Napisano 1 Grudzień 200717 l Witam, więc robię prostą animację, budynek obracający się o 360 stopni(w trakcie obrotu zmieniają się pory dnia). Jedyny materiał w scenie to VrayMtl z mapą dirt . Oświetlenie to Vray sun i sky, render Irr mapa medium(animation) / light cache(1000 Subdivs) / Adaptive QMC/ Mitchell-Netravali / rozdzielczość 800x600. Teraz czas na problem, cała animacja chce się renderować ponad 30h ;/ Więc pytanie jak to zoptymalizować?!?
Napisano 1 Grudzień 200717 l Licz Lc flighthrough a Irr multiple ale co ktoras klatke ( w zaleznosci od potrzeb). pozdr
Napisano 1 Grudzień 200717 l Jak się światło animuje to flythrough i incremental add nie będą poprawnie działać. 30h na animacje to niewiele. A jak zoptymalizować, to już było mnóstwo tematów w tym miejscu.
Napisano 2 Grudzień 200717 l Zależy ile masz ramek do policzenia ale 30h to naprawdę nie tak wiele. Teraz zastanów się nad swoimi potrzebami bo możesz wiele tam zoptymalizować jeszcze. rozmiar 800x600 wydaje się specyficzny, na pewno taki jest ci potrzebny? ani to pal ani hd. Mitchell-Netravali to filtr aa wolniejszy od area, daje tak duża różnice że opłaca ci się tracić czas? QMC to najwolniejsza metoda liczenia GI, może da się wybrnąć IRR i LC. No i czy kalkuluje ci się robić czasochłonne testy ustawień renderera jeśli twoje się sprawdzają i liczą w znośnym tempie:)
Napisano 3 Grudzień 200717 l Autor Do policzenia było 101 ramek i dlatego zdziwiło mnie że tyle czasu to się będzie renderować ale już zdzierżyłem to 30h. Dzięki wszystkim za podpowiedzi ;]
Napisano 3 Grudzień 200717 l może da się wybrnąć IRR i LC No raczej odpada. Flickering murowany. Ewentualnie Qmc+Lc. Jeśli maszdużo jednolitych powierzchni to zastanów się nad Adaptive Subdivision w image samplerze. Edit: Cofam. Adaptive Subdivision to jednak nie za dobry pomysł
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto