Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Moje pytanie dotyczy renderowania dużych animacji. Chodzi np. o wizualizacje mostu, albo innego obiektu architektonicznego. Problem polega na tym że to są duże powierzchnie, z dużą liczbą obiektów i efektami typu "lens flare" i falującą wodą. Mental Ray chlasta się z jedną klatką 6-9min. co przy 4000 klatek daje apokaliptyczne czasy. Czy można jakoś skrócić czas renderingu nie tracąc na jakości?

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

lens flare można dodać w postprodukcji

zoptymalizować ustawienia renderera (na koszt jakości)

wywalić wszystko co niepotrzebne

zastanowić się czy się opłaca użyć renderfarmy

Napisano

6-9 to malo. Jak potrzebujesz szybciej z ta sama jakoscia to jedyne rozwiazanie to dokupienie paru koputerow i zlozenie renderfarmy.

Napisano

stary, jezeli opisujesz ze takie to wszystko uszczegółowione i wogole i masz max 9 minut na klatke, to renderuj i nie narzekaj :D Fakt lens flary odpusć, to somo z DOf

Tylko rendernij sobie kilkanaście klatek na probe, coby ci nie wyskoczyl flickering w animacji

Napisano

Ja Ci powiem tak: Nie masz problemu!

Chciałem kiedyś zrobić animkę ok 2min z pełną opcją reflex'ów, glowing'ów itp. Trzeciego dnia rano - 10%, wieczorem - ERROR.

Napisano
Ja Ci powiem tak: Nie masz problemu!

Chciałem kiedyś zrobić animkę ok 2min z pełną opcją reflex'ów, glowing'ów itp. Trzeciego dnia rano - 10%, wieczorem - ERROR.

to co? ladujesz scenke zaznaczasz "Skip existing frames" i jedziesz dalej, no chyba ze renderowales do avi ale tego sie nie powinno robic ;)

 

co do 8 minut na klatke to nie jest zle, efekty lepiej i szybciej dodasz w poscie (jak ci sie cos nie spodoba to nie musisz renderowac od poczatku). jesli robisz takie rzeczy dla pieniedzy to warto zainwstowac w maszynke do renderowania, jakies C2D x2 albo Quad.

 

pozostaje jeszcze optymalizacja...

Napisano
  • Autor
warto zainwstowac w maszynke do renderowania, jakies C2D x2 albo Quad.

 

C2D 2.0GHz + 4GB RAM system 64bit... to za mało??

Napisano

4000 klatek to po prostu dużo. Nie ma na to metody poza enginem realtime, ale pewnie dłużej zająłby Ci export do któregoś z dostępnych.

 

Myślę, że do 5 minut mógłbyś zejść... kosztem jakości rzecz jasna.

Napisano
C2D 2.0GHz + 4GB RAM system 64bit... to za mało??

powiem ci ze 30 x (2x Xeon Quad @ 2.4GHz = 8 rdzeni + 4GB RAM) moze byc za malo jak terminy gonia :)

 

chodzilo mi kupienie dodatkowej maszyny tylko do renderingu (wystarczy plyta, proc, pamiec i z 10GB dysku) i uzywasz Backburner'a do renderingu dzieki czemu zawsze mozesz pracowac na swojej maszynie a jak jej nie uzywasz to wlaczasz na niej serwer i tez renderuje, jesli znowu jej potrzebuje to go wylaczasz.

farma nie musi byc koniecznie na C2D czy C2Q zlozona, mozesz kupic jakies starsze Athlony albo P4, pamietaj tylko o dodatkowej komsumpcji pradu i dodatkowych licencjach na kazda maszyne :)

Napisano

serwus:)

no właśnie ja to widze inaczej. jesli kupowac nowe części , to TYLKO farma oparta na quadach. przecie do proca ytrzeba doliczytć hdd, ram, MB, atx, vga. Z quadami wychodzi najtaniej. W 2010 roku wchodzą 32-rdzeniowe intele :).

pozdrawiam i życze powodzenia :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności