Napisano 9 Grudzień 200717 l Witam.. na wstępie chciałem napisać ze to moja pierwsza praca tego typu ... więc prosze wybaczyc za moją nieznajomość różnych rzeczy które dla was czasem są oczywiste... Swoją drogą jest to wizualizacja pomnieszczenia które wymyslilem .. i poprostu zalezy mi na tym zeby zblizyc sie jak najbardziej realistycznemu swiatu :D Uzywam maxa 2008 i vray ... Mam spore problemy z oswietleniem i texturami ... proszę więc o rady i krytykę .... a oto praca : oczywiscie WIP prosiłbym o jakąś pomoc przy kolejnych renderkach jakich swiateł uzywac? nie portrawie vray sun .. bo przeswietla mi scene .... i nie dokonca wiem jak w pomieszczeniu je ustawiac ...
Napisano 9 Grudzień 200717 l modelujesz z linijką w ręku ? Strasznie gruba rama łóżka. Zamknij pomieszczenie bo górą wpada Ci światło
Napisano 10 Grudzień 200717 l Autor Witam przepraszam ze nie pisałem ale .. poprostu nie miałem jak .. przysiadłem sie do maxa i oto efekt oczywiscie ... jak to zwykle u mnie przepaliłem scenę ... a w innych miejscach nie doswietliłem ale niewiem czy dam rade inaczej kombinowac jeszcze dzis ... w srodku są ustawione 2 omni a na zewnątrz Vray sun .. niewiem co zrobic zeby moj plane ktory jest za oknem przepuszczał vray sun przez siebie? czy odsunąć plane ? prosze o rady i komenarze ....
Napisano 10 Grudzień 200717 l witam:) moja pomoc jest prosta:) http://www.google.pl - wpisz "vray interior lighting tutorial" - powinno tego byc duzo:) pozdrawiam
Napisano 10 Grudzień 200717 l Co do vraysun to tu są opisane wszystkie parametry z przykładami http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/vraysun_sky_param.htm oczywiście w języku angielskim intensity multiplier musi być BARDZO mały ja używałem 0.01 czasem mniej nawet bo inaczej prześwietla :)
Napisano 10 Grudzień 200717 l Autor ale odnosnie tego plane za oknem mam pytanie co zrobic zeby swiatło z v ray suna go nie dotyczyło odsunąć gdzies dlaej czy poprostu jest taka opcja?dzieki wielkie :D
Napisano 10 Grudzień 200717 l W opcjach vraysun masz exclude dokładnie nie pamiętam jak to tam działa ale chyba tam wybierasz obiekt który ma być wyłączony z oświetlania (rzucanie cieni i odbicia) Popróbuj ;)
Napisano 10 Grudzień 200717 l jesli uzywasz vray sun jest opcja exclude w ustawieniach tego siatla. jak wyswietli ci sie nowe okienko to po prawej stronie masz nazwy przedmoitow w swojej scenie. odszukaj nazwe swojego plane a nastepnie daj go na druga strone. powinno dzialac:)
Napisano 11 Grudzień 200717 l Do realistyki jeszcze troszke drogi, ogolnie zeby ja uzyskac potrzebne szczegolowe modele, dobre shadery no i realistyczne swiatelko, na poczatek odradzam uzywac sun`a ale to takie moje male przemyslenia :) Aa wywal te OMNI ale to juz :D jedynie vray lighty w oknach no i sun jak chcesz :) Poduchy ladne ! Pozdro i cwicz dalej a wogole to polecam temat light contest i duzo tutkow a bedzie znacznie lepiej :) Pozdrro !!
Napisano 13 Grudzień 200717 l Autor Witam serdzecznie dizękuje za koentarzyki ... z Vray sunem super działa exclude .. ale próbuje tak jak radizł mi HcPiter .. mianowicie same Vray ligthy na zewnątrz pokoju ... mam intensity na około 60 i supbdiv na 60 ... ale wciąz jest ciemno .. cyz moge sobie wstawic do srodka jakis? aaa i niemoge zapalic lampy w srodku ... mianowicie jaki materiał zrobic .. by wygladalo na zapalone? to obecny progress: pozdrawiam i dzięki czekam na commenty
Napisano 13 Grudzień 200717 l te vraylighty niebardzo, dałbyś jakiegoś directa albo vraysun, żeby była ładna jasna plama gdzieś w pokoju. teraz jest za bardzo rozproszone. materiał zapalonej lampy najlepiej jakiś translucency, http://www.chaosgroup.com/stuff/MtlTutorial/ http://www.aversis.be/extra_tutorials/vray_basic_material_settings_01.htm trzecia albo druga strona obrazek za oknem brzydki, nie pasuje tu ekran chyba zbyt matowy, a obudowa odbija za mocno.
Napisano 14 Grudzień 200717 l Jak vray to widze to tak: w miejscu okien daj jednego dluzego vraylighta w ksztalcie prostokata przescaluj tak by pokrywal oba okna, przesun tego lighta do srodka okien daj lekki kolorek niebieski, kolejne swiatlo direct z cieniami vrashadow kolorek lekka zolc/bez/pomarancz i juz w ten o to latwy sposob bedziesz mial ciekawsze swiatlo. Oczywiscie wypadaloby dobrze ustawic GI ale w vray'u to zadna sztuka bierzemy kombinacje IRR+LC dajemy prestet np medium w color mappingu expention i gotowe :]
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto