Skocz do zawartości

[Blender 2.45] Wycinanie fragmentów danego obiektu za pomocą drugiego


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Właśnie modeluje sobie guzik, zacząłem od Circle i zostały mi już tylko do zrobienia cztery dziurki na nitkę tak jak na zdjęciu: http://www.delatour.art.pl/images/guzik%20kopia.jpg

Próbowałem wyciąć Faces a następnie połączyć krawędzie ścianą dzięki F no i wyszło mi coś takiego:

b8747d386f157542m.jpgeb4687a2cc8d0c50m.jpg

Nie wygląda to zbyt dobrze więc pomyślałem sobie, że można by "wsadzić" w guzik Cylinder i kliknąć Edycja->Wytnij :] Szukałem w manualu(na forum też) i znalazłem coś o tym ale dla wersji 2.3, a w aktualnej opisana tam metoda nie działa... Jak wyciąć te dziurki, może w inny sposób?

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dzięki, zawsze jakaś podpowiedź. Może ktoś inny wie coś więcej na ten temat? (na razie poszukam informacji o "Modyfikatorze Boolean", jak coś znajdę to editnę posta)

 

edit

http://www.delta3d.org/filemgmt_data/files/7_Intro%20Blender%20Mesh%20Modeling-Simple%20Booleans.pdf

 

Chyba rozumiem, mam dwa obiekty "nałożone na siebie", przechodzę do Object Mode zaznaczam je Shiftem klikam Spację wybieram Object -> Bolean Operation i tworzy mi sie z tych dwóch figur nowa(np. gdy wybierzemy Difference zostanie "obcięta pozostałość"). Dzięki deha21!

 

O kurcze, coś niezbyt ładnie te dziurki wyglądają znowu, jakby po "wybuchu" bomby... czy coś. A z granistosłupami było cacy. :/

Napisano

Barman2005 a mógłbyś powiedzieć o co chodzi z tym zaznaczeniem z Shftem? Usiłuję zrobić to wycinanie tak jak napisałeś ale gdy próbuję wykonać Object -> Bolean Operation -> Difference to wyskakuje error że muszą być zaznaczone dwa meshe. Jestem początkujący w blenderze więc byłbym wdzięczny szczegółowe wyjaśnienie (najlepiej ze screenami :D ).

Pozdrwiam

Napisano

Modyfikator boolean ma to do siebie, że robi z siatki miazgę. Siatka guzika nie wygląda mi na niezbyt dobrą. Jest utrzymana na quadach, które w przeciwieństwie do trójkątów nie psują subsurfa, nie ma niepotrzebnych loopów (no, może jeden loop za dużo), IMO jest dobra ;).

 

Pedros: zaznaczasz jeden obiekt PPM, następnie przytrzymując shift zaznaczasz drugi ;)

Napisano

Tak jak mówi Gallanonim musisz zaznaczyć dwa obiekty, program musi po prostu wiedzieć na jakim obiekcie chcesz wykonać daną czynność, akcję.

 

Za pomocą Shifta i prawego klawisza myszy możesz zaznaczać obiekty, punkty i linie (w zależności od włączonego trybu widoku) - tak samo jak Ctrl i LPM w Windowsie, tylko że w Win operujesz na folderach i plikach. ;)

Napisano

Dzięki chłopaki za pomoc :D robiłem wcześniej tak jak mówiliście ale problemem okazało się to że miałem jedną siatkę a myślałem że mam dwie. Thx jeszcze raz :D




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności