Skocz do zawartości

Kanion


Vath'ras

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem dość początkującym "modelarzem" i chciałem, jak w tytule wymodelować coś jak kanion. Wziąłem plane nadając dużą ilość polygonów i wygiąłem w taki: |_| kaształt, a następnie zaznaczałem grupy vertexów za pomocą soft selection i unosiłem na zmianę w górę-dół (na poziomym) i lewo-prawo (na ścianach) następnie dałem szarą mapę noise oraz mapę noise typu bump, żeby sprawiało wrażenie takiego granitu, ale nie bardzo mi się podoba. chciałem otrzymać coś takiego jak to:

http://www.peakware.com/photos/100b.jpg

 

Bardzo proszę o jakieś porady i cierpliwość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wbrew pozorom to 3d nie jest latwe no ale wiadomo im lepszy efekt chcemy uzyskac tym wiecej musimy pracy w to wlozyc jesli nie ma byc tak super hiper realistycznie to mozna obejsc sie bez dlubania no ale jak ktos ma zboczenie na punkcie detali to mozna sie meczyc :P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mapa displacment to wsumie to samo co bump tylko uzyta jako disp niefejkuje cieniowania udawajac powierzchnie ktora nie istnieje tylko wlasnie podczas renderu tworzy ta geometrie na podstawie wczesniejszej mapki. Wsumie wyrozniamy diplacment jako modyfikator i jako material. Wedlug mnie modyfikator mozna sobie darowac bo pocholere robic mapke a pozniej zameczac tym viewport? (zaraz najada na mnie pro ale wedlug mnie zadko przydatne) natomiast material z dipsem w viewporcie nam nic nie wyswietla nie obciaza kompa a dopiero przy samym renderingu buduje ta geometrie efekt zalezy tez od ustawienia rendera w ktorych ustala sie zageszczenie siatki by po dispie zamias syfu wyszlo to co chcielismy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności