janecki Napisano 10 Listopad 2007 Napisano 10 Listopad 2007 hajki probuje osiagnac silny efekt szyb refleksyjnych (odbicie np otaczajacego obiekt parku) ale nie wychodzi mi zadowalajaco tzn wychodzi mi tak jak w zalaczniku (probuje z hdr w kanale refl. w env. w ustawieniach vraya) - sa takie rozmazane biale plamy :/ a probowalem z wieloma mapami hdr i ustawieniami roznymi ... mam goraca prosbe czy moze mi ktos pomoc jak osiagnac taki efekt bo moze wogole zle sie do tego zabieram i gdzie mozna znalezc w necie wyczerpojacy opis roznych rodzajow mapowania hdr - bo szczerze mowiac sie w tym gubie szczegolnie ze naogol na stronach z ktorych sciagam hdr nie jest napisane jakiego rodzaju sa pozdro
janecki Napisano 13 Listopad 2007 Autor Napisano 13 Listopad 2007 ponawiam prosbe mecze sie z tym od 2 dni i na wypuklych obiektach mam ladne odbicia a na plaskiej szybie tylko rozmyte plamy poradzcie prosze - to kwestia materialu, mapy hdr czy czego? pozdrawiam tutaj ostatnia proba moja http://picasaweb.google.com/nieumiemspiewac/Vray/photo#5132323680790457666
Maceo Napisano 13 Listopad 2007 Napisano 13 Listopad 2007 No, właśnie. Mnie też bardzo intryguje ten problem - Macie jakieś pomysły?
buczer Napisano 13 Listopad 2007 Napisano 13 Listopad 2007 olej hdr, ustaw w reflection environment jasny niebieski kolor albo vraysky jeżeli tym oświetlasz, reszta to kwestia ustawień materiału szyby, możesz próbować np. egzVRayMaterials z http://vray.info/materialbeta.asp ale lepiej samemu zrobić.
pecet Napisano 13 Listopad 2007 Napisano 13 Listopad 2007 tu jedyne wyjście to uwypuklić trochę szybę, bo hdri by musiałobyć bardzo dużej rozdzielczości żeby coś się dobrze w płaskim odbijało, zobacz że w kulce się odbija prawie cała mapka HDRI a w szybie bardzo mały kawałek dlatego są takie rozmazane kropki
Bobby_digital Napisano 13 Listopad 2007 Napisano 13 Listopad 2007 na plaskich obiektach odbija ci sie tylko maly fragment HDRI , w tym przypadku to glownie ta linia drzew sie odbija :) jak chcesz miec ladne chmurki i drzewka w odbiciach to zrob to w PS :)
janecki Napisano 13 Listopad 2007 Autor Napisano 13 Listopad 2007 a kabinowac ze zwykla bitmapa w kanale refl materialu moze?? nie bijcie jezeli to strasznie glopie.... :) dzieki za pomoc
Bacry Napisano 14 Listopad 2007 Napisano 14 Listopad 2007 strasznie głupie. Pisano już o odbiciach enviromentu na płaskich elementach. Enviroment jest rzutowany na sferę o nieskońćzonym promieniu, więc płaskie elementy odbijają tylko jednego piksela z całej mapy (choćby nie wiem jak wielkiej). (leciuteńko wygnij ścianki i może będzie lepiej) Tak mie się przynajmniej wydaje :D
Hynol Napisano 14 Listopad 2007 Napisano 14 Listopad 2007 No niezupełnie tak - w rzucie równoległym promieni kamery i przy małej powierzchni odbijającej owszem, ale jak masz perspektywę to promienie mają różny kąt odbicia więc chyba troszkę więcej niż piksel - trzeba by policzyć znają powierzchnię odbijającą, ogniskową kamery i wielkość hdrki :)
Bacry Napisano 14 Listopad 2007 Napisano 14 Listopad 2007 tylko ten nieskończony promień wszystko psuje :D
Hynol Napisano 14 Listopad 2007 Napisano 14 Listopad 2007 hehehe no fakt :) Tylko nie jestem pewien czy ta sfera jest faktycznie w nieskończoności, bo kompy zwykle ją słabo kumają ;)
Bacry Napisano 15 Listopad 2007 Napisano 15 Listopad 2007 podobnie jak całki a jednak są sposoby ich obliczania. Oczywiście może być zupełnie inaczej. Jedynie mogli by coś na 100 % powiedzieć ci, którzy pisali maxa albo Vraya.
biszkopte Napisano 3 Grudzień 2007 Napisano 3 Grudzień 2007 z innej beczki...kiedys kumplowi robilem model i przez przypadek jeden obiekt przesunal mi sie o kilka lat swietlnych od reszty:) no i trach ...komp mi sie spalil:D!! dziwna sprawa i smieszna..padł procek...od tego czasu nie chodze do wróżki:D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się