Skocz do zawartości

Obiekt 3D: rekonstrukcja - Nagrobek Ossolińskich - Nowe miasto Warszawa


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ja znowu wrzucam coś z innej beczki. Tym razem to już nie zabawa ale poważne zlecenie. Piękny renesansowo-manierystyczny nagrobek z Nowego Miasta w Warszawie. Ma być to projekt w dwóch wersjach z pełną rekonstrukcja formy albo tylko oczyszczenie tego co jest.

 

Sytuacja przedstawia się tragicznie:

http://bp2.blogger.com/_QUBsXFfBPJE/R2VDsWX22PI/AAAAAAAAAA0/sWvwMGzG254/s1600-h/071203_nagrobek_osolinskich_0503.jpg

 

a tak maja się moje prace

osso2.jpg

 

http://bp2.blogger.com/_QUBsXFfBPJE/R2VGiWX22RI/AAAAAAAAABE/X1Vw5-Cn5A8/s1600-h/1.jpg

1.jpg

1.jpg

1.jpg

  • Odpowiedzi 40
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Normali nie używam bo sie na nich nie znam. Łatwiej mi modelować niż robić tekstury. Nagrobek ma być raczej syntetyczny ma to być projekt ale mimo wszystko bez jakiegoś stopnia szczegółowości wyglądało by kiepsko.

 

Ogólnie mam problem z renderem, a jeszcze modeluje poprawiam, kombinuje.

Wiem ze nie mam czasu żeby to zrobić super dokładnie ale się będę starał jak mogę.

 

Dzisiaj będę jeszcze poprawiał, modelował a tymczasem moje jak na razie kiepskie rendery.

 

osso3.jpg

detal.jpg

Napisano

sorry za tą kompresje fatalnie to wygląda, muszę to podmienić

w tej chwili modeluje

 

jeśli chodzi o render to używam Vraya, trudno go ustawić, często albo jest za ciemno albo przepalone rendery, bez włączonego GI nie jest zbyt ciekawie a z GI bardzo długo renderuje,

przydał by mi się jakiś przepis na w miare dobry i szybki render, czy nie ma jakiegoś pluginu który ustawia parametry na automacie

Napisano

ja przewarznei robie tak :

na scenie ustawam -skylight (zabarwienie leko niebieskie) mulitipler 0,80

-omni (zabarwienie lekko zolte) mulipler 1,1 -1,3

 

i w opcjach ustawaim : renderig/advanced lighting/light tracer

i rays/sample - 60-90 ( przyspiesza render)

initial samples spacing 32x32 (przyspiesza render)

 

sprubuj w takich ustawieniach:) u mnie render trwa od 3 do 20 sec a efekt jest zadowalajacy

Napisano

ema421 - dzięki na pewno użyje tych ustawień

 

na razie mam to co wy renderowało mi się przez noc,

użyłem vraylight plaskiego na górze i z boku vraylight sferycznego

i tylko włączyłe GI bez ustawiania,

czas masakryczny - jedna klatka 1,5 godziny

 

teraz modeluje a później przetestuje twoje ustawienia DZIĘKI

 

osso4.jpg

Napisano

rendery jurz wygaldaja ladnie , ale jak bym mial czekac 1,5h na render to bym sie zastrzelil , durzo czasu zabierze ci ustawianie swatal na scenie ,ja na twoim miejscu dal bym sobie spokuj z vrey ,zrobisz jak uwarzasz :) pozdrawiam

Napisano
jak bym mial czekac 1,5h na render to bym sie zastrzelil

To widze że nie wiesz jeszcze ile trwa prawdziwy render;D Mi sie kiedyś 4 dni renderowało a podejrzewam że to i tak nie jest bardzo dlugo.

Napisano

modele nawet ładne, tylko narazie zbyt obłe, przydałoby się jeszcze trochę detalu (chociaż nie wiem jak wygląda oryginał, może tak ma być, wtedy zwracam honor ;] )

mapowanie gdzieniegdzie siada.

 

jak bym mial czekac 1,5h na render to bym sie zastrzelil

 

proponuję sięgnąć podczas renderingu po dobrą książkę, render szybko zleci, a i ortografia Ci się poprawi ;]

 

pozdrawiam!

Napisano

osso5ru4.jpg

 

może ktoś wie dlaczego nie działają linki zdjęc które zamieszczam przez picase!

Chciałbym żeby ładowały się od razu, ale jak wklejam link przez ikonkę insert image to obrazek się nie pokazuje!

Napisano

Mapowanie słabe (miejscami), i nad organiką musisz popracować, te czaszki to jak od alienów ;) i figurki bez detalu. Ale ogólnie temat bardzo mnie interesuje, bo też troche dłubię w zabytkach. Będę tu zaglądał częściej. Pozdrawiam.

ps

Masz dokumentację inwentaryzacyjną czy to twoja wyobraźnia?

Napisano

dzięki za komentarze

 

dziś zrobiłem "kwiatki" pod łukiem

wszystko robie syntetycznie i schematycznie z dwóch powodów, po pierwsze mam mało czasu bo do 8 stycznia mam zrobić jeszcze drugi nagrobek, po drugie to jest projekt więc nie musi być super realistyczny, będę się starał ile się da ale zrobię super wizualizację jak zdecydują że nie robią rekonstrukcji w realu poniewaz zniszczenia mają swoja wartość

 

co do krytyki się zgadzam i będę pracował

 

 

- mapowanie, zrobiłem je pośpiesznie bo wciąż modeluje i zajmę się później ile starczy czasu

- co do postaci mam w miare dobre feferki tylko do jednej po prawej stronie i tę zrobiłem bardziej szczegółowo

- te czaszki są dosyć mroczne, zrobiłem źle zęby, zmyliło mie jedno zdjęcie

- mam rysunki z okresu przedwojennego i sporo zdjęć, na rysunkach nie widać wszystkiego a zdjęcia przedwojenne są fatalne więc tylko jedną figurę mogę w miarę dobrze wyrzeźbić, jeśli mi na to starczyczasu

reszta jest w miarę czytelna i nie muszę dużo fantazjowac

 

- trochę nie wiem jak zrobić kamień, przydała by mi się jakiś dobry materiał parametryczny kamienia, czyli taki nie na mapach a na funkcjach wtedy będzie lepiej z mapowanie bo teraz każdy element ma trochę inne ziarno

 

 

zkwiatkamicopykb1.jpg

Napisano

zmontowałem na szybko render ze zdjęciem no i możecie jak te nagrobki wyglądają w zeczywistości

 

To jeszcze nie koniec, render wciąż trwa......

 

projektau3.jpg

Napisano

Figury mają takie zostać jak na razie, to jest projekt konserwacji a nie pełna wizualizacja. Mam nadzieje że kiedyś wyżezam te nagrobki z pełnym detalem

 

kolejny montaż trudno mi zrobić ładne przejście bo kolorki w renderze są za zimne, ale już robie kolejny render

 

fotomontazaq4.jpg

Napisano

Mozesz zrobic tak, ze wyrenderujesz sobie jedno przejście tylko jako maske w png(ja robie to tak ze wywalam tło, daje podstawowy materiał- zeby szybko trwało)- z kanałem alpha. Dzięki tej masce wytniesz sobie w photoshopie sam element z głównego rendera i dalej juz prosto - nie trzeba się meczyć z "gumką". Nie wiem czy to Ci cos da akurat w tym momencie, ale sprobowac mozna zawsze ;)

Pozdro, fajnie Ci to wychodzi!

Napisano

claude -> dla mnie na razie miodzio , ładne wtopienie . Dał bym to do ps'a i się krzywymi pobawił bo widać róźnicę w barwie i ostrości swiatełka.

Napisano

nie wiem czy na to wpadłeś, pewnie tak, ale możesz sobie na zdjęciu które dajesz na tło rozrysować perspektywę o tak:

 

70587453xu4.jpg

 

potem ustawić w miarę dobrze kamerę (koniecznie z takim samym fow i ogniskową co aparat którym było robione zdjęcie- w razie braku danych poszukać jak najbliższej) i użyć Camera tracker.

 

pozdrawiam

Napisano

@mort - wielkie dzięki, właściwie po tym jak zamieściłem te ostatnie rendery doszedłem do wniosku że na oko perspektywy nie ustawie i zrobiłem podobnie jak Ty na zdjęciach takie linie tylko nie takie długie, co do ogniskowej to nie byłem pewny jaką używałem miałem zoom

teraz będę więcej uwagi do takich rzeczy przywiązywał

 

ale kamere dalej ustawiałem do tych fotek na oko, mógłbyś mi wytłumaczyć co to fow i Camera tracker, coś co pokazuje linie zbiegu w kamerze?

zaraz obczaje

 

pozdrawiam

Napisano

przepraszam pomyliłem się, nie chodziło o fov a o lens- właśnie ogniskową.

a Camera tracker to maxowy skrypt (utilities/more...) w którym na modelu ustawiasz markery i na obrazie cele ich a on ustawia kamerę tak żeby perspektywa pasowała

 

pozdrawiam

Napisano

ta ostatnia to niestety foto, jeszcze tak nie umiem

 

robię różne wersje rekonstrukcji, pierwsze zrobiłem pełną to jeszcze wcześniejsze rendery a teraz będą wersje coraz bardziej ubogie z mniejszymi rekonstrukcjami, musze jeszcze popracować nad wersją purystyczną praktycznie bez rekonstrukcji a bardziej z zabezpieczeniami żeby bardziej się nie rozpada

 

największy problem mam jak w miarę prosto i ładnie zrobić zniszczenia, które są na zdjęciu, bo łatwo jest wyciągnąć gzymsy loftem lub sweep ale później jak przychodzi do zrobienia tych wszystkich zniszczeń pęknięć to jest problem, trzeba jakoś zagęszczać siatkę i ciąć czy kasować poligony, ale jak cut-em?

 

na materiałach się słabo znam, a obiekt składa się z bardzo wielu elementów nie atachowałem ich do siebie i nie mapowałem każdego z osobna bo to nastręcza mi dużo problemów, więc zniszczeń na teksturach displacment map to nie zrobię, zresztą chyb rendery by trwały wieki

 

chyba zabrudzeni kamienia (jest strasznie przepalony i tego się nie da oczyścić) zrobie w Photoshopie

Napisano

zleceniodawca jest zadowolony, tylko te brudy muszę jeszcze porobić, ta wersja ze zniszczeniami trochę mi zajmie czasu

 

drzwi super są widziałem je wcześniej, niestety jeszcze słabo czaje displacment i nie mam czasu się w to zagłębiać zresztą jak czas renderu się wydłuży to nie wyrenderuje tych wszystkich ujęć i wersji, sesje mam na karku, na feriach będę miał czas

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności