Posted November 11, 200717 yr Witam wszystkich użytkowników forum i zapytuję się o jedną rzecz... mam problem z materiałem sss physical shader. Jakkolwiek bym nie próbował manipulować ustawieniami, wychodzi mi zawsze coś dziwnego, czarnego. Co robię nie tak? Czy ten materiał stosuje się jako kanał w innym materiale, czy jak? Wedle tutoriala nalezy stosowac go jako shader do fotonow i materialu... i to nie bardzo rozumiem - gdzie? w samym materiale sss? Załączam obrazek.
November 12, 200717 yr Z tym do materialu nie bardzo kapuje ale jesli chodzi o fotony to poprostu musisz wyemitowac jakies fotony ze swiatla by ten material mogl dzialac jak powinien (w przypadku fast skin SSS nie potrzeba fotonow) i jesli dobrze pamietam to uzywa sie zarowno fotonow GI jak i tych caustycznych.
November 12, 200717 yr Author No tak, wiem, mam włączone fotony. Coś się niby dzieje, ale jest strasznie ciemny ten materiał. Szczególnie ze słońcem włączonym. Poza tym jak temu materiałowi włącza się reflect, diffuse, specular??
November 13, 200717 yr Moze fotony ci uciekaja? Sprobuj zakmnac scene w spherze badz boxie bo na otwarciu tak jest ze fotony sie gubia i najlepsze sa do interiorow. BTW co chcesz osiagnac? Moze podobny efekt uzyskasz przy fast skinie ktory nie potrzebuje fotonow a wyglada swietnie i to nie tylko jako skora.
November 13, 200717 yr temporal ma rację, zamknij scenę... a w ogóle zapoznaj się z SSS'em spod f1 :). Tam masz diagram co do czego. No i właśnie, zależy co chcesz osiągnąć. Jeżeli do zabawy ok, ale nie zapominaj, że to najdłuższy do liczenia materiał. Renderować przy dobrej rozdziałce i dobrych ustawieniach może się nawet kilkanaście godzin. Pozdrawiam.
November 14, 200717 yr Author Ok, to problem zlej skali w exposure control chyba... i rzeczywiscie jest w helpie :). Do wosku fast sss.
Create an account or sign in to comment