Napisano 10 Listopad 200717 l hajki probuje osiagnac silny efekt szyb refleksyjnych (odbicie np otaczajacego obiekt parku) ale nie wychodzi mi zadowalajaco tzn wychodzi mi tak jak w zalaczniku (probuje z hdr w kanale refl. w env. w ustawieniach vraya) - sa takie rozmazane biale plamy :/ a probowalem z wieloma mapami hdr i ustawieniami roznymi ... mam goraca prosbe czy moze mi ktos pomoc jak osiagnac taki efekt bo moze wogole zle sie do tego zabieram i gdzie mozna znalezc w necie wyczerpojacy opis roznych rodzajow mapowania hdr - bo szczerze mowiac sie w tym gubie szczegolnie ze naogol na stronach z ktorych sciagam hdr nie jest napisane jakiego rodzaju sa pozdro
Napisano 13 Listopad 200717 l Autor ponawiam prosbe mecze sie z tym od 2 dni i na wypuklych obiektach mam ladne odbicia a na plaskiej szybie tylko rozmyte plamy poradzcie prosze - to kwestia materialu, mapy hdr czy czego? pozdrawiam tutaj ostatnia proba moja http://picasaweb.google.com/nieumiemspiewac/Vray/photo#5132323680790457666
Napisano 13 Listopad 200717 l No, właśnie. Mnie też bardzo intryguje ten problem - Macie jakieś pomysły?
Napisano 13 Listopad 200717 l olej hdr, ustaw w reflection environment jasny niebieski kolor albo vraysky jeżeli tym oświetlasz, reszta to kwestia ustawień materiału szyby, możesz próbować np. egzVRayMaterials z http://vray.info/materialbeta.asp ale lepiej samemu zrobić.
Napisano 13 Listopad 200717 l tu jedyne wyjście to uwypuklić trochę szybę, bo hdri by musiałobyć bardzo dużej rozdzielczości żeby coś się dobrze w płaskim odbijało, zobacz że w kulce się odbija prawie cała mapka HDRI a w szybie bardzo mały kawałek dlatego są takie rozmazane kropki
Napisano 13 Listopad 200717 l na plaskich obiektach odbija ci sie tylko maly fragment HDRI , w tym przypadku to glownie ta linia drzew sie odbija :) jak chcesz miec ladne chmurki i drzewka w odbiciach to zrob to w PS :)
Napisano 13 Listopad 200717 l Autor a kabinowac ze zwykla bitmapa w kanale refl materialu moze?? nie bijcie jezeli to strasznie glopie.... :) dzieki za pomoc
Napisano 14 Listopad 200717 l strasznie głupie. Pisano już o odbiciach enviromentu na płaskich elementach. Enviroment jest rzutowany na sferę o nieskońćzonym promieniu, więc płaskie elementy odbijają tylko jednego piksela z całej mapy (choćby nie wiem jak wielkiej). (leciuteńko wygnij ścianki i może będzie lepiej) Tak mie się przynajmniej wydaje :D
Napisano 14 Listopad 200717 l No niezupełnie tak - w rzucie równoległym promieni kamery i przy małej powierzchni odbijającej owszem, ale jak masz perspektywę to promienie mają różny kąt odbicia więc chyba troszkę więcej niż piksel - trzeba by policzyć znają powierzchnię odbijającą, ogniskową kamery i wielkość hdrki :)
Napisano 14 Listopad 200717 l hehehe no fakt :) Tylko nie jestem pewien czy ta sfera jest faktycznie w nieskończoności, bo kompy zwykle ją słabo kumają ;)
Napisano 15 Listopad 200717 l podobnie jak całki a jednak są sposoby ich obliczania. Oczywiście może być zupełnie inaczej. Jedynie mogli by coś na 100 % powiedzieć ci, którzy pisali maxa albo Vraya.
Napisano 3 Grudzień 200717 l z innej beczki...kiedys kumplowi robilem model i przez przypadek jeden obiekt przesunal mi sie o kilka lat swietlnych od reszty:) no i trach ...komp mi sie spalil:D!! dziwna sprawa i smieszna..padł procek...od tego czasu nie chodze do wróżki:D
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto