claude Napisano 16 Grudzień 2007 Napisano 16 Grudzień 2007 Ja znowu wrzucam coś z innej beczki. Tym razem to już nie zabawa ale poważne zlecenie. Piękny renesansowo-manierystyczny nagrobek z Nowego Miasta w Warszawie. Ma być to projekt w dwóch wersjach z pełną rekonstrukcja formy albo tylko oczyszczenie tego co jest. Sytuacja przedstawia się tragicznie: http://bp2.blogger.com/_QUBsXFfBPJE/R2VDsWX22PI/AAAAAAAAAA0/sWvwMGzG254/s1600-h/071203_nagrobek_osolinskich_0503.jpg a tak maja się moje prace http://bp2.blogger.com/_QUBsXFfBPJE/R2VGiWX22RI/AAAAAAAAABE/X1Vw5-Cn5A8/s1600-h/1.jpg
ema421 Napisano 16 Grudzień 2007 Napisano 16 Grudzień 2007 uuuu ,to co masz do tej pory zrobilo na mnie wrarzenie :) to wszystko wymodelowane , czy normale ?
claude Napisano 16 Grudzień 2007 Autor Napisano 16 Grudzień 2007 Normali nie używam bo sie na nich nie znam. Łatwiej mi modelować niż robić tekstury. Nagrobek ma być raczej syntetyczny ma to być projekt ale mimo wszystko bez jakiegoś stopnia szczegółowości wyglądało by kiepsko. Ogólnie mam problem z renderem, a jeszcze modeluje poprawiam, kombinuje. Wiem ze nie mam czasu żeby to zrobić super dokładnie ale się będę starał jak mogę. Dzisiaj będę jeszcze poprawiał, modelował a tymczasem moje jak na razie kiepskie rendery.
claude Napisano 16 Grudzień 2007 Autor Napisano 16 Grudzień 2007 wiem właśnie się zabieram, ale tylko jedna jako tako ocalała i można coś dziś w nocy wyskrobać
AGmakonts Napisano 16 Grudzień 2007 Napisano 16 Grudzień 2007 troche za mało detalu, ciut jak game art
FF Napisano 16 Grudzień 2007 Napisano 16 Grudzień 2007 Kompresja ostatniego renderu zabija;/ Aczkolwiek z tego co widać jest dobrze:)
ema421 Napisano 16 Grudzień 2007 Napisano 16 Grudzień 2007 w jakim programie pracujesz i jakei to masz problemy z renderem ?
claude Napisano 16 Grudzień 2007 Autor Napisano 16 Grudzień 2007 sorry za tą kompresje fatalnie to wygląda, muszę to podmienić w tej chwili modeluje jeśli chodzi o render to używam Vraya, trudno go ustawić, często albo jest za ciemno albo przepalone rendery, bez włączonego GI nie jest zbyt ciekawie a z GI bardzo długo renderuje, przydał by mi się jakiś przepis na w miare dobry i szybki render, czy nie ma jakiegoś pluginu który ustawia parametry na automacie
ema421 Napisano 17 Grudzień 2007 Napisano 17 Grudzień 2007 ja przewarznei robie tak : na scenie ustawam -skylight (zabarwienie leko niebieskie) mulitipler 0,80 -omni (zabarwienie lekko zolte) mulipler 1,1 -1,3 i w opcjach ustawaim : renderig/advanced lighting/light tracer i rays/sample - 60-90 ( przyspiesza render) initial samples spacing 32x32 (przyspiesza render) sprubuj w takich ustawieniach:) u mnie render trwa od 3 do 20 sec a efekt jest zadowalajacy
claude Napisano 17 Grudzień 2007 Autor Napisano 17 Grudzień 2007 ema421 - dzięki na pewno użyje tych ustawień na razie mam to co wy renderowało mi się przez noc, użyłem vraylight plaskiego na górze i z boku vraylight sferycznego i tylko włączyłe GI bez ustawiania, czas masakryczny - jedna klatka 1,5 godziny teraz modeluje a później przetestuje twoje ustawienia DZIĘKI
ema421 Napisano 17 Grudzień 2007 Napisano 17 Grudzień 2007 rendery jurz wygaldaja ladnie , ale jak bym mial czekac 1,5h na render to bym sie zastrzelil , durzo czasu zabierze ci ustawianie swatal na scenie ,ja na twoim miejscu dal bym sobie spokuj z vrey ,zrobisz jak uwarzasz :) pozdrawiam
FF Napisano 17 Grudzień 2007 Napisano 17 Grudzień 2007 jak bym mial czekac 1,5h na render to bym sie zastrzelil To widze że nie wiesz jeszcze ile trwa prawdziwy render;D Mi sie kiedyś 4 dni renderowało a podejrzewam że to i tak nie jest bardzo dlugo.
ema421 Napisano 18 Grudzień 2007 Napisano 18 Grudzień 2007 http://www.pixar.com/howwedoit/index.html#
mort Napisano 18 Grudzień 2007 Napisano 18 Grudzień 2007 modele nawet ładne, tylko narazie zbyt obłe, przydałoby się jeszcze trochę detalu (chociaż nie wiem jak wygląda oryginał, może tak ma być, wtedy zwracam honor ;] ) mapowanie gdzieniegdzie siada. jak bym mial czekac 1,5h na render to bym sie zastrzelil proponuję sięgnąć podczas renderingu po dobrą książkę, render szybko zleci, a i ortografia Ci się poprawi ;] pozdrawiam!
claude Napisano 18 Grudzień 2007 Autor Napisano 18 Grudzień 2007 może ktoś wie dlaczego nie działają linki zdjęc które zamieszczam przez picase! Chciałbym żeby ładowały się od razu, ale jak wklejam link przez ikonkę insert image to obrazek się nie pokazuje!
piksar Napisano 18 Grudzień 2007 Napisano 18 Grudzień 2007 coraz lepiej, choć ostatnie cosik sie nie otwiera
adam_m Napisano 18 Grudzień 2007 Napisano 18 Grudzień 2007 Mapowanie słabe (miejscami), i nad organiką musisz popracować, te czaszki to jak od alienów ;) i figurki bez detalu. Ale ogólnie temat bardzo mnie interesuje, bo też troche dłubię w zabytkach. Będę tu zaglądał częściej. Pozdrawiam. ps Masz dokumentację inwentaryzacyjną czy to twoja wyobraźnia?
claude Napisano 18 Grudzień 2007 Autor Napisano 18 Grudzień 2007 dzięki za komentarze dziś zrobiłem "kwiatki" pod łukiem wszystko robie syntetycznie i schematycznie z dwóch powodów, po pierwsze mam mało czasu bo do 8 stycznia mam zrobić jeszcze drugi nagrobek, po drugie to jest projekt więc nie musi być super realistyczny, będę się starał ile się da ale zrobię super wizualizację jak zdecydują że nie robią rekonstrukcji w realu poniewaz zniszczenia mają swoja wartość co do krytyki się zgadzam i będę pracował - mapowanie, zrobiłem je pośpiesznie bo wciąż modeluje i zajmę się później ile starczy czasu - co do postaci mam w miare dobre feferki tylko do jednej po prawej stronie i tę zrobiłem bardziej szczegółowo - te czaszki są dosyć mroczne, zrobiłem źle zęby, zmyliło mie jedno zdjęcie - mam rysunki z okresu przedwojennego i sporo zdjęć, na rysunkach nie widać wszystkiego a zdjęcia przedwojenne są fatalne więc tylko jedną figurę mogę w miarę dobrze wyrzeźbić, jeśli mi na to starczyczasu reszta jest w miarę czytelna i nie muszę dużo fantazjowac - trochę nie wiem jak zrobić kamień, przydała by mi się jakiś dobry materiał parametryczny kamienia, czyli taki nie na mapach a na funkcjach wtedy będzie lepiej z mapowanie bo teraz każdy element ma trochę inne ziarno
claude Napisano 3 Styczeń 2008 Autor Napisano 3 Styczeń 2008 Już prawie ostateczny render co powiecie na takie oświetlenie trochę za ciemno ale za to klimat jest
claude Napisano 6 Styczeń 2008 Autor Napisano 6 Styczeń 2008 zmontowałem na szybko render ze zdjęciem no i możecie jak te nagrobki wyglądają w zeczywistości To jeszcze nie koniec, render wciąż trwa......
grzegerz Napisano 6 Styczeń 2008 Napisano 6 Styczeń 2008 bardzo ładnie to wyglada ale popracuj nad rzeżbami ale chyba to wiesz :P powodzenia
claude Napisano 7 Styczeń 2008 Autor Napisano 7 Styczeń 2008 Figury mają takie zostać jak na razie, to jest projekt konserwacji a nie pełna wizualizacja. Mam nadzieje że kiedyś wyżezam te nagrobki z pełnym detalem kolejny montaż trudno mi zrobić ładne przejście bo kolorki w renderze są za zimne, ale już robie kolejny render
Mr. MtS Napisano 7 Styczeń 2008 Napisano 7 Styczeń 2008 Mozesz zrobic tak, ze wyrenderujesz sobie jedno przejście tylko jako maske w png(ja robie to tak ze wywalam tło, daje podstawowy materiał- zeby szybko trwało)- z kanałem alpha. Dzięki tej masce wytniesz sobie w photoshopie sam element z głównego rendera i dalej juz prosto - nie trzeba się meczyć z "gumką". Nie wiem czy to Ci cos da akurat w tym momencie, ale sprobowac mozna zawsze ;) Pozdro, fajnie Ci to wychodzi!
claude Napisano 7 Styczeń 2008 Autor Napisano 7 Styczeń 2008 Jade dalej z próbami montażu Mr. MtS - dzięki może mi się przydać
claude Napisano 20 Styczeń 2008 Autor Napisano 20 Styczeń 2008 robie rożne wersje rekonstrukcji jeszcze z perspektywą mi się chrzani ale muszę trochę się pobawić idealnie ustawić render 1
mileS Napisano 20 Styczeń 2008 Napisano 20 Styczeń 2008 claude -> dla mnie na razie miodzio , ładne wtopienie . Dał bym to do ps'a i się krzywymi pobawił bo widać róźnicę w barwie i ostrości swiatełka.
Xardas 666 Napisano 20 Styczeń 2008 Napisano 20 Styczeń 2008 mnie się podoba ale w 1 ujęciu za dużo światła
mort Napisano 20 Styczeń 2008 Napisano 20 Styczeń 2008 nie wiem czy na to wpadłeś, pewnie tak, ale możesz sobie na zdjęciu które dajesz na tło rozrysować perspektywę o tak: potem ustawić w miarę dobrze kamerę (koniecznie z takim samym fow i ogniskową co aparat którym było robione zdjęcie- w razie braku danych poszukać jak najbliższej) i użyć Camera tracker. pozdrawiam
claude Napisano 20 Styczeń 2008 Autor Napisano 20 Styczeń 2008 @mort - wielkie dzięki, właściwie po tym jak zamieściłem te ostatnie rendery doszedłem do wniosku że na oko perspektywy nie ustawie i zrobiłem podobnie jak Ty na zdjęciach takie linie tylko nie takie długie, co do ogniskowej to nie byłem pewny jaką używałem miałem zoom teraz będę więcej uwagi do takich rzeczy przywiązywał ale kamere dalej ustawiałem do tych fotek na oko, mógłbyś mi wytłumaczyć co to fow i Camera tracker, coś co pokazuje linie zbiegu w kamerze? zaraz obczaje pozdrawiam
mort Napisano 21 Styczeń 2008 Napisano 21 Styczeń 2008 przepraszam pomyliłem się, nie chodziło o fov a o lens- właśnie ogniskową. a Camera tracker to maxowy skrypt (utilities/more...) w którym na modelu ustawiasz markery i na obrazie cele ich a on ustawia kamerę tak żeby perspektywa pasowała pozdrawiam
makbol Napisano 21 Styczeń 2008 Napisano 21 Styczeń 2008 Przede wszsystkim postaraj się wydobyć więcej szczegółów z tego modelu. Może jakaś lepsza gra świateł.
adam_m Napisano 21 Styczeń 2008 Napisano 21 Styczeń 2008 Ta ostatnia fotka to stan obecny (real) czy twoja wersja 3D? Jak z detalem, będzie czy takie jest zlecenie (żeby go było min)?
claude Napisano 21 Styczeń 2008 Autor Napisano 21 Styczeń 2008 ta ostatnia to niestety foto, jeszcze tak nie umiem robię różne wersje rekonstrukcji, pierwsze zrobiłem pełną to jeszcze wcześniejsze rendery a teraz będą wersje coraz bardziej ubogie z mniejszymi rekonstrukcjami, musze jeszcze popracować nad wersją purystyczną praktycznie bez rekonstrukcji a bardziej z zabezpieczeniami żeby bardziej się nie rozpada największy problem mam jak w miarę prosto i ładnie zrobić zniszczenia, które są na zdjęciu, bo łatwo jest wyciągnąć gzymsy loftem lub sweep ale później jak przychodzi do zrobienia tych wszystkich zniszczeń pęknięć to jest problem, trzeba jakoś zagęszczać siatkę i ciąć czy kasować poligony, ale jak cut-em? na materiałach się słabo znam, a obiekt składa się z bardzo wielu elementów nie atachowałem ich do siebie i nie mapowałem każdego z osobna bo to nastręcza mi dużo problemów, więc zniszczeń na teksturach displacment map to nie zrobię, zresztą chyb rendery by trwały wieki chyba zabrudzeni kamienia (jest strasznie przepalony i tego się nie da oczyścić) zrobie w Photoshopie
adam_m Napisano 21 Styczeń 2008 Napisano 21 Styczeń 2008 A zleceniodawca jest zadowolony? Jeżeli tak to nie ma się czym martwić, w końcu to jemu ma się podobać a nie nam. Tutaj masz super zrobione drzwi z siateczką: http://forums.cgsociety.org/showthread.php?f=121&t=531058
claude Napisano 21 Styczeń 2008 Autor Napisano 21 Styczeń 2008 zleceniodawca jest zadowolony, tylko te brudy muszę jeszcze porobić, ta wersja ze zniszczeniami trochę mi zajmie czasu drzwi super są widziałem je wcześniej, niestety jeszcze słabo czaje displacment i nie mam czasu się w to zagłębiać zresztą jak czas renderu się wydłuży to nie wyrenderuje tych wszystkich ujęć i wersji, sesje mam na karku, na feriach będę miał czas
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się