Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Chyba zdecydowana większość grafików mówi żeby projekty robić w odpowiedniej, rzeczywistej skali. Głownie tyczy się wizek. Więc dajmy na to robimy lodowkę i ma ona mieć wymiary takie same jak w rzeczywistości czyli np. 60cmx185cm. No ale co się dzieje w maxie wtedy gdy chcemy dorobic do lodówki detale...

 

thumb_4767c322633ea604386720.jpg

 

 

 

Niby można się przerzucić na user view (czy jak to się tam nazywa) bo się tak nie robi ale w tym trybie niewygodnie obraca się kamerą.

 

Czy jedyne wyjście to tworzenie w jednostce Generic i udawanie że są to centymetry czy metry?

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

przeciez mozna ustawic sobie rodzaj miary,centy ,metry,sretry itd... w customize..no i wsio..przerzucajac do cada ..wsio lazi fajnie i w druga strone to tez dziala:D

 

powodzenia

Napisano

to akurat to kwestia ustawienia clipping planes. i juz będziesz mógł robić te swoje detale

 

a co do jednostek, to to czy masz tam napisane cm czy unit czy inne inch to tak naprawdę bez znaczenia, bo te obiekty są na tyle wirtualne, ze nia ma żadnego odniesienia do rzeczywistości, więc tu liczy się skala, a samo stosowanie jednostek tylko pomaga przy wyskalowaniu sceny np przy renderingu (pseudo)fizycznie poprawnym no i zachowaniu proporcji.

Napisano

doi skalowania sie przyda i to bardzo...wiadomo przez jaki parametr skalowac...ile razy sie @#@$ jak mialem cos doskalowac przez ,8937483274239 hehe:D

Napisano
  • Autor

To że się da zmieniać to wiem. Jednostki oczywisćie przydatne do zachowania proporcji. Clipping planes pomogło ;)

Napisano
to akurat to kwestia ustawienia clipping planes. i juz będziesz mógł robić te swoje detale

 

a co do jednostek, to to czy masz tam napisane cm czy unit czy inne inch to tak naprawdę bez znaczenia, bo te obiekty są na tyle wirtualne, ze nia ma żadnego odniesienia do rzeczywistości, więc tu liczy się skala, a samo stosowanie jednostek tylko pomaga przy wyskalowaniu sceny np przy renderingu (pseudo)fizycznie poprawnym no i zachowaniu proporcji.

 

Oj stary - nie wprowadzaj ludzi w błąd - jednostki są ważne jeżeli chcesz to renderować fotometrycznymi metodami z zachowaniem odpowiednich miar energii świetlnej/właściwości kamery. Już nawet nie będe dodawał że mając biblioteki shaderów parametrycznych, używanie różnych skal dla scen jest po prostu złym pomysłem. Podobnie z materiałami z real world scale. Dlatego zawsze należy modelować w odpowiednich jednostkach.

Napisano

a jak dojdzie jeszcze animacja albo materiał (cloth) to bez właściwej skali możesz sobie ty... podetrzeć bo wszystko będzie się na potęgę rozjeżdżać:D

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności