Skocz do zawartości

Postać 3D: 'Joliet' Jake


Muddy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich w swoim pierwszym temacie.

W wolnych chwilach zaczalem modelowac Jakea. To moja pierwsza postac wiec, glownym celem tej pracy jest po prostu nauka (zalezy mi na dobrej topologi siatki). Heh nie licze na idealne podobienstwo, ale chcialbym zeby ludzie potrafili go rozpoznac bez czytania opisu :P Kaciki ust i uszy do poprawy, ale jakos nie udaje mi sie uzyskac dobrego podobienstwa. Twarz z nosem ma zbyt dluga, postaram sie to pozniej poprawic. Prosze o podpowiedzi, co robie nie tak, to tez dobra motywacja do skonczenia.

Narazie tylko glowa, ale zamierzam zakonczyc na popiersiu.

Pozdrawiam.

jakevw01ah4.th.jpgjakevw02fi7.th.jpgjakesiatka01ua1.th.jpgjakesiatka02xt8.th.jpg

thebluesbrothers16dy2.th.jpgthebluesbrothers04wo2.th.jpgthebluesbrothers05ik5.th.jpgthebluesbrothers06qu5.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Witam. Jak na razie rzeczywiście nie jest za dobrze. Straszna bańka wyszła z głowy. Wygląda trochę jakby to była rzeźba balonowa i może by i wyglądała dobrze, gdyby artysta jej za bardzo nie nadmuchał :D. Mam nadzieje że sie nie obrazisz bo nie o to chodzi. A teraz porada co do tworzenia modeli: Staraj się aby siatka którą tworzysz posiadała ogólną bryłę jak najbardziej podobną do referencji. Na razie twoja bryła za mało ma właściwości nawet ogólnej bryły głowy ludzkiej (a nie konkretnej osoby). Zwróć uwagę na oczy, czy są dobrze rozstawione, czy nie za wysoko, czy czoło nie za krótkie. Patrz na referencje i na swój model i porównuj. Zamieszczaj progres w wątku, bo jestem ciekaw jaki będzie rezultat. Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj !

 

Po 1 odstaw na razie gadżety na bok (okulary, melonik) i wrzucaj screeny samej główki (shaded i wire).

 

Co się od razu rzuca w oczy to kształt głowy (wiem, że jak się siedzi długo nad czymś to jest się potem święcie przekonanym, że jest ok - w tym wypadku kształt głowy, także tym się nie martw). Jak ten problem rozwiązać ? Pokombinuj z potylicą.

Za uchem musi być lekkie wcięcie co wyraźnie widać na referencji nr 3.

Na fotce nr 2 koleś ma wyraźnie wyższe czoło niż model, poza tym "wychodzi" ono tak jak by lekko poza twarz i skos czoła na twoim modelu wydaje się za mocny.

Usta - linia symetrii modelu jest twoją podpowiedzią, bo tam jest najbardziej wysunięty punkt ust, później systematycznie usta się cofają już w zależności od referencji.

Oczy - pewnie przykryjesz je okularkami, no ale już na wszelki wypadek napiszę :), największym bykiem jest tutaj brak dobrego zaznaczenia łuków brwiowych - spójrz na referencje nr 2 - łuk brwiowy jest wyraźnie wyżej niż oko. Dodaj więcej loopów na około oka i pokombinuj z ustawieniem, może to przyniesie dobry efekt + łuki brwiowe.

 

Więcej nie zdążę napisać, bo autobus mi ucieka !

 

Ogólnie model jest spoko, dajesz dalej.

 

Aha, kość nosowa musi mieć gdzieś swój koniec :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi!

Rzeczywiście, lepiej będzie modelować w tym momencie bez zbędnych "gadżetów". Na razie, skróciłem mu nos i twarz, poprawiłem nieco luki brwiowe i załamanie ust. Jutro postaram sie poprawić kształt bańki i reszty. Nie wstawiam dzisiaj żadnych screenów, bo w sumie nie ma dużych zmian. Jutro muszę wcześnie wstać i nie mam ochoty siedzieć przed monitorem.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Fajnie modelujesz i z pewnością wyjdzie Ci super głowa. Robisz jednak pewien błąd bardzo charakterystyczny zresztą dla początkujących artystów: spłaszczasz głowę. Oczy anatomicznie są mniej - więcej po środku twarzy (wiem, że wydaje się to dziwne ale sprawdź). U Ciebie są za wysoko, czoło za krótkie.

 

Pozdrawiam.

 

EDIT: Oczywiście nie widać tego tak bardzo w kapeluszu ale piszesz, że chcesz się nauczyć topologi siatki głowy więc zwróć pod tym kątem uwagę na obrazek 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Topologia jest ok chociaz mozna to zrobic lepiej. Poogladaj siatki, gdzies na forum jest taki watek, zobacz jak mozna to zrobic inaczej. Linie siatki powinny mniej wiecej odpowiadac ulozeniu miesni a u ciebie ulozone sa poziomo i pionowo. Zwroc na to uwage jak chcesz miec dobra topologie. Nie widze jak wyglada siatka w kacikach ust - podpowiem ci tylko ze tam nie moga sie laczyc zadne krawedzie.

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh, miałem zrobić więcej, ale wyszło jak zwykle.

Dzięki za rady, myślę że lepiej teraz wygląda.

Wstawiłem parę dodatkowych krawędzi i zmieniłem lekko proporcje. Szyja jest prawdopodobnie zbyt chuda, co jeszcze poprawie.

Myślę, że jakiś postęp jest, nieduży ale zawsze. W załączniku jest zbliżenie na usta, dodałem jedną krawędź i trochę je poszerzyłem (później zajmę się nimi, żeby wyglądały tak jak powinny).

Pozdrawiam.

 

33589747om8.th.jpg34229061uy1.th.jpg99516311rq2.th.jpg60437746km9.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po małej przerwie.

Poprawiłem co nieco i dodałem kolejne krawędzie przy kącikach ust. Rozsunąłem trochę oczy (teraz patrze, chyba jednak za bardzo).

Daje screen z profilu. Coś jest z nim nie tak w tym miejscu, albo ucho ma za duże albo za bardzo do tyłu jest przesunięte. Kształt ucha jeszcze ulegnie zmianie, na razie siatka w nim to niezła kaszana.

Jak pisałem, w okolicach ust pojawiło się kilka niestandardowych połączeń, nie wiem czy mogą takie zostać...

Dzięki za ostatnie podpowiedzi i proszę o więcej :)

Ciechu-> tak, w Wingsie

Pozdrawiam.

 

jake01xr2.th.jpg jake02qg0.th.jpg jake03et9.th.jpg jake04vp8.th.jpg jake05kg0.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności