Skocz do zawartości

Zbrush nie, więc co? Jak?


_Arti_

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wszystko zależy od czasu jaki chcesz poświęcić na przygotowanie textury. W ps'ie da się oczywiście zrobić ładną texturę czy to sklejając ją ze zdjęć czy malując ręcznie ale w zbrushu masz możliwość wypalenia normala czy tam dispa a to dożo daje. Jest to o tyle łatwe że widzisz gdzie znajduje się każdy dodany element i jak to wygląda w 3d w przeciwieństwie do malowania po texturze 2d. W zbrushu też bardzo łatwo dodaje się różne detale czasami łatwiej niż tradycyjnym malowaniem. Na bazie mapy nierówności można wtedy dodać kolor do textury i uzyskać o wiele lepsze efekty.

 

PS: dlaczego zbrush nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, zbrusha mam, ale jakoś nie chce mi się go uczyć, dlatego pytam o organikę w 2D ;]

 

Naprawdę nie trzeba jakiejś wielkiej znajomości zbrusha żeby zacząć coś robić w tym programie. A tutków nie brakuje nawet po polsku masz videotutoriale np. od KLICKA czy Zeet'a. Zwykłemu śmiertelnikowi trzeba raczej doskonalenia metod sculptowania niż nauki wszystkich funkcji programu. Korzystając z najprostszych narzędzi w zbrushu można zdziałać cuda. A jak myślisz o grafice poważnie to bez zbrusha będzie Ci trudno szczególnie w organice. Ten program wniósł naprawdę dużo do grafiki 3d ja np. nie wyobrażam sobie bez niego pracy, no może trochę przesadzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej no mieszasz, co innego modelowanie i malowanie tekstur, a co innego malowanie obrazków, do robienia akich rysunków jak ten co pokazałeś wystaczy Photoshop / painter whateva. + oczywiście tablet bo myszką to byś się zamęczył na śmierć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast zakładać bzdurny wątek sam byś sprawdził albo poszukał na forum jak i za pomocą czego się tekstury robi. Jest masa videotutków, zwykłych tutków, postów itd.

 

Dziwię się, że ktoś Ci w ogóle odpisuje (no poza mną oczywiście) po Twoim stwierdzeniu, że Ci się nie chce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukać szukałem, ale nic nie znalazłem, jak ludzie nie nazywają wątków po imieniu :/

 

Mam rozumieć z Waszych wypowiedzi, że do gier ( mam na myśli aktualny rozwój techniki ;) ) zbrushują każdy model, by jako tako ładnie wyglądał? Zapewne używają innych technik jak malowanie ze zdjęć czy za pomocą tabletu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

_Arti_ zbrusha używa się do tworzenia mega szczegółowych modeli 3d z których później wypala się normal mapy dzięki czemu modele w grach wyglądają bardziej realistycznie. Texturować w zbrushu też można ale zazwyczaj robi się to w 2d czyli np. photoshop. To czy maluje się ręcznie czy skleja ze zdjęć to już zależy od efekty jaki chcesz uzyskać. Malowanie po obiektach 3d np. w zbrushu albo body paincie 3d ma taką zaletę że można ładnie zamaskować szwy na texturze i zazwyczaj wrzuca się tam obiekt z prawie gotową text tylko po to żeby poprawić okolice tych szwów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tak mniej więcej wiedziałem. Mogl;i byście podać jakieś linki z stronami/forami o rysowaniu tekstur. Szukałem na google, i to kilkananaście razy, ale nic nie znajdywałem :/ Tzn. mniej więcej wiem jak mogę teksture namalować, jednak nie wiem takich rzeczy jak np. robienie zmarszczek na ubraniu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

_Arti_ jak zajmujesz się game artem to spróbuj zrobić zmarszczki na normal mapie. Musisz je wymodelować na modelu high poly i z niego wypalić normala. Jak to ma być taki old shool game art no to możesz zmarszczki namalować w photoshopie. Sposobów jest wiele, można po prostu odpowiednio przyciemnić texturę materiału w miejscu gdzie jest spód zmarszczki(miejsce na fałdzie gdzie dociera mniej światła zresztą popatrz sobie na zmarszczki w realu) a delikatnie pojaśnić szczyt fałdy wszystko narzędziem pojaśnianie lub ściemnianie w photoshopie albo zwyczajnym pędzlem dobierając odpowiednie kolory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności