_Arti_ Napisano 18 Listopad 2007 Napisano 18 Listopad 2007 Czy są jakieś inne sposoby otrzymywania organicznych tekstur bez używania programów, łączących w sobie 3D i 2D ( zbrush np. ). Czy można jakoś uzyskać zadowalające efekty w PhotoShopie?
Tomala Napisano 18 Listopad 2007 Napisano 18 Listopad 2007 Wszystko zależy od czasu jaki chcesz poświęcić na przygotowanie textury. W ps'ie da się oczywiście zrobić ładną texturę czy to sklejając ją ze zdjęć czy malując ręcznie ale w zbrushu masz możliwość wypalenia normala czy tam dispa a to dożo daje. Jest to o tyle łatwe że widzisz gdzie znajduje się każdy dodany element i jak to wygląda w 3d w przeciwieństwie do malowania po texturze 2d. W zbrushu też bardzo łatwo dodaje się różne detale czasami łatwiej niż tradycyjnym malowaniem. Na bazie mapy nierówności można wtedy dodać kolor do textury i uzyskać o wiele lepsze efekty. PS: dlaczego zbrush nie?
_Arti_ Napisano 18 Listopad 2007 Autor Napisano 18 Listopad 2007 Nie, zbrusha mam, ale jakoś nie chce mi się go uczyć, dlatego pytam o organikę w 2D ;]
SoAd Napisano 18 Listopad 2007 Napisano 18 Listopad 2007 WIesz to zadne wytłumaczenie ze ci sie nie chce, zeby ładnie robic w PS tez sie musisz nauczyc, wiec jak chcesz osiagnac dobre efekty bez nauki i cwiczen , to sobie wynajmij grafika.
Tomala Napisano 18 Listopad 2007 Napisano 18 Listopad 2007 Nie, zbrusha mam, ale jakoś nie chce mi się go uczyć, dlatego pytam o organikę w 2D ;] Naprawdę nie trzeba jakiejś wielkiej znajomości zbrusha żeby zacząć coś robić w tym programie. A tutków nie brakuje nawet po polsku masz videotutoriale np. od KLICKA czy Zeet'a. Zwykłemu śmiertelnikowi trzeba raczej doskonalenia metod sculptowania niż nauki wszystkich funkcji programu. Korzystając z najprostszych narzędzi w zbrushu można zdziałać cuda. A jak myślisz o grafice poważnie to bez zbrusha będzie Ci trudno szczególnie w organice. Ten program wniósł naprawdę dużo do grafiki 3d ja np. nie wyobrażam sobie bez niego pracy, no może trochę przesadzam.
floo Napisano 18 Listopad 2007 Napisano 18 Listopad 2007 _Arti_ nie kumam po co było kupować Zbrusha skoro ci nie potrzebny???
_Arti_ Napisano 18 Listopad 2007 Autor Napisano 18 Listopad 2007 Tomala - wiem, że zbrush to zbawiciel ;) floo - wcale nie kupowałem, ale mam :) http://img223.imageshack.us/img223/359/beztytuukl9.jpg - mam na myśli takie szkice/rysunki koncepcyjne. Jak takie namalować?? Czy potrzeba tabletu czy myśki i photosia?? :D4 Jest to screen koncepcyjny z gry TombRaider:Anniversary.
SoAd Napisano 18 Listopad 2007 Napisano 18 Listopad 2007 Ej no mieszasz, co innego modelowanie i malowanie tekstur, a co innego malowanie obrazków, do robienia akich rysunków jak ten co pokazałeś wystaczy Photoshop / painter whateva. + oczywiście tablet bo myszką to byś się zamęczył na śmierć
_Arti_ Napisano 18 Listopad 2007 Autor Napisano 18 Listopad 2007 Ale nic nie stoi na przeszkodzie by tego użyć jako tekstur.. W sumie, być może będę miał nowego PC'ta, więc chyba zbrush również dojdzie do programów.
Leru Napisano 18 Listopad 2007 Napisano 18 Listopad 2007 Zamiast zakładać bzdurny wątek sam byś sprawdził albo poszukał na forum jak i za pomocą czego się tekstury robi. Jest masa videotutków, zwykłych tutków, postów itd. Dziwię się, że ktoś Ci w ogóle odpisuje (no poza mną oczywiście) po Twoim stwierdzeniu, że Ci się nie chce.
floo Napisano 19 Listopad 2007 Napisano 19 Listopad 2007 serwus :) ale sobie posty nabijacie....! o przepraszam! Ja zadałem konkretne pytanie :P
_Arti_ Napisano 23 Listopad 2007 Autor Napisano 23 Listopad 2007 Szukać szukałem, ale nic nie znalazłem, jak ludzie nie nazywają wątków po imieniu :/ Mam rozumieć z Waszych wypowiedzi, że do gier ( mam na myśli aktualny rozwój techniki ;) ) zbrushują każdy model, by jako tako ładnie wyglądał? Zapewne używają innych technik jak malowanie ze zdjęć czy za pomocą tabletu?
Tomala Napisano 23 Listopad 2007 Napisano 23 Listopad 2007 _Arti_ zbrusha używa się do tworzenia mega szczegółowych modeli 3d z których później wypala się normal mapy dzięki czemu modele w grach wyglądają bardziej realistycznie. Texturować w zbrushu też można ale zazwyczaj robi się to w 2d czyli np. photoshop. To czy maluje się ręcznie czy skleja ze zdjęć to już zależy od efekty jaki chcesz uzyskać. Malowanie po obiektach 3d np. w zbrushu albo body paincie 3d ma taką zaletę że można ładnie zamaskować szwy na texturze i zazwyczaj wrzuca się tam obiekt z prawie gotową text tylko po to żeby poprawić okolice tych szwów.
_Arti_ Napisano 23 Listopad 2007 Autor Napisano 23 Listopad 2007 No to tak mniej więcej wiedziałem. Mogl;i byście podać jakieś linki z stronami/forami o rysowaniu tekstur. Szukałem na google, i to kilkananaście razy, ale nic nie znajdywałem :/ Tzn. mniej więcej wiem jak mogę teksture namalować, jednak nie wiem takich rzeczy jak np. robienie zmarszczek na ubraniu :)
Tomala Napisano 23 Listopad 2007 Napisano 23 Listopad 2007 _Arti_ jak zajmujesz się game artem to spróbuj zrobić zmarszczki na normal mapie. Musisz je wymodelować na modelu high poly i z niego wypalić normala. Jak to ma być taki old shool game art no to możesz zmarszczki namalować w photoshopie. Sposobów jest wiele, można po prostu odpowiednio przyciemnić texturę materiału w miejscu gdzie jest spód zmarszczki(miejsce na fałdzie gdzie dociera mniej światła zresztą popatrz sobie na zmarszczki w realu) a delikatnie pojaśnić szczyt fałdy wszystko narzędziem pojaśnianie lub ściemnianie w photoshopie albo zwyczajnym pędzlem dobierając odpowiednie kolory.
Rekomendowane odpowiedzi