prozac Napisano 8 Listopad 2007 Share Napisano 8 Listopad 2007 Witam serdecznie. Ostatnimi czasy przesiadlem sie z 3dmaxa na blendera i mam w zwiazku z tym kilka pytan. 1) Pierwsze dotyczy cut-a. domyslam sie ze to przez to ze blender nie lubi wielokatow, ale czy jest jakas opcja zeby je wlaczyc, lub zrobic cut-a w ten sposob 2) czy da sie w jakis przyjazny sposob polaczyc kilka wierzcholkow? w max-ie wpisywalem odleglosc do jakiej ma laczyc i wszystko szlo sprawnie, a w blenderze gdy mam polaczyc 2 polowki obiektu niestety robie to recznie, a trzeba przyznac ze jest to zmudna praca. 3) i ostatnie lamerskie. :) ale jak juz pytam to mam nadzieje ze mi sie za nie nie dostanie. a brzmi ono: jak sie renderuje do pliku? :/ 4) Czy da sie wylaczyc siatke/grid lines? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość junagog Napisano 9 Listopad 2007 Share Napisano 9 Listopad 2007 w blenderze grid lines to chyba to samo co wireframe(4) i chyba zawsze render jest do pliku, co nie? wybierasz tylko format i jakość(3). a co do (1) to nie mam pojęcia co chcesz osiągnąć. (2) korzystam tylko z blendera, więc nigdy nie przyszło mi do głowy żeby szukac obejscia tej dłubaniny. może ktoś ci coś podpowie i skorzystam:D pozdraiwam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kengi Napisano 9 Listopad 2007 Share Napisano 9 Listopad 2007 grida sie wywala w menu view>view properties w panelu 3D Display tam jest grid flor i X Y i Z axis, trzeba poodznaczac. co do ngonow to blender ich nie obsluguje. kiedys byla jakas opcja ktora fakowala ngony. polegalo to po prostu na tym ze ci nie wyswietlal krawedzi ktore sobie zaznaczyles. ale nie pamietam gdzie to bylo. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sanki Napisano 9 Listopad 2007 Share Napisano 9 Listopad 2007 co do łączenia wierzcholkow to jest opcja remove doubles pod menu klawisza W, ewentualnie w panelu buttons masz remove doubles z dodatkowymi ustaleniami promienia i thresholda jezeli korzystasz z modyfikatora mirror to on automatycznie łączy dwie połówki, zaznacz jeszcze w opcjach modyfikatora "Do clipping" to zablokuje przesuwanie tych wierzcholkow w osi odbicia. co do ngonow to tak jak kengi powiedzial nie ma na razie, ale widzialem ze ktos nad tym pracuje http://www.youtube.com/watch?v=QVROss7vQvM jezeli kroisz cutem to potem skrot alt+j zamienia trojkaty w czworokaty tam gdzie moze 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prozac Napisano 19 Listopad 2007 Autor Share Napisano 19 Listopad 2007 Dzięki za odpowiedzi, ale niestety blender mnie chyba nie lubi, ponieważ rzuca mi kolejne kłody pod nogi z którymi sobie nie mogę poradzić. Mam jakiśtam model (dokładniej samochód) składający się z kilku elementów. Gdy uruchamiam blendera wszystko jest spoko, mogę zrobić nową scenę, dodać do niej nowe obiekty, zaznaczać je i przesuwać do woli, ale gdy wczytuję mój model (zaznaczony jest jeden element), gdy zaznaczam inny obiekt blender się zamyka bez żadnego komunikatu, razem z terminalem, wiec nie wiem jaki błąd sie pojawia. Dodam że dzieje się tak tylko przy tym jednym pliku. Reszta działa bez zarzutu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BLADE Napisano 19 Listopad 2007 Share Napisano 19 Listopad 2007 co do wywalania to spróbuj innej wersji byc moze ta jest skopana lub sie cos popsuło, mozliwe tez ze plik ktorego uzywasz jest uszkodzony. co do ngonów to w blenderze jest ich fake'owy odpowiednik nazywa sie fgon zaznaczasz scianki ktore chcesz miec jako jeden ngon i dajesz f i wybierasz make ngon. jak juz pisali polega to na niepokazywaniu wewnetrznych krawedzi. z tego co się orientuje to pracują nad fgonami dla blendera. gdzies w info ostatnio na stronie blendera było o tym. mnie na początku po przesiadce z maxa tez brakowalo fgonów ale po czasie jak poznalem program i technike poly to poly nie byly mi juz potrzebne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prozac Napisano 26 Listopad 2007 Autor Share Napisano 26 Listopad 2007 Dzięki za odpowiedzi, trochę mi pomogły, ale pojawił sie niestety kolejny problem. Mianowicie popsuło sie zaznaczanie. Nie mogę zaznaczyć elementów(punktów, linii, face-ów) które są za jakimiś face-ami. Wydaje mi sie że w pośpiechu nacisnąłem o kilka klawiszy za dużo i coś musiałem włączyć, a nie wiem jak to odwrócić. W takim widoku jaki jest teraz mogę zaznaczyć punkty zielone. Czerwonych, które są aktualnie zasłonięte zaznaczonym cube-em nie da się zaznaczyć. Muszę obrócić viewporta aby móc je zaznaczyć. Jak mam takie mało skomplikowane modele to jest spoko, ale jak mam jakieś małe elementy to robi mi się źle jak mam to zaznaczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BLADE Napisano 26 Listopad 2007 Share Napisano 26 Listopad 2007 najlepiej zapodaj screena bo z tego co piszesz ciezko wywnioskować co masz na mysli. i jesli poprzednie rady forumowiczów pomogły odwdziecz sie przyznając im punkty reputacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sanki Napisano 26 Listopad 2007 Share Napisano 26 Listopad 2007 chyba to: jak edytujesz siatke, w pasku okna masz obok trzech guziczkow odpowiedzialnych za przelaczanie miedzy verteksami, krawedziami i poligonami jeszcze czwarty, on jest odpowiedzialny za wlaczenie selekcji zaslonietych elementow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BLADE Napisano 26 Listopad 2007 Share Napisano 26 Listopad 2007 moze nie tyle odpowiedzialny co włącza przeźroczystośc modelu co wpływa na zaznaczanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prozac Napisano 26 Listopad 2007 Autor Share Napisano 26 Listopad 2007 Dzięki. Właśnie o to chodziło. Teraz śmiga jak należy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi