Vath'ras Napisano 19 Grudzień 2007 Napisano 19 Grudzień 2007 Witam! Mam pewne problemy z mapą typu displacement. Chciałem wstępnie zobaczyć jak to dokładnie działa (tzn teorię znam, ale pobawić się w praktyce :)) no i stworzyłem plane'a i materiał z mapą typu displacement ustawioną na 100. Na próbę stworzyłem taką oto nijaką mapę w paincie: W podglądzie w okienku materiałów sprawdzałem jak ta mapa działa na poszczególne bryły (tam jest do wyboru kula, walec i sześcian). Jednak kiedy popatrzyłem na sześcian okazało się że jedyną zmianą było "wydłużenie" sześcianu w jednej osi. No nic, pomyślałem i walnąłem materiał na plane, ale okazuje się że nic to nie robi. Spróbowałem to samo ale z mapą noise, i było dokładnie tak samo: na podglądzie kula i walec się odkształciły a sześcian tylko wydłużał, w zależności jak ustawiałem parametr w zakładce . Wkurzyłem się, postawiłem kulę i nadałem materiał, renderuję i nic, żadnych odkształceń. Co jest grane?!
Hynol Napisano 19 Grudzień 2007 Napisano 19 Grudzień 2007 Jaki renderer? Bo jak scanline to daruj sobie trud i łzy. Masz dwa mody. Jeden z nich musi być nadany na obiekt żeby cokolwiek "ruszyło": -displace -displacement aprox. Pierwszy przesuwa ISTNIEJĄCE vertexty siatki na pozycje zadane przez mapę Drugi zagęszcza siatke virtualnie według podanej metody i dopiero wtedy modyfikuje położenie vertexów. To tak w skrócie.
SoAd Napisano 19 Grudzień 2007 Napisano 19 Grudzień 2007 W mental rayu i vrayu i innych podobnych renderer dzieli sobie siatkę na mniejsze trójkąty i przesuwa ich verteksy względem ich normalnych, w podglądzie masz na cylindrze verteksy tylko u góry i na dole(obiekty nie są dzielone na mniejsze trójkąty), więc jeżeli renderujesz w scanlinie zrób tego swojego planea, z bardzo gęstą siatką, to wtedy powinno zadziałać
Vath'ras Napisano 19 Grudzień 2007 Autor Napisano 19 Grudzień 2007 No właśnie scanline. Zmieniłem na mentalraya i wszystko jest w porządeczku. Dzięki za pomoc! Jeszcze jedna rzecz bo wystąpił problem następny, tyle że zupełnie z innej beczki a nie chcę nowego wątku zakładać: Chciałem stworzyć trójwymiarowe logo mojej strony i przy tworzeniu literki R za pomocą line+extrude natknąłem się na coś takiego, że wyextrude'ował mi te powierzchnie, które miały pozostać puste:
Jacek07 Napisano 21 Grudzień 2007 Napisano 21 Grudzień 2007 Upewnij się, że linia jest jednym splainem (jeśli nie jest, to użyj funkcji attach (w panelu bocznym, gdy jesteś w trybie edycji bryły) Następnie werteksy nie mogą się dublowa (funkcja Weld "Spawa" wierzchołki w zadanym promieniu - powinno pomóc
Vath'ras Napisano 21 Grudzień 2007 Autor Napisano 21 Grudzień 2007 Tego wszystkiego, co mówisz (attach i weld) to się nauczyłem z pierwszego mego tutka i stosuje to za każdym razem. Stwierdziłem że niestety będę musiał zrobić nowe R... no trudno ;)
Rekomendowane odpowiedzi