Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

hajki probuje osiagnac silny efekt szyb refleksyjnych (odbicie np otaczajacego obiekt parku) ale nie wychodzi mi zadowalajaco

tzn wychodzi mi tak jak w zalaczniku (probuje z hdr w kanale refl. w env. w ustawieniach vraya) - sa takie rozmazane biale plamy :/

a probowalem z wieloma mapami hdr i ustawieniami roznymi ...

 

mam goraca prosbe czy moze mi ktos pomoc jak osiagnac taki efekt bo moze wogole zle sie do tego zabieram

i gdzie mozna znalezc w necie wyczerpojacy opis roznych rodzajow mapowania hdr - bo szczerze mowiac sie w tym gubie szczegolnie ze naogol na stronach z ktorych sciagam hdr nie jest napisane jakiego rodzaju sa

pozdro

  • Odpowiedzi 13
  • Wyświetleń 2,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

No, właśnie. Mnie też bardzo intryguje ten problem - Macie jakieś pomysły?

Napisano

olej hdr, ustaw w reflection environment jasny niebieski kolor albo vraysky jeżeli tym oświetlasz, reszta to kwestia ustawień materiału szyby, możesz próbować np. egzVRayMaterials z http://vray.info/materialbeta.asp ale lepiej samemu zrobić.

Napisano

tu jedyne wyjście to uwypuklić trochę szybę, bo hdri by musiałobyć bardzo dużej rozdzielczości żeby coś się dobrze w płaskim odbijało, zobacz że w kulce się odbija prawie cała mapka HDRI a w szybie bardzo mały kawałek dlatego są takie rozmazane kropki

Napisano

na plaskich obiektach odbija ci sie tylko maly fragment HDRI , w tym przypadku to glownie ta linia drzew sie odbija :) jak chcesz miec ladne chmurki i drzewka w odbiciach to zrob to w PS :)

Napisano
  • Autor

a kabinowac ze zwykla bitmapa w kanale refl materialu moze??

nie bijcie jezeli to strasznie glopie.... :)

 

dzieki za pomoc

Napisano

strasznie głupie. Pisano już o odbiciach enviromentu na płaskich elementach. Enviroment jest rzutowany na sferę o nieskońćzonym promieniu, więc płaskie elementy odbijają tylko jednego piksela z całej mapy (choćby nie wiem jak wielkiej). (leciuteńko wygnij ścianki i może będzie lepiej)

Tak mie się przynajmniej wydaje :D

Napisano

No niezupełnie tak - w rzucie równoległym promieni kamery i przy małej powierzchni odbijającej owszem, ale jak masz perspektywę to promienie mają różny kąt odbicia więc chyba troszkę więcej niż piksel - trzeba by policzyć znają powierzchnię odbijającą, ogniskową kamery i wielkość hdrki :)

Napisano

hehehe no fakt :) Tylko nie jestem pewien czy ta sfera jest faktycznie w nieskończoności, bo kompy zwykle ją słabo kumają ;)

Napisano

podobnie jak całki a jednak są sposoby ich obliczania. Oczywiście może być zupełnie inaczej. Jedynie mogli by coś na 100 % powiedzieć ci, którzy pisali maxa albo Vraya.

Napisano

z innej beczki...kiedys kumplowi robilem model i przez przypadek jeden obiekt przesunal mi sie o kilka lat swietlnych od reszty:) no i trach ...komp mi sie spalil:D!! dziwna sprawa i smieszna..padł procek...od tego czasu nie chodze do wróżki:D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności