Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Moje pytanie dotyczy renderowania dużych animacji. Chodzi np. o wizualizacje mostu, albo innego obiektu architektonicznego. Problem polega na tym że to są duże powierzchnie, z dużą liczbą obiektów i efektami typu "lens flare" i falującą wodą. Mental Ray chlasta się z jedną klatką 6-9min. co przy 4000 klatek daje apokaliptyczne czasy. Czy można jakoś skrócić czas renderingu nie tracąc na jakości?

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

lens flare można dodać w postprodukcji

zoptymalizować ustawienia renderera (na koszt jakości)

wywalić wszystko co niepotrzebne

zastanowić się czy się opłaca użyć renderfarmy

Napisano

stary, jezeli opisujesz ze takie to wszystko uszczegółowione i wogole i masz max 9 minut na klatke, to renderuj i nie narzekaj :D Fakt lens flary odpusć, to somo z DOf

Tylko rendernij sobie kilkanaście klatek na probe, coby ci nie wyskoczyl flickering w animacji

Napisano
Ja Ci powiem tak: Nie masz problemu!

Chciałem kiedyś zrobić animkę ok 2min z pełną opcją reflex'ów, glowing'ów itp. Trzeciego dnia rano - 10%, wieczorem - ERROR.

to co? ladujesz scenke zaznaczasz "Skip existing frames" i jedziesz dalej, no chyba ze renderowales do avi ale tego sie nie powinno robic ;)

 

co do 8 minut na klatke to nie jest zle, efekty lepiej i szybciej dodasz w poscie (jak ci sie cos nie spodoba to nie musisz renderowac od poczatku). jesli robisz takie rzeczy dla pieniedzy to warto zainwstowac w maszynke do renderowania, jakies C2D x2 albo Quad.

 

pozostaje jeszcze optymalizacja...

Napisano

4000 klatek to po prostu dużo. Nie ma na to metody poza enginem realtime, ale pewnie dłużej zająłby Ci export do któregoś z dostępnych.

 

Myślę, że do 5 minut mógłbyś zejść... kosztem jakości rzecz jasna.

Napisano
C2D 2.0GHz + 4GB RAM system 64bit... to za mało??

powiem ci ze 30 x (2x Xeon Quad @ 2.4GHz = 8 rdzeni + 4GB RAM) moze byc za malo jak terminy gonia :)

 

chodzilo mi kupienie dodatkowej maszyny tylko do renderingu (wystarczy plyta, proc, pamiec i z 10GB dysku) i uzywasz Backburner'a do renderingu dzieki czemu zawsze mozesz pracowac na swojej maszynie a jak jej nie uzywasz to wlaczasz na niej serwer i tez renderuje, jesli znowu jej potrzebuje to go wylaczasz.

farma nie musi byc koniecznie na C2D czy C2Q zlozona, mozesz kupic jakies starsze Athlony albo P4, pamietaj tylko o dodatkowej komsumpcji pradu i dodatkowych licencjach na kazda maszyne :)

Napisano

serwus:)

no właśnie ja to widze inaczej. jesli kupowac nowe części , to TYLKO farma oparta na quadach. przecie do proca ytrzeba doliczytć hdd, ram, MB, atx, vga. Z quadami wychodzi najtaniej. W 2010 roku wchodzą 32-rdzeniowe intele :).

pozdrawiam i życze powodzenia :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności