Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Czy są jakieś inne sposoby otrzymywania organicznych tekstur bez używania programów, łączących w sobie 3D i 2D ( zbrush np. ). Czy można jakoś uzyskać zadowalające efekty w PhotoShopie?

  • Odpowiedzi 16
  • Wyświetleń 2,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Wszystko zależy od czasu jaki chcesz poświęcić na przygotowanie textury. W ps'ie da się oczywiście zrobić ładną texturę czy to sklejając ją ze zdjęć czy malując ręcznie ale w zbrushu masz możliwość wypalenia normala czy tam dispa a to dożo daje. Jest to o tyle łatwe że widzisz gdzie znajduje się każdy dodany element i jak to wygląda w 3d w przeciwieństwie do malowania po texturze 2d. W zbrushu też bardzo łatwo dodaje się różne detale czasami łatwiej niż tradycyjnym malowaniem. Na bazie mapy nierówności można wtedy dodać kolor do textury i uzyskać o wiele lepsze efekty.

 

PS: dlaczego zbrush nie?

Napisano
  • Autor

Nie, zbrusha mam, ale jakoś nie chce mi się go uczyć, dlatego pytam o organikę w 2D ;]

Napisano

WIesz to zadne wytłumaczenie ze ci sie nie chce, zeby ładnie robic w PS tez sie musisz nauczyc, wiec jak chcesz osiagnac dobre efekty bez nauki i cwiczen , to sobie wynajmij grafika.

Napisano
Nie, zbrusha mam, ale jakoś nie chce mi się go uczyć, dlatego pytam o organikę w 2D ;]

 

Naprawdę nie trzeba jakiejś wielkiej znajomości zbrusha żeby zacząć coś robić w tym programie. A tutków nie brakuje nawet po polsku masz videotutoriale np. od KLICKA czy Zeet'a. Zwykłemu śmiertelnikowi trzeba raczej doskonalenia metod sculptowania niż nauki wszystkich funkcji programu. Korzystając z najprostszych narzędzi w zbrushu można zdziałać cuda. A jak myślisz o grafice poważnie to bez zbrusha będzie Ci trudno szczególnie w organice. Ten program wniósł naprawdę dużo do grafiki 3d ja np. nie wyobrażam sobie bez niego pracy, no może trochę przesadzam.

Napisano

_Arti_ nie kumam po co było kupować Zbrusha skoro ci nie potrzebny???

Napisano

Ej no mieszasz, co innego modelowanie i malowanie tekstur, a co innego malowanie obrazków, do robienia akich rysunków jak ten co pokazałeś wystaczy Photoshop / painter whateva. + oczywiście tablet bo myszką to byś się zamęczył na śmierć

Napisano
  • Autor

Ale nic nie stoi na przeszkodzie by tego użyć jako tekstur.. W sumie, być może będę miał nowego PC'ta, więc chyba zbrush również dojdzie do programów.

Napisano

Zamiast zakładać bzdurny wątek sam byś sprawdził albo poszukał na forum jak i za pomocą czego się tekstury robi. Jest masa videotutków, zwykłych tutków, postów itd.

 

Dziwię się, że ktoś Ci w ogóle odpisuje (no poza mną oczywiście) po Twoim stwierdzeniu, że Ci się nie chce.

Napisano
serwus :)

ale sobie posty nabijacie....!

 

 

o przepraszam! Ja zadałem konkretne pytanie :P

Napisano
  • Autor

Szukać szukałem, ale nic nie znalazłem, jak ludzie nie nazywają wątków po imieniu :/

 

Mam rozumieć z Waszych wypowiedzi, że do gier ( mam na myśli aktualny rozwój techniki ;) ) zbrushują każdy model, by jako tako ładnie wyglądał? Zapewne używają innych technik jak malowanie ze zdjęć czy za pomocą tabletu?

Napisano

_Arti_ zbrusha używa się do tworzenia mega szczegółowych modeli 3d z których później wypala się normal mapy dzięki czemu modele w grach wyglądają bardziej realistycznie. Texturować w zbrushu też można ale zazwyczaj robi się to w 2d czyli np. photoshop. To czy maluje się ręcznie czy skleja ze zdjęć to już zależy od efekty jaki chcesz uzyskać. Malowanie po obiektach 3d np. w zbrushu albo body paincie 3d ma taką zaletę że można ładnie zamaskować szwy na texturze i zazwyczaj wrzuca się tam obiekt z prawie gotową text tylko po to żeby poprawić okolice tych szwów.

Napisano
  • Autor

No to tak mniej więcej wiedziałem. Mogl;i byście podać jakieś linki z stronami/forami o rysowaniu tekstur. Szukałem na google, i to kilkananaście razy, ale nic nie znajdywałem :/ Tzn. mniej więcej wiem jak mogę teksture namalować, jednak nie wiem takich rzeczy jak np. robienie zmarszczek na ubraniu :)

Napisano

_Arti_ jak zajmujesz się game artem to spróbuj zrobić zmarszczki na normal mapie. Musisz je wymodelować na modelu high poly i z niego wypalić normala. Jak to ma być taki old shool game art no to możesz zmarszczki namalować w photoshopie. Sposobów jest wiele, można po prostu odpowiednio przyciemnić texturę materiału w miejscu gdzie jest spód zmarszczki(miejsce na fałdzie gdzie dociera mniej światła zresztą popatrz sobie na zmarszczki w realu) a delikatnie pojaśnić szczyt fałdy wszystko narzędziem pojaśnianie lub ściemnianie w photoshopie albo zwyczajnym pędzlem dobierając odpowiednie kolory.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.