BARMAN2005 Napisano 18 Listopad 2007 Napisano 18 Listopad 2007 Właśnie modeluje sobie guzik, zacząłem od Circle i zostały mi już tylko do zrobienia cztery dziurki na nitkę tak jak na zdjęciu: http://www.delatour.art.pl/images/guzik%20kopia.jpg Próbowałem wyciąć Faces a następnie połączyć krawędzie ścianą dzięki F no i wyszło mi coś takiego: Nie wygląda to zbyt dobrze więc pomyślałem sobie, że można by "wsadzić" w guzik Cylinder i kliknąć Edycja->Wytnij :] Szukałem w manualu(na forum też) i znalazłem coś o tym ale dla wersji 2.3, a w aktualnej opisana tam metoda nie działa... Jak wyciąć te dziurki, może w inny sposób?
deha21 Napisano 18 Listopad 2007 Napisano 18 Listopad 2007 Modyfikator Boolean. Więcej Ci nie powiem bo daaawno nie robiłem w Blenderze.
BARMAN2005 Napisano 19 Listopad 2007 Autor Napisano 19 Listopad 2007 Dzięki, zawsze jakaś podpowiedź. Może ktoś inny wie coś więcej na ten temat? (na razie poszukam informacji o "Modyfikatorze Boolean", jak coś znajdę to editnę posta) edit http://www.delta3d.org/filemgmt_data/files/7_Intro%20Blender%20Mesh%20Modeling-Simple%20Booleans.pdf Chyba rozumiem, mam dwa obiekty "nałożone na siebie", przechodzę do Object Mode zaznaczam je Shiftem klikam Spację wybieram Object -> Bolean Operation i tworzy mi sie z tych dwóch figur nowa(np. gdy wybierzemy Difference zostanie "obcięta pozostałość"). Dzięki deha21! O kurcze, coś niezbyt ładnie te dziurki wyglądają znowu, jakby po "wybuchu" bomby... czy coś. A z granistosłupami było cacy. :/
pedros100 Napisano 24 Luty 2009 Napisano 24 Luty 2009 Barman2005 a mógłbyś powiedzieć o co chodzi z tym zaznaczeniem z Shftem? Usiłuję zrobić to wycinanie tak jak napisałeś ale gdy próbuję wykonać Object -> Bolean Operation -> Difference to wyskakuje error że muszą być zaznaczone dwa meshe. Jestem początkujący w blenderze więc byłbym wdzięczny szczegółowe wyjaśnienie (najlepiej ze screenami :D ). Pozdrwiam
Gallanonim Napisano 24 Luty 2009 Napisano 24 Luty 2009 Modyfikator boolean ma to do siebie, że robi z siatki miazgę. Siatka guzika nie wygląda mi na niezbyt dobrą. Jest utrzymana na quadach, które w przeciwieństwie do trójkątów nie psują subsurfa, nie ma niepotrzebnych loopów (no, może jeden loop za dużo), IMO jest dobra ;). Pedros: zaznaczasz jeden obiekt PPM, następnie przytrzymując shift zaznaczasz drugi ;)
BARMAN2005 Napisano 25 Luty 2009 Autor Napisano 25 Luty 2009 Tak jak mówi Gallanonim musisz zaznaczyć dwa obiekty, program musi po prostu wiedzieć na jakim obiekcie chcesz wykonać daną czynność, akcję. Za pomocą Shifta i prawego klawisza myszy możesz zaznaczać obiekty, punkty i linie (w zależności od włączonego trybu widoku) - tak samo jak Ctrl i LPM w Windowsie, tylko że w Win operujesz na folderach i plikach. ;)
pedros100 Napisano 25 Luty 2009 Napisano 25 Luty 2009 Dzięki chłopaki za pomoc :D robiłem wcześniej tak jak mówiliście ale problemem okazało się to że miałem jedną siatkę a myślałem że mam dwie. Thx jeszcze raz :D
Kroopson Napisano 27 Luty 2009 Napisano 27 Luty 2009 nigdy nie używaj booleanów no chyba że już absolutnie musisz i nie masz innego wyjścia
Rekomendowane odpowiedzi