Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czy są jakieś inne sposoby otrzymywania organicznych tekstur bez używania programów, łączących w sobie 3D i 2D ( zbrush np. ). Czy można jakoś uzyskać zadowalające efekty w PhotoShopie?

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Wszystko zależy od czasu jaki chcesz poświęcić na przygotowanie textury. W ps'ie da się oczywiście zrobić ładną texturę czy to sklejając ją ze zdjęć czy malując ręcznie ale w zbrushu masz możliwość wypalenia normala czy tam dispa a to dożo daje. Jest to o tyle łatwe że widzisz gdzie znajduje się każdy dodany element i jak to wygląda w 3d w przeciwieństwie do malowania po texturze 2d. W zbrushu też bardzo łatwo dodaje się różne detale czasami łatwiej niż tradycyjnym malowaniem. Na bazie mapy nierówności można wtedy dodać kolor do textury i uzyskać o wiele lepsze efekty.

 

PS: dlaczego zbrush nie?

Napisano

WIesz to zadne wytłumaczenie ze ci sie nie chce, zeby ładnie robic w PS tez sie musisz nauczyc, wiec jak chcesz osiagnac dobre efekty bez nauki i cwiczen , to sobie wynajmij grafika.

Napisano
Nie, zbrusha mam, ale jakoś nie chce mi się go uczyć, dlatego pytam o organikę w 2D ;]

 

Naprawdę nie trzeba jakiejś wielkiej znajomości zbrusha żeby zacząć coś robić w tym programie. A tutków nie brakuje nawet po polsku masz videotutoriale np. od KLICKA czy Zeet'a. Zwykłemu śmiertelnikowi trzeba raczej doskonalenia metod sculptowania niż nauki wszystkich funkcji programu. Korzystając z najprostszych narzędzi w zbrushu można zdziałać cuda. A jak myślisz o grafice poważnie to bez zbrusha będzie Ci trudno szczególnie w organice. Ten program wniósł naprawdę dużo do grafiki 3d ja np. nie wyobrażam sobie bez niego pracy, no może trochę przesadzam.

Napisano

Ej no mieszasz, co innego modelowanie i malowanie tekstur, a co innego malowanie obrazków, do robienia akich rysunków jak ten co pokazałeś wystaczy Photoshop / painter whateva. + oczywiście tablet bo myszką to byś się zamęczył na śmierć

Napisano

Ale nic nie stoi na przeszkodzie by tego użyć jako tekstur.. W sumie, być może będę miał nowego PC'ta, więc chyba zbrush również dojdzie do programów.

Napisano

Zamiast zakładać bzdurny wątek sam byś sprawdził albo poszukał na forum jak i za pomocą czego się tekstury robi. Jest masa videotutków, zwykłych tutków, postów itd.

 

Dziwię się, że ktoś Ci w ogóle odpisuje (no poza mną oczywiście) po Twoim stwierdzeniu, że Ci się nie chce.

Napisano

Szukać szukałem, ale nic nie znalazłem, jak ludzie nie nazywają wątków po imieniu :/

 

Mam rozumieć z Waszych wypowiedzi, że do gier ( mam na myśli aktualny rozwój techniki ;) ) zbrushują każdy model, by jako tako ładnie wyglądał? Zapewne używają innych technik jak malowanie ze zdjęć czy za pomocą tabletu?

Napisano

_Arti_ zbrusha używa się do tworzenia mega szczegółowych modeli 3d z których później wypala się normal mapy dzięki czemu modele w grach wyglądają bardziej realistycznie. Texturować w zbrushu też można ale zazwyczaj robi się to w 2d czyli np. photoshop. To czy maluje się ręcznie czy skleja ze zdjęć to już zależy od efekty jaki chcesz uzyskać. Malowanie po obiektach 3d np. w zbrushu albo body paincie 3d ma taką zaletę że można ładnie zamaskować szwy na texturze i zazwyczaj wrzuca się tam obiekt z prawie gotową text tylko po to żeby poprawić okolice tych szwów.

Napisano

No to tak mniej więcej wiedziałem. Mogl;i byście podać jakieś linki z stronami/forami o rysowaniu tekstur. Szukałem na google, i to kilkananaście razy, ale nic nie znajdywałem :/ Tzn. mniej więcej wiem jak mogę teksture namalować, jednak nie wiem takich rzeczy jak np. robienie zmarszczek na ubraniu :)

Napisano

_Arti_ jak zajmujesz się game artem to spróbuj zrobić zmarszczki na normal mapie. Musisz je wymodelować na modelu high poly i z niego wypalić normala. Jak to ma być taki old shool game art no to możesz zmarszczki namalować w photoshopie. Sposobów jest wiele, można po prostu odpowiednio przyciemnić texturę materiału w miejscu gdzie jest spód zmarszczki(miejsce na fałdzie gdzie dociera mniej światła zresztą popatrz sobie na zmarszczki w realu) a delikatnie pojaśnić szczyt fałdy wszystko narzędziem pojaśnianie lub ściemnianie w photoshopie albo zwyczajnym pędzlem dobierając odpowiednie kolory.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności