze wpadac. no i pamietaj o takim ustawieniu swiatla, zeby moglo ono oswietlic maxymalna powierzchnie przy prawie prostopadlym padaniu - wtedy te powierzchnie beda przyjmowac wiecej swiatla, dzieki czemu nie bedziesz musial dawac kosmicznych ustawien na ilosc raysow gi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now