Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Właśnie modeluje sobie guzik, zacząłem od Circle i zostały mi już tylko do zrobienia cztery dziurki na nitkę tak jak na zdjęciu: http://www.delatour.art.pl/images/guzik%20kopia.jpg

Próbowałem wyciąć Faces a następnie połączyć krawędzie ścianą dzięki F no i wyszło mi coś takiego:

b8747d386f157542m.jpgeb4687a2cc8d0c50m.jpg

Nie wygląda to zbyt dobrze więc pomyślałem sobie, że można by "wsadzić" w guzik Cylinder i kliknąć Edycja->Wytnij :] Szukałem w manualu(na forum też) i znalazłem coś o tym ale dla wersji 2.3, a w aktualnej opisana tam metoda nie działa... Jak wyciąć te dziurki, może w inny sposób?

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 24k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Modyfikator Boolean. Więcej Ci nie powiem bo daaawno nie robiłem w Blenderze.

Napisano
  • Autor

Dzięki, zawsze jakaś podpowiedź. Może ktoś inny wie coś więcej na ten temat? (na razie poszukam informacji o "Modyfikatorze Boolean", jak coś znajdę to editnę posta)

 

edit

http://www.delta3d.org/filemgmt_data/files/7_Intro%20Blender%20Mesh%20Modeling-Simple%20Booleans.pdf

 

Chyba rozumiem, mam dwa obiekty "nałożone na siebie", przechodzę do Object Mode zaznaczam je Shiftem klikam Spację wybieram Object -> Bolean Operation i tworzy mi sie z tych dwóch figur nowa(np. gdy wybierzemy Difference zostanie "obcięta pozostałość"). Dzięki deha21!

 

O kurcze, coś niezbyt ładnie te dziurki wyglądają znowu, jakby po "wybuchu" bomby... czy coś. A z granistosłupami było cacy. :/

Napisano

Barman2005 a mógłbyś powiedzieć o co chodzi z tym zaznaczeniem z Shftem? Usiłuję zrobić to wycinanie tak jak napisałeś ale gdy próbuję wykonać Object -> Bolean Operation -> Difference to wyskakuje error że muszą być zaznaczone dwa meshe. Jestem początkujący w blenderze więc byłbym wdzięczny szczegółowe wyjaśnienie (najlepiej ze screenami :D ).

Pozdrwiam

Napisano

Modyfikator boolean ma to do siebie, że robi z siatki miazgę. Siatka guzika nie wygląda mi na niezbyt dobrą. Jest utrzymana na quadach, które w przeciwieństwie do trójkątów nie psują subsurfa, nie ma niepotrzebnych loopów (no, może jeden loop za dużo), IMO jest dobra ;).

 

Pedros: zaznaczasz jeden obiekt PPM, następnie przytrzymując shift zaznaczasz drugi ;)

Napisano
  • Autor

Tak jak mówi Gallanonim musisz zaznaczyć dwa obiekty, program musi po prostu wiedzieć na jakim obiekcie chcesz wykonać daną czynność, akcję.

 

Za pomocą Shifta i prawego klawisza myszy możesz zaznaczać obiekty, punkty i linie (w zależności od włączonego trybu widoku) - tak samo jak Ctrl i LPM w Windowsie, tylko że w Win operujesz na folderach i plikach. ;)

Napisano

Dzięki chłopaki za pomoc :D robiłem wcześniej tak jak mówiliście ale problemem okazało się to że miałem jedną siatkę a myślałem że mam dwie. Thx jeszcze raz :D

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.