Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

hajki probuje osiagnac silny efekt szyb refleksyjnych (odbicie np otaczajacego obiekt parku) ale nie wychodzi mi zadowalajaco

tzn wychodzi mi tak jak w zalaczniku (probuje z hdr w kanale refl. w env. w ustawieniach vraya) - sa takie rozmazane biale plamy :/

a probowalem z wieloma mapami hdr i ustawieniami roznymi ...

 

mam goraca prosbe czy moze mi ktos pomoc jak osiagnac taki efekt bo moze wogole zle sie do tego zabieram

i gdzie mozna znalezc w necie wyczerpojacy opis roznych rodzajow mapowania hdr - bo szczerze mowiac sie w tym gubie szczegolnie ze naogol na stronach z ktorych sciagam hdr nie jest napisane jakiego rodzaju sa

pozdro

  • Odpowiedzi 13
  • Wyświetleń 2,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

No, właśnie. Mnie też bardzo intryguje ten problem - Macie jakieś pomysły?

Napisano

olej hdr, ustaw w reflection environment jasny niebieski kolor albo vraysky jeżeli tym oświetlasz, reszta to kwestia ustawień materiału szyby, możesz próbować np. egzVRayMaterials z http://vray.info/materialbeta.asp ale lepiej samemu zrobić.

Napisano

tu jedyne wyjście to uwypuklić trochę szybę, bo hdri by musiałobyć bardzo dużej rozdzielczości żeby coś się dobrze w płaskim odbijało, zobacz że w kulce się odbija prawie cała mapka HDRI a w szybie bardzo mały kawałek dlatego są takie rozmazane kropki

Napisano

na plaskich obiektach odbija ci sie tylko maly fragment HDRI , w tym przypadku to glownie ta linia drzew sie odbija :) jak chcesz miec ladne chmurki i drzewka w odbiciach to zrob to w PS :)

Napisano
  • Autor

a kabinowac ze zwykla bitmapa w kanale refl materialu moze??

nie bijcie jezeli to strasznie glopie.... :)

 

dzieki za pomoc

Napisano

strasznie głupie. Pisano już o odbiciach enviromentu na płaskich elementach. Enviroment jest rzutowany na sferę o nieskońćzonym promieniu, więc płaskie elementy odbijają tylko jednego piksela z całej mapy (choćby nie wiem jak wielkiej). (leciuteńko wygnij ścianki i może będzie lepiej)

Tak mie się przynajmniej wydaje :D

Napisano

No niezupełnie tak - w rzucie równoległym promieni kamery i przy małej powierzchni odbijającej owszem, ale jak masz perspektywę to promienie mają różny kąt odbicia więc chyba troszkę więcej niż piksel - trzeba by policzyć znają powierzchnię odbijającą, ogniskową kamery i wielkość hdrki :)

Napisano

hehehe no fakt :) Tylko nie jestem pewien czy ta sfera jest faktycznie w nieskończoności, bo kompy zwykle ją słabo kumają ;)

Napisano

podobnie jak całki a jednak są sposoby ich obliczania. Oczywiście może być zupełnie inaczej. Jedynie mogli by coś na 100 % powiedzieć ci, którzy pisali maxa albo Vraya.

Napisano

z innej beczki...kiedys kumplowi robilem model i przez przypadek jeden obiekt przesunal mi sie o kilka lat swietlnych od reszty:) no i trach ...komp mi sie spalil:D!! dziwna sprawa i smieszna..padł procek...od tego czasu nie chodze do wróżki:D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.