malyboa Napisano 9 Grudzień 2007 Napisano 9 Grudzień 2007 Witam.. na wstępie chciałem napisać ze to moja pierwsza praca tego typu ... więc prosze wybaczyc za moją nieznajomość różnych rzeczy które dla was czasem są oczywiste... Swoją drogą jest to wizualizacja pomnieszczenia które wymyslilem .. i poprostu zalezy mi na tym zeby zblizyc sie jak najbardziej realistycznemu swiatu :D Uzywam maxa 2008 i vray ... Mam spore problemy z oswietleniem i texturami ... proszę więc o rady i krytykę .... a oto praca : oczywiscie WIP prosiłbym o jakąś pomoc przy kolejnych renderkach jakich swiateł uzywac? nie portrawie vray sun .. bo przeswietla mi scene .... i nie dokonca wiem jak w pomieszczeniu je ustawiac ...
trosiek Napisano 9 Grudzień 2007 Napisano 9 Grudzień 2007 http://www.evermotion.org/tutorials/mich/ może to ci pomoże
piksar Napisano 9 Grudzień 2007 Napisano 9 Grudzień 2007 modelujesz z linijką w ręku ? Strasznie gruba rama łóżka. Zamknij pomieszczenie bo górą wpada Ci światło
malyboa Napisano 10 Grudzień 2007 Autor Napisano 10 Grudzień 2007 Witam przepraszam ze nie pisałem ale .. poprostu nie miałem jak .. przysiadłem sie do maxa i oto efekt oczywiscie ... jak to zwykle u mnie przepaliłem scenę ... a w innych miejscach nie doswietliłem ale niewiem czy dam rade inaczej kombinowac jeszcze dzis ... w srodku są ustawione 2 omni a na zewnątrz Vray sun .. niewiem co zrobic zeby moj plane ktory jest za oknem przepuszczał vray sun przez siebie? czy odsunąć plane ? prosze o rady i komenarze ....
osiris85 Napisano 10 Grudzień 2007 Napisano 10 Grudzień 2007 witam:) moja pomoc jest prosta:) http://www.google.pl - wpisz "vray interior lighting tutorial" - powinno tego byc duzo:) pozdrawiam
-hpx- Napisano 10 Grudzień 2007 Napisano 10 Grudzień 2007 Co do vraysun to tu są opisane wszystkie parametry z przykładami http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/vraysun_sky_param.htm oczywiście w języku angielskim intensity multiplier musi być BARDZO mały ja używałem 0.01 czasem mniej nawet bo inaczej prześwietla :)
malyboa Napisano 10 Grudzień 2007 Autor Napisano 10 Grudzień 2007 ale odnosnie tego plane za oknem mam pytanie co zrobic zeby swiatło z v ray suna go nie dotyczyło odsunąć gdzies dlaej czy poprostu jest taka opcja?dzieki wielkie :D
-hpx- Napisano 10 Grudzień 2007 Napisano 10 Grudzień 2007 W opcjach vraysun masz exclude dokładnie nie pamiętam jak to tam działa ale chyba tam wybierasz obiekt który ma być wyłączony z oświetlania (rzucanie cieni i odbicia) Popróbuj ;)
osiris85 Napisano 10 Grudzień 2007 Napisano 10 Grudzień 2007 jesli uzywasz vray sun jest opcja exclude w ustawieniach tego siatla. jak wyswietli ci sie nowe okienko to po prawej stronie masz nazwy przedmoitow w swojej scenie. odszukaj nazwe swojego plane a nastepnie daj go na druga strone. powinno dzialac:)
hcpiter Napisano 11 Grudzień 2007 Napisano 11 Grudzień 2007 Do realistyki jeszcze troszke drogi, ogolnie zeby ja uzyskac potrzebne szczegolowe modele, dobre shadery no i realistyczne swiatelko, na poczatek odradzam uzywac sun`a ale to takie moje male przemyslenia :) Aa wywal te OMNI ale to juz :D jedynie vray lighty w oknach no i sun jak chcesz :) Poduchy ladne ! Pozdro i cwicz dalej a wogole to polecam temat light contest i duzo tutkow a bedzie znacznie lepiej :) Pozdrro !!
malyboa Napisano 13 Grudzień 2007 Autor Napisano 13 Grudzień 2007 Witam serdzecznie dizękuje za koentarzyki ... z Vray sunem super działa exclude .. ale próbuje tak jak radizł mi HcPiter .. mianowicie same Vray ligthy na zewnątrz pokoju ... mam intensity na około 60 i supbdiv na 60 ... ale wciąz jest ciemno .. cyz moge sobie wstawic do srodka jakis? aaa i niemoge zapalic lampy w srodku ... mianowicie jaki materiał zrobic .. by wygladalo na zapalone? to obecny progress: pozdrawiam i dzięki czekam na commenty
Ania Napisano 13 Grudzień 2007 Napisano 13 Grudzień 2007 te vraylighty niebardzo, dałbyś jakiegoś directa albo vraysun, żeby była ładna jasna plama gdzieś w pokoju. teraz jest za bardzo rozproszone. materiał zapalonej lampy najlepiej jakiś translucency, http://www.chaosgroup.com/stuff/MtlTutorial/ http://www.aversis.be/extra_tutorials/vray_basic_material_settings_01.htm trzecia albo druga strona obrazek za oknem brzydki, nie pasuje tu ekran chyba zbyt matowy, a obudowa odbija za mocno.
Temporal Napisano 14 Grudzień 2007 Napisano 14 Grudzień 2007 Jak vray to widze to tak: w miejscu okien daj jednego dluzego vraylighta w ksztalcie prostokata przescaluj tak by pokrywal oba okna, przesun tego lighta do srodka okien daj lekki kolorek niebieski, kolejne swiatlo direct z cieniami vrashadow kolorek lekka zolc/bez/pomarancz i juz w ten o to latwy sposob bedziesz mial ciekawsze swiatlo. Oczywiscie wypadaloby dobrze ustawic GI ale w vray'u to zadna sztuka bierzemy kombinacje IRR+LC dajemy prestet np medium w color mappingu expention i gotowe :]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się